ایران گردی

روستاهای کرمانشاه؛ بهشتی تماشایی

تودی تریپ: یکی از مکان هایی که باید در کرمانشاه که در 18 کیلومتری شهر در میان سه کوه قرار دارد، دیدن کنید، روستای سفید برگ است. روستای سفید برگ به بهشت ​​گمشده روی زمین معروف است.

این روستا در شهرستان جوانرود کرمانشاه قرار دارد.

روستای زیبای سیفید برگ به دلیل داشتن مناظر زیبا و جاذبه های دیدنی فراوان توانسته طرفداران و گردشگران زیادی را به خود جذب کند.
قدمت روستای سفید برق کرمانشاه به هزاران سال پیش می رسد.

طبق روایات گذشته در مورد این روستا، روستای سفید برگ در قدیم پایتخت تابستانی سومریان بوده است.

آب و هوای فوق العاده دلپذیر و رودخانه پر آب روستا از دلایل محبوبیت روستای سفید برگ در بین علاقه مندان به طبیعت گردی و گردشگری روستایی است.

روستاهای دیدنی کرمانشاه

بازدید از روستای سفید برگ

روستای سفید برگ را باید از مکان های معروف کرمانشاه نام برد. این روستا در 18 کیلومتری جوانرود قرار دارد و یکی از زیباترین دیدنی های ایران به شمار می رود.

روستای زیبای سیفید برگ به بهشت ​​گمشده روی زمین معروف است و جاذبه های دیدنی زیادی دارد که به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است.

روستاهای کرمانشاه;  بهشتی دیدنی

قدمت این روستای دیدنی به چندین هزار سال می رسد و به قول خودشان پایتخت تابستانی سومریان در قدیم بوده است. این روستا در میان سه کوه واقع شده و آب و هوای مطبوعی دارد و رودخانه ای پرآب از میان آن می گذرد.

روستای سفید برگ بهترین مکان برای طبیعت گردی و گردشگری و تفریح ​​روستایی در طبیعت بکر ایران است. پس هر چه زودتر برای سفر خود به این منطقه برنامه ریزی کنید.

ساعات ملاقات: هر روز، 24 ساعت شبانه روز

آدرس روستای سفید برگ: کرمانشاه، 18 کیلومتری شهرستان جوانرود.

روستای ریجاب

قصد داریم روستای رویایی در میان دیدنی های کرمانشاه را به شما معرفی کنیم. در وسط روستای زیبای ریجاب در جاده ماهیدشت به قصرشیرین قرار دارد. روستای ریجاب که در گویش محلی به ریجاو معروف است، در میان درختان انبوه، چشمه‌ای جوشان با صدای غیرعادی و گوش‌نواز آب دارد. زیبایی این روستا به این آب و درختان ختم نمی شود.
بعد از پل چوبی که اهالی بر روی آب ساخته اند، باید از جاده ای باریک در اعماق جنگل و نخلستان های گردو و انجیر عبور کنید تا به زیباترین آبشارهای کرمانشاه برسید. روستای ریجاب با مسیر پر پیچ و خمش یکی از خوش آب و هواترین و زیباترین تفرجگاه های کرمانشاه به شمار می رود. همچنین قدیمی ترین مسجد غرب ایران به نام مسجد عبدالله بن عمر با ستون های سنگی عظیم و منبری بسیار زیبا در ارتفاعات روستای ریجاب قرار دارد.

روستاهای کرمانشاه;  بهشتی دیدنی

روستاهای پلکانی کرمانشاه

روستای شمشیر

روستای شمشیر یکی از روستاهای نزدیک پاوه است که از شمال و شمال غربی به کوه سربزدا، از غرب و جنوب غربی به کوه شاهو و از شرق به کوه گکران محدود می شود. به همین دلیل ساختاری متمرکز و پلکانی در کوه وجود دارد. این روستا دارای آب و هوای معتدل و خشک است که در بهار و تابستان معتدل و در زمستان سرد و خشک است.

درآمد اکثریت مردم این روستا از طریق فعالیت کشاورزی، باغداری و دامداری تامین می شود. بیشتر محصولات کشاورزی روستای شمشیر شامل گندم، جو، شبدر، گوجه فرنگی، خیار و بامیه است و گردو، آلو، توت و هلو نیز از جمله محصولات باغی و درختی است. صنایع دستی روستا شامل جاجیم بافی، موج بافی، گیوه بافی و گلوله دوزی است.

این روستا در مجاورت جاده واقع شده و فاصله آن با پاوه حدود 10 کیلومتر است که با ماشین حدود 25 دقیقه راه است.

روستای صومعه

روستای خانقاه یکی دیگر از روستاهای بسیار زیبا است که در دل کوه شاهو قرار دارد. این روستا در سه کیلومتری جنوب پاوه قرار دارد، بنابراین فاصله بسیار کمی با پاوه دارد. این روستا ساختاری متمرکز دارد و در شیب کمی به شکل ستون ساخته شده است. اکثر خانه ها دو طبقه هستند.

روستاهای کرمانشاه;  بهشتی دیدنی

قدمت روستای خانقاه به دوره ساسانی یزدگرد سوم می رسد. قلعه و دژ دوره ساسانی در نزدیکی شهر پاوه و ارتباط تاریخی آبادی های آن با شهر قدیمی پاوه این گمانه را دامن زده است که بنای قدیمی به نام خزخانه در این روستا نشانه دیگری از قدمت تاریخی این روستا است.

یکی از جاذبه های این روستا امامزاده باباشیخ حسن و باباشیخ حسین از نوادگان امام جعفرصادق (ع) در مرکز روستا است که زائران زیادی در طول سال به آنجا مشرف می شوند.

مردم روستای خانقاه به زبان کردی با گویش خرمی صحبت می کنند، مسلمان و اکثرا سنی مذهب هستند.

روستای ساتیاری

روستای ساتیاری به عنوان یکی از روستاهای قدیمی منطقه شناخته می شود. این روستا مانند روستاهای دیگری که نام بردیم دارای معماری پلکانی، بافتی متمرکز با مناظر طبیعی زیبا می باشد. مصالح به کار رفته در ساخت خانه ها شامل سنگ، چوب و گل است و هماهنگی خانه ها با محیط اطراف زیبایی این روستا را دو چندان کرده است.

ساتیاری در لغت نامه دهدا به عنوان دوست، دوست و همراه خوب ثبت شده است و سابقه مشارکت و همکاری مردم روستا مؤید این وجه از نام است.

مردم ساتیاری عمدتاً به دامداری، باغداری و صنایع دستی اشتغال دارند و انگور سیاه، توت سفید، انار، بادام، انجیر و گلابی از محصولات کشاورزی تولید شده در این روستا است. مهمترین صنایع دستی آنها کلاش یا گیوه است و پس از آن کالاهای چرمی، قالیچه و قالی. مردم روستای ساتیاری به زبان کردی «جافی سورانی» تکلم می کنند و پوشش آنها مانند سایر مناطق هورامان است.

از جاذبه های اطراف این روستا می توان به آبشار دربند گرد یا به زبان کردی «دروی گرد» اشاره کرد که در فاصله 45 دقیقه ای از روستا قرار دارد و در اواسط بهار پر از آب می شود. این آبشار دو طبقه است و برای رسیدن به آن باید از مسیر مالرو عبور کنید.

روستاهای کرمانشاه;  بهشتی دیدنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا