ایران گردی

روایتی از زیبایی و انسجام طبیعت / آبشار آب پری رویان؛ ملاقاتی با زیبایی‌های مازندران

تودی تریپ: استان مازندران در تمام نقاط خود دارای طبیعت زیبایی است به طوری که در هر یک از شهرهای این استان می توانید جاذبه ای منحصر به فرد را مشاهده کنید. در این مطلب به سراغ یکی از جاذبه های این استان به نام آبشار آب پری رفتیم که از دیدنی های نور محسوب می شود.

طبیعت ثابت و زیبای آبشار آب پری

یکی از نکاتی که باید در مورد این جاذبه بدانید این است که آبشار آب پری یکی از مناطق بکر است و هیچ دخالت انسانی ندارد و به همین دلیل بسیار زیباست. به همین دلیل معمولا افراد زیادی برای دیدن طبیعت زیبای اطراف جذب این منطقه می شوند. این آبشار در کنار جاده است و بسیاری از مردم تصور می کنند که شبیه آبشار نیست زیرا زمین دچار رانش زمین شده و سنگ های کوه در شیب تند روی هم پرت شده اند.

روایتی از زیبایی و یکپارچگی طبیعت / آبشار آب پری رویان;  دیدار با زیبایی های مازندران

این امر باعث شده است که آبی که از این صخره ها سرازیر می شود، از شدت کمتری برخوردار باشد و برخلاف دیگر آبشارها باشد. در این منطقه نسبت به سایر مناطق شهر دمای کمتری را احساس خواهید کرد، همانطور که گزارش شده اختلاف ده درجه وجود دارد. درختان این منطقه با فاصله کمی از هم رشد می کنند و در ارتفاعات درختان کاج و در ارتفاعات کمتر درختان جنگلی را می بینید.

بسیاری از جاذبه های گردشگری دارای امکاناتی هستند که مسافران و گردشگران با استفاده از آنها می توانند از آنها لذت بیشتری ببرند، البته این امکانات در برخی جاذبه ها بیشتر از برخی دیگر است. همچنین تعدادی امکانات در اطراف آبشار آب پری مانند غرفه های غذا، آلاچیق های پیک نیک، سرویس های بهداشتی، وسایل بازی و غیره وجود دارد که می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

اگر به این منطقه رفتید، بهتر است غرفه های مواد غذایی ذکر شده را که در آن انواع نان، سوپ، چای و قهوه محلی به فروش می رسد، از دست ندهید.

روایتی از زیبایی و یکپارچگی طبیعت / آبشار آب پری رویان;  دیدار با زیبایی های مازندران

در هوای سرد معمولاً افراد تمایل دارند از سوپ و لپه گرم استفاده کنند و در نتیجه لذتی فراموش نشدنی را در جاده ای زیبا در کنار عزیزان خود تجربه کنند. به غیر از موارد ذکر شده، امکانات ویژه دیگری برای گردشگران در این منطقه وجود ندارد که حیف است.

بازدید از آبشار زیبای آب پری مازندران

آبشار آب پری از کوه های مازندران سرچشمه می گیرد و سپس از میان تخته سنگ های بزرگ و کوچک راه پیدا کرده و از دامنه کوه سرازیر می شود. آب پری مسیر که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است با شکستن آب هنگام برخورد با صخره تصویری هنرمندانه می سازد و شما با سفر به این منطقه به تماشای این منظره بی نظیر دعوت می شوید. این تصویر با وجود ردیف درختانی که همدیگر را در آغوش گرفته اند و منظره ای بکر را خلق کرده اند زیباتر و رویایی تر می شود. اگرچه در نگاه اول چهره آب پری را متفاوت از آبشارهای دیگر خواهید دید. اما شما مجذوب زیبایی و فضای ناب این منطقه خواهید شد. صدای آب شنیدنی ترین موسیقی دلنشین این منطقه است که به کمک زیبایی شگفت انگیز طبیعت شما را شیفته این منطقه از مازندران می کند.

روایتی از زیبایی و یکپارچگی طبیعت / آبشار آب پری رویان;  دیدار با زیبایی های مازندران

طبیعت اطراف آبشار سبز و بهشتی است و حال و هوا را تازه می کند. گشت و گذار در میان درختان و گیاهان سرسبز ماجراجویی جذابی پر از مناظر زیبای طبیعت خواهد بود که فراموش نخواهید کرد. کافی است به بالای آبشار صعود کنید تا یکی از جذاب ترین شات های طبیعی استان مازندران را تماشا کنید.

این طبیعت بکر پذیرای گردشگرانی است که علاقه مند به بازدید از مناطق سرسبز و خوش آب و هوای شمال ایران هستند. در روزهای گرم تابستان، سفر به این منطقه رونق می گیرد و پیک نیک و تورهای طبیعت گردی به مناطق اطراف گسترش می یابد. در سفر به این مکان دیدنی، از طبیعت بکر شمال لذت ببرید، ریه های خود را با اکسیژن خالص پر کنید و در آغوش طبیعت استراحت کنید.

فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آبشار آب پری است. به لطف طراوت طبیعت، آب فراوان آبشار و سرسبزی خاص بهاری، فصل بهار منطقه آب پری را بسیار دیدنی کرده و با هوای خنک و مطبوع پذیرای شما خواهد بود.

خنکی مطبوع آبشار دیدنی آب پری در روزهای گرم تابستان دلپذیر و با طراوت است. قدم زدن در طبیعت سبز تابستانی اطراف این آبشار فراموش نشدنی خواهد بود و از زیبایی آن لذت خواهید برد.

روایتی از زیبایی و یکپارچگی طبیعت / آبشار آب پری رویان;  دیدار با زیبایی های مازندران

فصل پاییز در این منطقه رنگ درختان را تغییر می دهد و قاب آبشار و طبیعت اطراف را بیش از پیش تماشایی می کند. با وجود این زیبایی رنگارنگ، سردی هوا باعث می شود گردشگری در این فصل نسبت به بهار و تابستان رونق کمتری داشته باشد و سردی هوا وسوسه سفر به آنجا را کاهش می دهد.

البته این فصل هنوز هم عاشقان خود را دارد و بسیاری با سرما می جنگند و در جاده رویان به بالده به طبیعت پاییزی می روند. فصل زمستان طبیعت پری آب به عروسی سفید تبدیل می شود و زیبایی آن کمتر از فصل های دیگر نیست.

سفر به این منطقه در فصل زمستان به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف بسیار نادر است. اما کسانی هم هستند که برای دیدن عکس زمستانی پری آب به جاده می روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا