ایران گردی

روستاهای فوق‌العاده دیواندره کردستان

تودی تریپا _ خدمات توریستی: جاذبه های دیواندره به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی و گردشگری کردستان شناخته می شود که در طول سال هزاران گردشگر و طبیعت گردان را به خود جذب می کند.

گشت و گذار و تفریح ​​در میان جاذبه های طبیعی و گردشگری به عنوان بهترین نوع گردش شناخته می شود. زیرا می توانند ما را از زندگی سنگین و سخت شهری دور کنند و حتی برای چند ساعت خود را در دامان طبیعت رها کنیم و از گردش در طبیعت لذت ببریم.

دیواندره یکی از شهرهای استان کردستان در غرب ایران است که در شمال این استان قرار دارد.

مرکز این شهر شهر دیواندره است. این شهر به دلیل وجود دشت های بسیار وسیع است ابوت و سارال یکی از مراکز اصلی تولید و دامپروری گندم در استان کردستان است.

این شهر از نظر آب و هوا یکی از سردترین و برفی ترین مناطق کشور به شمار می رود.

وجود آثار باستانی از غار کرفتو حکایت از وجود تمدن و زندگی در این منطقه تا دو هزار سال قبل از میلاد دارد. در ادامه با جاذبه های گردشگری این شهر بیشتر آشنا می شویم.

دیواندره از نظر موقعیت جغرافیایی و اقلیم شهری با آب و هوای کوهستانی است که دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل و معتدل و بهار پر باران است.

دیواندره به دلیل وجود دشت های وسیع اوباتو و سارال در این شهرستان به قطب عمده تولید گندم و دامپروری در استان کردستان تبدیل شده است و این فعالیت ها نقش اساسی در زندگی مردم این منطقه دارد.

این شهر از نظر آب و هوا یکی از سردترین و برفی ترین مناطق کشور به شمار می رود. مردم این شهر کردی با لهجه اردلانی صحبت می کنند.

روستاهای زیبای دیواندره کردستان

روستای دروان

روستای درون در 25 کیلومتری شهر دیواندره قرار دارد که دارای 300 خانه و 1700 نفر جمعیت است. از امکانات این روستا می توان به آبرسانی، گاز، برق، مدرسه ابتدایی و راهنمایی، مرکز بهداشت و مخابرات اشاره کرد.

امرار معاش بخش بزرگی از اهالی روستا کشاورزی و تا حدودی دامداری است.

محصولات کشاورزی شامل گندم، نخود، جو و عدس است.

روستاهای اطراف روستای درون عبارتند از: دالان، باغچله، آغاجاری، برکه و کیاس آباد. به دلیل قرار گرفتن این روستا در کنار رودخانه کزال اوزن، مناظر و طبیعت بسیار زیبایی در این روستا وجود دارد که معمولاً مردم این روستا و روستاهای اطراف و حتی سایر نقاط استان کردستان برای تفریح ​​به این روستا مراجعه می کنند.

مردم روستای دارو معمولا اوقات فراغت خود را با بازی های محلی محلی مانند چاوشارا کی، گوروبازی، های لوکان، قوقاو و زوران پر می کنند.

در شهرستان دیواندره روستاهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روستاها دارای مناظر زیبا با آب و هوای مطبوع هستند که به دلیل داشتن مناظر و آب و هوای مطلوب به جاذبه های دیواندره معروف هستند.

یکی از معروف ترین روستاهای این شهرستان روستای دروان است که در فاصله 25 کیلومتری این شهرستان قرار دارد و از روستاهای مسکونی این منطقه به شمار می رود.

روستای درون به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه اوزن دارای مناظر بسیار زیبا و با طراوت و همچنین منظره ای جذاب است که می توانید این روستا را به عنوان یک جاذبه گردشگری در بین جاذبه های گردشگری دیواندره انتخاب کرده و به آن بروید.

آدرس روستای دروان: استان کردستان در 25 کیلومتری شهر دیواندره

روستاهای زیبای دیواندره کردستان

روستای سارال

آشنایی با دیدنی های دیواندره با یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی آن به نام دهستان سارال آغاز می شود.

روستای سارال که به روستای سارال نیز معروف است دشتی وسیع و سرسبز پوشیده از گیاهان و درختان سرسبز است که اگر در فصل بهار مخصوصا اردیبهشت به آنجا بروید مانند بهشت ​​می شود.

روستای سارال که یکی از جاذبه های گردشگری دیواندره به شمار می رود در واقع یکی از ویژگی های این شهر به شمار می رود و دشتی عظیم است که اگر از بین جاذبه های دیواندره انتخاب کنید و از آن دیدن کنید نمی توانید آن را از دست بدهید. به راحتی مخصوصا اگر اهل طبیعت گردی هستید.

در روستای سارال دشت های وسیع و سرسبز و پر از گل های رنگارنگ وجود دارد که جاری شدن چشمه های جوشان در آن زیبایی طبیعت روستا را تکمیل می کند و بهشت ​​سرسبز شگفت انگیزی را ایجاد می کند.

گردش در طبیعت یکی از خوشایندترین تفریحاتی است که می تواند ما را از زندگی شهری و تمام دغدغه هایمان دور کند و برای شروعی جدید آماده کند.

روستای سارال که یکی از بهترین جاذبه های دیواندره محسوب می شود می تواند گزینه مناسبی برای گردش و تفریح ​​آخر هفته باشد و از گردش و تفریح ​​در آن لذت ببریم.

آدرس منطقه سارال: استان کردستان در 65 کیلومتری دیواندره

روستاهای زیبای دیواندره کردستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا