ایران گردی

رشد 40 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

به گزارش تودی تریپ به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از طاهر امروز در بازدید از حمام کردشت در حاشیه رودخانه ارس شهرستان جلفا گفت: منطقه آزاد ارس دارای 47 اثر ثبت ملی است.

وی با بیان اینکه منطقه جلفا منطقه حساسی است و در عرصه گردشگری و فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: این مجموعه شامل قلعه عباس میرزا است که قهرمان ملی بود و دلیرانه با دشمن متجاوز جنگید. قلعه عباس میرزا در قدیم نقطه رصد بوده و دارای مهندسی و معماری قوی و به عبارتی ارزش تاریخی و فرهنگی ناملموسی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: کوردشتسکا بانیا نیز مربوط به دوره صفویه است و هیچ مکان دیگری به این اندازه و معماری خوب وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حمام تاریخی کردشت یک اثر تاریخی ارزشمند است، گفت: بخش هایی از این حمام به خوبی مرمت شده است، اما این حمام بزرگ دارای قسمت های مختلفی است و متاسفانه در طول سال به دلیل کمبود اعتبارات و سرمایه گذاران لازم، باقی مانده است. قطعات بازسازی نشده اند

ضرغامی با بیان اینکه این مجموعه تاریخی در حاشیه رودخانه آرس قرار دارد و به نظر می رسد جایگاه مهمی دارد، گفت: باید توجه بیشتری داشته باشیم و با اقدامات پیگیری، سرمایه گذاری در خدمات گردشگری را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: جلفا خود کاروانسراهای تاریخی زیادی دارد و حتی یکی از کاروانسراهای جلفا در پرونده 54 کاروانسرا ثبت جهانی کشور قرار دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: جلفا در تاریخ به شهر کلیساها نیز شهرت دارد و حتی پس از گذشت سال ها اولین میراث ارزشمند فرهنگی و تمدنی این اقوام، ادیان و مذاهب نیز در این مکان است.

وی ادامه داد: کلیسای سنت استفان بعد از کلیسای کارا جایگاه ویژه ای دارد و تمامی جاذبه های گردشگری در این منطقه از ارس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: باید در حوزه گردشگری سرمایه گذاری شود و نهادهای مرتبط با همکاری یکدیگر برنامه ریزی مشترک داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم با پتانسیلی که در کشور وجود دارد و ظرفیت های موجود در منطقه از نظر گردشگری با تحولات چشمگیری مواجه شویم.

** رشد 3 برابری گردشگران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر کاهش تعداد گردشگران خارجی در ایران، گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که رشد گردشگری در ایران پس از کرونا سه برابر شده است.

وی به موضوع ویزا و ملاحظات آن اشاره کرد و گفت: اگر این موضوع پیگیری نشود قطعا موضوع ورود گردشگران با مشکل مواجه خواهد شد.

ضرغامی ادامه داد: پروتکل های ویزا نوشته شده و تصمیمات مهمی از جمله ویزای چند کشور را در دست برنامه ریزی داریم.

** رشد 40 درصدی گردشگری خارجی

وی گفت: در حال حاضر درصد ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: با توجه به ناآرامی های سال گذشته پیش بینی می شد تعداد گردشگران کاهش یابد اما با کار انجام شده تعداد گردشگران خارجی 40 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: زمانی که گردشگر خارجی وارد کشور می شود باید مطمئن باشد که حداقل 100 درصد خدمات در اختیار وی قرار می گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در تلاش هستیم ایرانیان مقیم خارج از کشور را جذب کنیم تا به عنوان گردشگر وارد کشور شوند، گفت:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا