ایران گردی

روستاگردی در روستای تماشایی وردیج تهران

تودی تریپ: تهران، کلان شهر زیبای ایران، مکان های زیادی برای تفریح ​​و سرگرمی دارد. خیلی ها یکی از پارک های جذاب و مفرح این شهر را برای گردش عصرانه خود انتخاب می کنند و برخی در جستجوی آرامش و آرامش به یکی از رستوران ها و کافه های متعدد تهران می روند و ساعتی را با دوستان خود خلوت می کنند. در اطراف شهر تهران جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران از سراسر کشور دارد.

تور کشور در وردیج دیدنی

روستای وردیج تهران یکی از روستاهای زیبایی است که گردشگران زیادی برای دیدن آن به این منطقه می روند. این روستا در منطقه 22 شهر تهران و بخش غربی آن و در کنار ارتفاعات کن قرار دارد.

این روستا به دلیل ارتفاع زیاد نسبت به سطح دریا، هوای سردی را به ویژه در فصل زمستان تجربه می کند. از طرفی بارندگی های فراوانی که در منطقه رخ می دهد، آن را به منظره ای بسیار زیبا و با طراوت در فصول گرم سال تبدیل کرده است.

دهکده گردی در روستای دیدنی وردیج تهران

ضمن اینکه قرار گرفتن آن در میان تپه ها جلوه زیبایی به روستا بخشیده است که حس خوبی به شما القا می کند.

آبشارهای طبیعی و صخره های مجسمه ای شکل در مسیر این روستا به قدری زیبا هستند که جلوه ای منحصر به فرد به آن بخشیده اند. گشت و گذار در کوچه پس کوچه های روستا تاثیر دیگری دارد که باعث می شود گردشگران نتوانند از آن لذت ببرند.

قدمت چند میلیون ساله روستا و نمای صخره هایی که در داخل آن سوراخ ها و حفره هایی وجود دارد نشان دهنده قدمت این منطقه بیش از 30 تا 40 میلیون سال است. البته در کنار نظریه زمین شناسان، این زمان برای روستای وردیج تهران نیز لحاظ شده است. این روستای زیبا از طریق یک جاده کوهستانی زیبا قابل دسترسی است.

اگرچه طبیعت روستای وردیج تهران باعث شده تا در تابستان و بهار بسیاری از مردم برای گردشگری به این منطقه بروند. اما زیبایی طبیعت در پاییز نیز افراد زیادی را به خود جذب می کند. از تهران که خارج می شوید، حدود 40 تا 50 دقیقه فرصت دارید تا به این روستا برسید.

دهکده گردی در روستای دیدنی وردیج تهران

سپس می توانید ماشین خود را پارک کنید. با دیدن جلوه های منحصر به فرد طبیعت از چشمان خود برای دیدن زیبایی ها و نعمت های بی نظیری که خداوند در این منطقه گسترانده است نهایت استفاده را خواهید برد. دشت های رنگارنگ و سرسبز روز هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدنی های روستای وردی

در ابتدای روستا تابلویی وجود دارد که به شما هشدار می دهد افراد مختلف اجازه ورود ندارند. شاید این عکس را کمی دوست داشته باشید. اما نگران نباشید، دیدنی های وردیج خارج از بافت مسکونی قرار دارند و برای بازدید از آن ها نیازی به ورود به روستا نیست.

آبشار لات مال

لت مال نام آبشاری است که از سه آبشار تشکیل شده و تا جاده اصلی حدود یک ساعت پیاده روی دارد. ارتفاع آبشار اول 5 متر و آبشار دوم کمی بالاتر است. اما آبشار سوم در واقع آبشار اصلی لت مال است که 35 متر ارتفاع دارد و پلکانی سقوط می کند. به یاد داشته باشید که رودخانه های فصلی در این منطقه فقط از اواسط زمستان تا اواخر بهار جریان دارند و آبشار در این زمان از سال چشمگیر است.

دهکده گردی در روستای دیدنی وردیج تهران

نحوه دسترسی: قبل از ورود به جاده اصلی و بعد از مجتمع معلم پارک کرده و وارد دره شوید. پس از کمی پیاده روی به اولین آبشار با ارتفاع 5 متر خواهید رسید.

دامنه ارواح سنگی

اندکی بعد از روستای وردیج و در مسیر واریش به منطقه ای خواهید رسید که به نام حوزه ارواح سنگی یا آدامکجیان شناخته می شود. در اینجا می توانید سنگ هایی را ببینید که شکل های عجیبی شبیه به جمجمه انسان و بدن حیوانات وحشی دارند و شاید خیلی ها بپرسند که آیا این سنگ ها زنده شده اند یا موجودات زنده سنگ هستند.

افسانه ها و خرافات زیادی در مورد این سنگ ها وجود دارد. برخی بر این باورند که این سنگ های تراشیده شده بقایای قلعه ای قدیمی است که در کنار جاده ساخته شده است. برخی می گویند برخی از موجودات در این منطقه به سنگ تبدیل شده اند.

البته همه اینها فقط ادعاهایی است که گاهی شنیده می شود و دلیل و مدرک خاصی برای اثبات آن وجود ندارد. علم زمین شناسی معتقد است که شکل گیری این اشکال ناشی از نوع خاصی از فرسایش بادی به نام هوازدگی بوده که نمونه ای نادر و دیدنی از تغییرات ساختار زمین را به تصویر کشیده است.

دهکده گردی در روستای دیدنی وردیج تهران

بهار واریش

مهمترین نقطه عطف واریش چشمه آن است که آب سرد و گوارا را به مردم می دهد. در کنار این چشمه مکانی مناسب برای گذراندن یک آخر هفته فراموش نشدنی در نظر گرفته شده است و افراد زیادی برای گذراندن اوقاتی خوش و چیدن سفره پیک نیک خود به آنجا می روند. حتی برخی به آنجا می روند تا مقداری از آب چشمه را با خود ببرند.

تابلوهای راهنما در روستا به خوبی شما را جهت رسیدن به این چشمه هدایت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا