ایران گردی

رستم آباد؛ نگین گیلان / سفری به سرزمین طبیعت و تاریخ

به گزارش تودی تریپ به نقل از کجارو، این شهر با جاذبه های طبیعی چشم نواز و آثار تاریخی متعدد مقصدی ایده آل برای سفری فراموش نشدنی و خاطره انگیز است.

جنگل در حال حرکت است، بهشت ​​زمینی

وارد جنگل شوید و در آرامش و سکوت آن غوطه ور شوید. درختان سر به فلک کشیده انجیلی و مرت سایه خنک و دلپذیری را برای شما فراهم می کنند. در این جنگل بکر می توانید به تماشای مزارع برنج و رودخانه خروشان سپیدرود بنشینید و از زیبایی های بی نظیر طبیعت لذت ببرید. جنگل ناقله‌بار با تنوع گیاهی و جانوری فراوان، مقصدی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت و عکاسان است.

کوه درفک، بام گیلان

اگر به دنبال یک چالش هیجان انگیز هستید، صعود به کوه درفک را امتحان کنید. این قله مرتفع که به بام گیلان معروف است، مناظر جذاب و پانورامایی از منطقه را به شما هدیه می دهد. غار یخی، دشت های سرسبز و کلبه های خنک در دامنه کوه درفک منتظر قدم های شماست.

دارستان

در دل کوه های سرسبز گیلان، روستای ییلاقی دارستان با زیبایی بی نظیرش همچون نگینی سبز بر انگشت رستم آباد می درخشد. این روستای تاریخی با قدمتی طولانی شما را به سفر به گذشته و تجربه زندگی در میان طبیعت بکر و دلگرم دعوت می کند.

به مرور زمان با دارستان

نام دارستان در گذشته به دلیل وجود درختان بلند و انبوه «دارستان سیاه» بوده است. گویی سایه این درختان مانع تابش آفتاب به روستا می شد. قدمت این روستای تاریخی به دوران باستان باز می گردد و گورهای فرسوده در حاشیه جاده منتهی به روستا گواه آن قدمت است.

درستان، سرزمینی پر از زیبایی

مردم درستان از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند و امروزه با رونق صنعت گردشگری، ساخت ویلا و اقامتگاه، اقتصاد این منطقه رو به رشد است. دارستان با امکاناتی مانند برق، لوله کشی آب چشمه، آنتن دهی تلفن همراه و جاده های نیمه آسفالت پذیرای گردشگران از سراسر ایران است.

جذابیت های درستان برای هر سلیقه

در روستای دارستان علاوه بر طبیعت بکر و مناظر جذاب، جاذبه های دیگری نیز در انتظار شماست. رنگ ارغوانی متمایز خاک در بخشی از روستا، درختان گردو، دو عبادتگاه به نام های آرامگاه آقا سید محمد و بقعه شیخ مفید، چشمه هایی با آب تمیز و سرد و چشم اندازی از کوه درفک تنها بخشی از این موارد است. جاذبه ها

رستم آباد;  نگین گیلان / سفر به سرزمین طبیعت و تاریخ

فیلد، دهکده ای با رازهایی نهفته در تاریخ

در فاصله کمی از دارستان، روستای فیلده با محوطه های باستانی اش شما را به سفری در تاریخ می برد. آثار مربوط به عصر آهن در این مناطق یافت شده و برخی از آنها در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

روستایی با تاریخی طولانی و سرنوشتی غم انگیز

روستای فیلده با آب و هوای کوهستانی و خوش آب و هوا یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده رستم آباد است. قدمت این روستا به هزاران سال می رسد اما زلزله سال 1369 بسیاری از اهالی آن را مجبور به ترک وطن کرد. امروزه جمعیت کمی فصلی در این روستا زندگی می کنند.

بازمانده باشکوه گذشته

بقعه تاریخی امامزاده و قرآن خطی معروف آن که در حال حاضر در موزه استان قدس رضوی نگهداری می شود و درختان چنار تنور و وان با قدمت 500 تا 1000 ساله از جاذبه های روستای فیلده است.

نکات سفر به رستم آباد:

  • بهترین زمان برای سفر به رستم آباد بهار و تابستان است.
  • برای اقامت در رستم آباد می توانید از هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و یا ویلاهای اجاره ای استفاده کنید.
  • برای رسیدن به رستم آباد می توانید از اتوبوس، قطار یا ماشین شخصی استفاده کنید.
  • قبل از سفر آب و هوا را بررسی کنید.
  • به فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی احترام بگذارید.
  • حفاظت از طبیعت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا