ایران گردی

روستاگردی در روستای لالون فشم را از دست ندهید

تودی تریپ: این روستای چشم نواز در ۴۵ کیلومتری شمال تهران و ۱۱ کیلومتری شمال فشم قرار دارد و از این رو برای سفرهای یک روزه و طبیعت گردی مناسب است. به خصوص که می توان ساعت ها از هیاهوی کلانشهر تهران در طبیعت پنهان شد و هنگام قدم زدن در روستا از منظره کوه ها و قله ها، صدای پرندگان و جویبارها لذت برد.

چگونه به روستای لالان برویم

لالان جاذبه های فراوانی دارد که از مهم ترین آنها می توان به تنگه لالان، چشمه آب معدنی طلحاب، رودخانه لالان و آبشار زیبای لالان اشاره کرد که در بین گردشگران طرفداران زیادی دارد.

با وجود اینکه چشمه های زیادی در این روستا وجود دارد، چشمه آب معدنی تلخاب شهرت زیادی برای خود به ارمغان آورده است. دره لالان به همان اندازه معروف است و گردشگرانی که قصد بازدید از آن را دارند می توانند از باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و برفچال نیز دیدن کنند.

لالون محل ملاقات طبیعت گردی، کوهنوردان و کوهنوردان است که هر کدام با هدفی به این منطقه آمده اند و از آنجایی که در لالون جاذبه های زیادی وجود دارد، از رودخانه ها و تنگه های زیبا گرفته تا گل ها و شقایق های فراوان در سر راه، چشمه طلحاب و آبشار لالون، قله هالنو و… هرکسی با هر سلیقه و توانایی فیزیکی و فنی راضی به خانه بازمی گردد.

روستا گردی در روستای لالون فشم را از دست ندهید

در واقع از روستای لالون مسیرهای پیاده روی زیادی برای صعود به قله های معروف منطقه وجود دارد. مانند قله خالنو که سومین قله مرتفع البرز مرکزی است.

آبشار لالان (خالنو) یکی از جاذبه های طبیعی جذاب البرز جنوبی است که با ارتفاع 20 متر در محدوده نهر قصران قرار دارد و آب آن از کوه ورزاب تامین می شود. این آبشار در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم و چهار کیلومتری بالای زیگان قرار دارد.

به دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان به آب، آبشار لالان یک توقف شبانه برای اکثر تیم هایی است که قصد صعود به قله هانو را دارند.

پس از حدود سه ساعت کوهنوردی می توان از روستای لالون به این آبشار رسید. به این ترتیب باید در مسیر جاده پاکوب حرکت کنید تا پس از عبور از تنگه و تونل برفی و لذت بردن از زیبایی آنها که حدود 40 تا 50 دقیقه طول می کشد به چشمه ای دیدنی به نام طلحب (آب تلخون) برسید که آب خنک و گازدار دارد اما طعم آن تلخ است.

در ادامه این مسیر کوهستانی شیب کمی افزایش می یابد و با 45 دقیقه صعود بعد از چشمه تلخاب به آبشار لالان می رسید.

آبشاری فوق العاده زیبا که قطرات پودری آن به صورت شما برخورد می کند و آنقدر جذاب و زیباست که دوست دارید ساعت ها در کنار آن بنشینید و از آن لذت ببرید. بسیاری از کوهنوردان با برافراشتن چادر در نزدیکی و بالای آبشار استراحت می کنند.

بهترین زمان برای بازدید از روستای لالان

روستای لالان آب و هوای خنک و کوهستانی دارد. در نتیجه بسیاری از مردم فصول سرد سال را برای بازدید و سفر به لالان انتخاب نمی کنند و معتقدند بهترین زمان برای بازدید از روستای زیبای لالان تابستان و اواخر بهار است که هوا بسیار مطبوع و پوشش گیاهی این منطقه در پر رونق ترین و شکوفاترین حالت خود قرار دارد.

روستا گردی در روستای لالون فشم را از دست ندهید

همچنین در تابستان حجم آب رودخانه معروف لالان کمتر می شود و کمی عقب می نشیند و به همین دلیل عبور از رودخانه راحت می شود. همچنین یکی دیگر از دلایل برتری تابستان نسبت به فصول دیگر برای بازدید از لالان، پرورش لاله های وحشی در این فصل است.

در نتیجه اگر قصد سفر به روستای لالون را دارید، توصیه می شود در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید تا از زیبایی لاله های وحشی لذت ببرید و با آنها عکس های فراموش نشدنی بگیرید و از گرما و شلوغی تهران دور شوید. آب و هوای بکر و مطبوع این منطقه.

طبیعت زیبا و چشم نواز این روستا را همگان می شناسند و هر چقدر از زیبایی های این طبیعت صحبت کنیم حرف های بیشتری برای گفتن داریم. اگر بخواهیم طبیعت بکر روستای لالان را در یک جمله توصیف کنیم، می گوییم که می توانید طبیعت و سرسبزی مازندران را با مناطق کوهستانی پایتخت ترکیب کنید و از آنها لذت ببرید.

در واقع با دیدن این دو منظره زیبا و چشم نواز تصور می کنید که گوشه ای از بهشت ​​را می بینید. مناظر شگفت انگیز کوهستانی، هوایی که همچون روز اول خلقت زمین پاک و شگفت انگیز است، رودخانه ای خروشان که از دل روستا می گذرد، دشت های پوشیده از لاله ها، دامنه های پوشیده از گیاهان دارویی مختلف، همه اینها را دارد. دست به دست هم دادند تا بسازند باید طبیعت این روستا را طوری بیان کنند که گویی خداوند برکت مردم این روستا را تمام کرده است.

آجیل، گیلاس، گیلاس و سیب در جای جای این روستای بکر و شگفت انگیز به چشم می خورد. تنوع گیاهی استثنایی در این منطقه به این دلیل است که خاک منطقه لالان بسیار حاصلخیز و مناسب برای پرورش انواع گیاهان است. .

روستا گردی در روستای لالون فشم را از دست ندهید

در فصل تابستان میوه های گیلاس و گیلاس قرمز بر روی درختان سرسبز این روستا به چشم می خورد. اواخر تابستان و گردوزنی که حال و هوای خاصی به ارمغان می آورد.

دشت های بابونه این روستا نیز در فصل بهار بسیار معروف است و حتما در مورد زیبایی آن شنیده اید. هر چه بیشتر وارد دل طبیعت شوید، مناظر زیباتری در انتظار شماست و شما را شگفت زده خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا