ایران گردی

رقص دو رودخانه‌ی سیاه و سفید آمازون

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، در میان این همه زیبایی، پدیده ای منحصر به فرد به نام «رقص رنگ ها» پدید می آید.

تلاقی دو رودخانه ریونگرو و ریو سولیمیس نقطه ای است که این رقص رنگ ها به اوج خود می رسد. رودخانه ریو با آب های سیاه و مرموزش و ریو سولیمیس با آب های سفید و خروشانش منظره ای دیدنی را در کنار هم خلق کرده اند.

رود گروو، رود سیاه

ریورگرو که به عنوان معروف ترین رودخانه آب سیاه جهان شناخته می شود، از دل جنگل های بارانی سرچشمه می گیرد. رنگ تیره این رودخانه حاصل پوسیدگی مواد گیاهی و برگها در آب است. آب‌های اسیدی و تقریباً استریل ریورگروو، آن را به یکی از تمیزترین آب‌های طبیعی در جهان تبدیل کرده است.

ریو سولیمیس، رودخانه سفید

در مقابل Rio Gro، Rio Solimis با آب های قهوه ای و رسوبی آن قرار دارد. این رنگ به دلیل بار سنگین رسوبی آب رودخانه است که در اثر فرسایش خاک در اثر باران های شدید گرمسیری ایجاد می شود.

دیدار دو غول

وقتی این دو رودخانه به هم می رسند، رقص رنگ ها شروع می شود. آب های سیاه و سفید در کنار هم قرار گرفته اند و کیلومترها مسیر خود را بدون اختلاط ادامه می دهند. این پدیده به دلیل اختلاف دما، سرعت و چگالی آب دو رودخانه رخ می دهد.

معنای این پدیده

پدیده دو رنگ آمازون نه تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه از نظر زیست محیطی نیز قابل توجه است. River Grove دارای مواد مغذی کمی است در حالی که Rio Solimis غنی از مواد مغذی است. این تنوع تنوع زیستی منحصر به فردی را در محل تلاقی دو رودخانه ایجاد می کند.

رقص رنگ ها، به یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری آمازون تبدیل شده است. گردشگران از سراسر جهان برای دیدن این پدیده شگفت انگیز به این منطقه سفر می کنند.

پدیده دو رنگ آمازون نمادی از تنوع و شگفتی های این سرزمین پهناور است. این پدیده یادآور اهمیت حفظ این اکوسیستم منحصر به فرد برای نسل های آینده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا