ایران گردی

راهنمای کامل گردش در اطراف اصفهان

به گزارش تودی تریپ، به نوشته کجارو، اصفهان نیمی از جهان با جاذبه های منحصر به فرد تاریخی و طبیعی، مقصدی ایده آل برای سفر است. اما اگر به دنبال تجربه ای متفاوت هستید، سفر به اطراف این شهر زیبا را از دست ندهید.

1. گلستانکو: سرزمین لاله های واژگون

  • فاصله از اصفهان: 165 کیلومتر (2 ساعت و 10 دقیقه)
  • نشانی: استان اصفهان، 15 کیلومتری حنصار، گلستانکو

گلستانکوه منطقه ای کوهستانی با طبیعت بکر و مناظر چشم نواز در کویر مرکزی ایران و نزدیک به شهر هنصار واقع شده است. این منطقه به دلیل داشتن مزرعه لاله های واژگون که در بهار (اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد) شکوفا می شوند، مشهور است. منظره این دشت پر از لاله هایی که به صورت وارونه در حال سقوط هستند، بی نظیر و فراموش نشدنی است.

جدای از تماشای گل ها می توانید از چشمه های آبی این منطقه لذت ببرید و اگر قصد صعود دارید می توانید به کوه گلستانکوه بروید. در طول مسیر پیاده روی می توانید از عطر گیاهان دارویی لذت ببرید و مقداری از آنها را به یادگار ببرید.

امکانات اجتماعی:

  • دهکده توریستی گلستانکوه خوانسار با امکاناتی مانند رستوران، غذاخوری، کاروانسرای سنتی، کلبه اجاره ای، پارک آبی، استخر، سونا، جکوزی، تله کابین، بازی و سرگرمی با کابل، شهربازی در کیلومتر دوم جاده خوانسار – اصفهان واقع شده است. روبروی سد خاکی بهکل.

راهنمای کامل سفر در اصفهان

2. قنات مزدآباد: شاهکار مهندسی ایران باستان

  • فاصله از اصفهان: 121 کیلومتر (حدود 2 ساعت)
  • نشانی: اصفهان، شهر برهر و میمه، بخش میمه، قنات مزدآباد

قنات مزدآباد شاهکار جهانی ۲۵۰۰ ساله در منطقه میمه شاهین شهر و شهر میمه واقع شده است. این قنات 18 کیلومتری با عمق 72 متر نمونه منحصر به فرد معماری قنات در ایران است. قنات مزدآباد با دبی 110 لیتر در ثانیه یکی از گسترده ترین قنات های ایران است و دارای سه مخزن زیرزمینی و دو کانال آب سرد و گرم است.

بازدید از این قنات تاریخی سفری به اعماق زمین و آشنایی با هوش و ذکاوت نیاکانمان در مهندسی آب است.

3. دهکده رام: ویلایی خنک در دل کویر

  • فاصله از اصفهان: 130 کیلومتر (1 ساعت و 35 دقیقه)
  • نشانی: استان اصفهان، شهر نطنز، روستای تمه

روستای طامه در دامنه کوه کراکس و در نزدیکی شهر نتانتس قرار دارد. این روستا به دلیل داشتن هوای خنک و مطبوع به ییلاق منطقه معروف است.

در Tame می توانید از طبیعت کوه ها، چشمه ها و آبشارها لذت ببرید. در غرب روستا دو دره وجود دارد که دره پاپل شما را به آبشار مرتفع طامه می رساند و دره پاکدار مسیر صعود به قله کرکس است.

4. پارک ملی کلاه قاضی: پناهگاه حیات وحش در دل کویر

  • فاصله از اصفهان: 36 کیلومتر (50 دقیقه)
  • نشانی: اصفهان، جاده اصفهان-شیراز، مجاور شهر جدید بهارستان، پارک ملی کلاه قاضی

پارک ملی کلاه قاضی در گذشته به عنوان شکارگاه پادشاهان مورد استفاده قرار می گرفت. این پارک به دلیل وجود گله های گوسفند و آهو، تنوع گیاهی و جانوری و مناظر زیبا، مقصدی جذاب برای دوستداران طبیعت است.

راهنمای کامل سفر در اصفهان

5. منطقه گردشگری لادر خمینی شهر: بهشت ​​گمشده نزدیک اصفهان

  • فاصله از اصفهان: 29 کیلومتر (41 دقیقه)
  • نشانی: استان اصفهان، شهرستان خمینی شهر، جاده کمربندی خمینی شهر به نجف آباد، بعد از دانشگاه آزاد خمینی شهر، منطقه گردشگری چسمه لادار

منطقه گردشگری لادر در نزدیکی شهرستان خمینی شهر بهشت ​​گمشده ای در دل کویر است. این منطقه با آبشارها، چشمه ها، مسیرهای آبی، گیاهان وحشی، درختان انجیر و مناظر دشت، مکانی ایده آل برای استراحت و گردش در طبیعت است.

در لادر می توانید از صدای دلنشین پرندگان، خنکی نسیم کوهستانی لذت ببرید و طبیعت سرسبز را تماشا کنید. برای راحتی گردشگران، امکانات رفاهی مانند سکوی نشیمن، نورپردازی، سرویس بهداشتی و جاده آسفالته در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا