راهنمای سفر

راهنمای سفر به چین ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

چین یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا محسوب می شود که با فرهنگ خاص، رژیم غذایی متفاوت و جاذبه های تاریخی مانند دیوار چین یا شهر ممنوعه شناخته می شود. کشور چین در آسیای شرقی قرار گرفته و یکی از پهناورترین کشورهای قاره کهن به شمار می رود. با این شرایط بهتر است راهنمای سفر به چین را مطالعه کنید تا با نحوه اخذ ویزای توریستی چین، جاهای دیدنی چین، راه های سفر به چین، هزینه های سفر به چین و… آشنا شوید. در این مطلب از تودی تریپ به بررسی تمام این موارد می پردازیم.

درباره چین

چین کشوری با فرهنگی غنی است و کمتر کشوری در دنیا یافت می‌شود که دارای چنین فرهنگی باشد. چین کشور تضاد‌هاست. پکن، شانگهای و هنگ‌کنگ شهر‌های پیشرفته‌ چین هستند. با این حال در غرب کشور بخش‌هایی روستایی و در حال توسعه دیده می‌شود. چین کشوری است که بین توسعه یافتن و در حال توسعه بودن مانده است. تغییرات فراوان چین باعث شده گردشگران زیادی به این کشور سفر کنند. برای شما نیز وقت آن رسیده که به این کشور جالب و شگفت‌انگیز سفر کنید و با فرهنگ چین آشنا شوید. با سفر به این کشور هر‌ روز با کشوری جدید رو‌به‌رو خواهید شد. اگر‌چه در شهر‌های بزرگ جمعیت زیاد است، اما حومه‌ شهر‌ها و همچنین غذاهای آن بسیار فوق‌العاده هستند.

اقامتی متفاوت در کشور چین

برای اقامت خود در کشور چین باید بدانید که به طور معمول هزینه یک اتاق عادی و خوابگاهی از مبلغ ۶ دلار یا ۴۰ یوان شروع خواهد شد. البته این مبالغ در شهرهای مختلف چین متفاوت است. مثلاً این مبلغ در شهر پکن به شبی ۱۲ دلار یا ۸۰ یوان می‌رسد. اگر تصمیم داشتید که یک اتاق خصوصی همراه حمام مشترک را اجاره کنید با درنظرگرفتن شهر مقصد، تقریباً ۱۹ دلار یا ۱۲۵ یوان برای شما هزینه خواهد داشت.

ولی اگر تصمیم گرفتید که اتاق خود را با حمام خصوصی انتخاب کنید، باید شبی ۳۰ دلار یا ۱۹۰ یوان پرداخت کنید. اجاره‌کردن دیگر اتاق‌های ارزان‌قیمت در هتل‌های کشور چین با ارائه وسایلی ساده اما کاربردی به طور تقریبی از شبی ۲۰ دلار یعنی ۱۳۵ یوان آغاز خواهد شد. ناگفته نماند که تمام این موارد به شهر مقصد شما بستگی دارد. مثلاً هزینه هتل در شهر هنگ‌کنگ بیشتر بوده و برای یک شب اقامت‌کردن در یک اتاق یک‌تخته باید ۲۲ دلار یا ۱۴۵ یوان هزینه کنید.

اجاره یک شب اتاق خوابگاهی و عادی با حمام مشترک ۶ دلار یا ۴۰ یوان
اجاره یک شب اتاق خوابگاهی و عادی با حمام مشترک ۱۲ دلار یا ۸۰ یوان
اجاره یک شب اتاق خصوصی با حمام مشترک ۱۹ دلار یا ۱۲۵ یوان
اجاره یک شب اتاق خوابگاهی با حمام خصوصی ۳۰ دلار یا ۱۹۰ یوان
یک شب اجاره اتاق در هتل ارزان قیمت با وسایل ساده و کاربردی ۲۰ دلار یا ۱۳۵ یوان
یک شب اجاره اتاق ۱ تخته در هتل شهر هنگ کنگ ۲۲ دلار یا ۱۴۵ یوان

اصطلاحات کاربردی در سفر به چین

  • چطور هستید؟ (Nee Haow ma)
  • خوب (Hun haow)
  • صبح بخیر (Dzow shung haow)
  • عصر بخیر (Wun shung haow)
  • شب بخیر (Wun-un)
  • خیلی ممنونم (Fay chung gun shyeah)
  • بخشید، متأسفم  (برای معذرت خواهی ملایم) (Boo haow yee srr)
  • ببخشید (عذرخواهی برجسته‌تر) (Dway boo chee)
  • منوی غذا لطفا (Wor shyung kun yee shyah tsay dun)
  • صورت‌حساب لطفا (Mye dun)
  • قیمت این چقدر است؟ (Dwor shaow chyen)
  • آیا می‌توانم از کارت استفاده کنم؟ (Kuh-yee shak-a ma?)

هزینه های سفر به چین

۱- هزینه اسکان و هتل

قیمت خوابگاه های ۸-۱۰ تختخوابی در بسیاری از شهرهای کوچک از ۳۰ یوان شروع می شود. در هنگ کنگ و پکن این مبلغ به ۸۵ یوان می رسد. قیمت یک اتاق خصوصی، از حدود ۱۱۰ یوان آغاز می شود، و در شهرهای بزرگ تقریباً دو برابر می شود. مسافرخانه ها در چین مجهز هستند و در زمستان وای فای، آب آشامیدنی، صندوق قفل دار و پتو گرم ارائه می دهند! مسافرخانه ها در شهرها دارای توالت فرنگی هستند، اما در مناطق دورافتاده کشور توالت های معمولی رایج تر اند.

هزینه هتل های متوسط ازنه های معمولی الت های غربیکتر نشریات و تحقیقات علاقه مند هستید. حدود ۷۵ یوان در ازای هر شب شروع می شود و در هنگ کنک قیمت ها بالا می روند. این هتل ها معمولاً برق، حمام شخصی، کتری و تلویزیون (البته فقط تلویزیون های چینی در دسترس هستند) ارائه می دهند. به خاطر داشته باشید که هتل هایی که صبحانه رایگان ارائه می دهند، به احتمال زیاد صبحانه چینی (کوفته، برنج، سبزیجات و غیره) سرو می کنند.

Airbnb در چین بسیار فراوان است و در همه شهرهای بزرگ یافت می شود اگرچه در مناطق روستایی بسیار کمتر است. بسته به شهر و نوع آپارتمان، قیمتها از ۱۷۵-۷۵۰ یوان متغیر هستند.

تعداد زیادی اردوگاه در سراسر کشور وجود دارد. برای یک جای خواب باید حدود ۲۰ یوان در ازای هر شب بپردازید. وضعیت کمپینگ وحشی کاملا مشخص نیست. این کار هم قانونی و هم غیرقانونی است و به مجوز مقامات محلی نیاز دارد. من شخصا برای جلوگیری از هر نوع مشکل احتمالی از اردوگاه های وحشی اجتناب می کنم و از محوطه های رسمی استفاده می کنم.

۲- هزینه غذا و رستوران

غذا در چین ارزان است. منظورم واقعاً ارزان است یک وعده غذای خیابانی معمولاً حدود ۷-۱۴ یوان می شود. این می تواند شامل رشته فرنگی، برنج، نان گوشت خوک یا سوپ باشد. یک وعده غذایی کامل در یک رستوران بین ۱۵-۵۴ یوان هزینه خواهد داشت. البته به علاوه هزینه یک کاسه برنج، که اغلب در حدود ۴ یوان است. اگر به غذاهای محلی اکتفا کنید، هزینه چندانی پرداخت نخواهید کرد. برای تهیه کل غذای یک روز می توانید کمتر از ۷۰ یوان هزینه کنید.

در غرب، جنوب غربی و قسمت های مرکزی چین، غذا بسیار ارزانتر از شهرهای بزرگ است و شما می توانید کمتر از ۳۵ یوان در روز هزینه غذا کنید- تقریبا نیمی از هزینه های شهرهای بزرگ البته به این شرط که از غذاهای خیابانی / رستوران های محلی استفاده کنید.

در مورد غذاهای غربی، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت های بسیار بالاتری را بپردازید که در مقایسه با غذاهای خانگی ناامید کننده خواهد بود – به خصوص اگر در خارج از شهرهای غربی تر مانند هنگ کنگ باشید. یک ساندویچ به سبک غربی یا فست فود می تواند حدود ۴۰ یوان باشد و یک فنجان قهوه نیز قیمت مشابهی دارد- بعضی اوقات حتی بیشتر!

گیاهخواران و حتی وگان ها با اندکی برنامه ریزی می توانند به راحتی در شهرها زندگی کنند زیرا تاریخ چین (بوداییسم) باعث شده این کشور دوست دار گیاه خواران باشد.

۳- هزینه فعالیت های تفریحی

به طور کلی، گشت و گذار در چین مقرون به صرفه است – حتی جاذبه های محبوبی مانند دیوار بزرگ یا شهر ممنوعه هم کم تر از ۶۸ یوان هزینه دارند. دیوار بزرگ زیباست و ورودی آن تنها ۴۵ یوان می باشد، شهر ممنوعه نیز ۶۰ یوان است (در صورت بازدید در ماه نوامبر و مارس ۴۰ یوان خواهد بود). در شهرهای کوچکتر هزینه بازدید از معابد، فعالیتها و غیره بسیار ارزانتر و در حدود ۲۰ یوان می باشد.

ورودی جاذبه های دیدنی و معابد کمتر از ۷۰ یوان است، اما هزینه پیاده روی ها و فعالیت های فضای باز گران تر است، در حدود ۲۰۰ یوان. به عنوان مثال، سفر به Jade Dragon Snow Mountain حدود ۲۰۰ یوان هزینه دارد، بازدید از دره جیوژایگو نیز ۲۰۰ یوان (البته اگر بخواهید با تور بروید به۲,۰۰۰ یوان می رسد). یک تور سه روزه به رشته کوه های وویی در استان فوجیان ۱۴۰ یوان و ورودی کوه های زرد در استان آنهویی ۱۹۰ یوان است. همچنین باید هزینه حمل و نقل به این مکان ها را نیز در نظر بگیرید.

شرایط سفر به چین ۱۴۰۳

شرایط سفر به چین، آن‌طور که به‌نظر می‌رسد سخت و پیچیده نیست. شما برای سفر به چین نیاز به ویزا دارید و برای دریافت ویزا باید مدارکی آماده کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شرکت در تور‌های گروهی برای مسافرانی که برای اولین بار راهی چین هستند، سفر به این کشور را راحت‌تر و بدون دغدغه خواهد کرد. در سفرهای گروهی با تور، مسئولیت پیگیری و صدور ویزای مسافران بر عهده تور و آژانس است و با تجربه‌ای که آن‌ها در این زمینه دارند، احتمال صدور ویزا توریستی چین و عدم ریجکتی برای‌تان افزایش خواهد داشت. با این‌همه، امکان سفر انفرادی به این کشور نیز وجود دارد و با بررسی شرایط ویزا و مدارک لازم، شما می‌توانید به صورت انفرادی راهی این سفر شوید.

غذا در چین

غذا در چین ارزان است. معمولا با پرداخت ۱ تا ۲ دلار می‌توانید از دستفروشان غذا تهیه کنید. با این قیمت می‌توانید نودل، برنج، گوشت خوک یا سوپ تهیه کنید. هزینه‌ غذایی کامل در رستوران ۲ تا ۸ دلار است. به‌علاوه‌ هزینه‌ای که باید برای یک کاسه برنج و همچنین ظروف تمیز پرداخت کنید (بله! تمیزی ظروف هزینه‌ای جداگانه دارد) معمولا ۵۰ سنت است. در صورت استفاده از غذا‌های محلی، قطعا پول کمتری پرداخت خواهید کرد. با پرداخت کمتر از ۱۰ دلار در روز می‌توانید غذا‌های محلی با کیفیتی تهیه کنید. در غرب و جنوب‌غرب چین این هزینه‌ها کمتر شده و با پرداخت کمتر از ۴ دلار در روز (نصف هزینه‌ غذا در شهر‌های بزرگ) می‌توانید غذا تهیه کنید.

برای غذا‌های غربی پول بیشتری باید پرداخت کنید و البته اگر در شهری کاملا سنتی مانند هنگ کنگ باشید، این غذا‌ها اصلا با غذا‌های اصلی غربی قابل مقایسه نیستند و کیفیت آن‌ها را ندارند. هزینه‌ ساندویچ‌های غربی ۶ دلار است و یک فنجان قهوه نیز تقریبا همین مقدار می‌شود.

از آنجایی که غذا بسیار ارزان است، نیازی به پخت غذا نیست و بهتر است از غذا‌های خیابانی یا رستوران‌ های چین استفاده کنید. به‌علاوه اکثر هتل‌ها خدمات آشپزخانه‌ای ارائه نمی‌دهند. حتی اگر مواد اولیه‌ غذا را تهیه کرده باشد، موفق به پخت آن نمی‌شوید.

سیستم حمل و نقل در کشور چین

در ادامه راهنمای سفر به چین بد نیست که قدری هم در مورد سیستم حمل‌ونقل عمومی این کشور با شما صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید چین یک کشور بسیار بزرگ است که درعین‌حال سفرکردن به هر قسمت آن با کمترین هزینه انجام می‌شود. در این کشور بیشتر افراد برای حمل‌ونقل خود از اتوبوس استفاده می‌کنند. هزینه استفاده از اتوبوس بین ۵/۱ تا ۳ یوان یعنی ۲/۰ تا ۴/۰ دلار خواهد بود. البته وسایل نقلیه دیگری هم در شهر های بزرگ وجود دارد که هزینه استفاده از آن ها کمتر از ۱ دلار یا ۶ یوان برای شما هزینه دارد.

مثلاً قطارهای سریع‌السیری که شما را از پکن به شانگهای می‌برند، برای قطارهای درجه یک ۱۳۸ دلار، برای قطارهای درجه دو ۸۱ دلار و برای قطارهای VIP یا لوکس ۲۶۷ دلار هزینه در بر دارند.قطارهایی معمولی یک‌روزه شما را به مقصد می‌رسانند. این قطارها اگر درجه یک باشند ۸۰ دلار و اگر درجه ۲ باشند ۶۶ دلار برای شما هزینه دارند. درعین‌حال اتوبوس‌ها هزینه کمتری نسبت به قطارها دارند. برای طی‌کردن مسیر “پکن” به “آن شان” با اتوبوس ۹ ساعت در راه هستید و مبلغی معادل ۴ دلار تا ۶ دلار را پرداخت می‌کنید. درعین‌حال همین مسیر با قطار سریع‌السیر تقریباً ۹ دلار هزینه دارد. ضمن اینکه هزینه سفر در مسیر “شانگهای” به “هانگژو” ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد که با قطار سریع‌السیر ۱۴ دلار و با اتوبوس ۱۱ دلار است.

بهترین زمان سفر به چین

  • تابستان در چین (ژوئن-آگوست) زمان اوج بازدیدها است، هرچند که گرمترین زمان نیز هست. دما تا ۳۰ درجه سانتی گراد افزایش می و می تواند کاملاً مرطوب باشد.
  • سپتامبر – اکتبر زمان بسیار خوبی برای بازدید از چین است، به جز تعطیلات هفته طلایی در اوایل اکتبر که زمان مناسبی نیست. هوا تا کمتر از ۲۰ درجه سانتی گراد (۶۸ درجه فارنهایت) خنک می شود، و برای پیاده روی و گردش بسیار دلپذیر است.
  • سفر به چین در زمستان چندان رایج نیست، مگر اینکه به هونگ کونگ جایی که دما ۲۰ درجه سانتی گراد (۶۸ درجه فارنهایت) و دلپذیر است بروید. مکانهایی مانند دیوار بزرگ گاهی به دلیل آب و هوا بسته می شوند و مناطقی مانند تبت می توانند در طول شب تا ۱۳- درجه سانتیگراد (۹ درجه فارنهایت) پایین بروند. چین یک جشنواره زمستانی جالب به نام جشنواره یخ و برف هاربین برگزار می کند که در آن می توانید مجسمه های یخی عظیم را مشاهده کنید.

سفر به چین ویزا میخواهد؟

همان‌طور که اشاره شد، ما ایرانی ها برای سفر به چین باید ویزا دریافت کنیم و بنابراین، باید بدانید سفر به چین ویزا میخواهد. افزایش تقاضا برای سفر به چین و بازدید از این کشور مدرن، اصیل و سنتی باعث شده تا انواع ویزا چین مانند ویزا توریستی چین یا ویزای L چین و ویزا تجاری، از محبوبیت بالایی نزد مسافران ایرانی برخوردار باشد.

ویزای توریستی چین، ۳ ماه اعتبار دارد و دارندگان آن می‌توانند به‌مدت ۳۰ روز در کشور چین اقامت و از جاهای دیدنی آن بازدید کنند. این ویزا به‌ دو صورت عادی یا فوری صادر می‌شود و مدت زمان صدور آن بین ۵ تا ۱۰ روز کاری است. این ویزا اجازه کار یا تحصیل به گردشگران نمی‌دهد و قابل تمدید نیست. هزینه ویزا توریستی چین متناسب با نوع ویزا، اعم از گروهی یا انفرادی و فوری یا عادی، متغیر است و باید قبل از درخواست ویزا واریز شود.

مدارک ویزا چین

اصل گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماهه، دو قطعه عکس، تمکن مالی، بلیط پرواز رفت و برگشت و تکمیل فرم درخواست ویزا، مهم‌ترین مدارک ویزا چین است که باید به سفارت چین در ایران تحویل داده شود.

جزئیات هر یک از مدارک مورد نیاز ویزا چین در ادامه آورده شده است:

  • اصل گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه به علاوه گذرنامه‌های قبلی (در صورت وجود)
  • دو قطعه پرسنلی ۶ × ۴ رنگی
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط پرواز رفت و برگشت
  • ارائه دعوتنامه از سوی دفاتر گردشگری معتبر
  • اصل تمکن مالی به‌ازای هر نفر با موجودی حداقل ۸ هزار دلار

جشنواره‌ های کشور چین

مردم چین هر ساله جشنواره‌های زیادی را جشن می‌گیرند. بیشتر این جشنواره‌ها در تاریخ‌های مهمی در تقویم قمری چین برگزار می شود. در زیر برخی از جشنواره‌های مهم که توسط مردم چین جشن گرفته می‌شود، نام برده‌ایم.

جشنواره‌ها تاریخ  برگزاری
سال نو چینی  ۱۲ فوریه
جشنواره نیمه‌ پاییز ۲۱ سپتامبر
جشنواره قایق اژدها ۱۴ ژوئن
جشنواره کینگ مینگ ۴ آوریل
جشنواره فانوس ۱۵ فوریه
جشنواره ارواح ۱۲ آگوست

جاهای دیدنی چین

دیوار بزرگ چین

هیچ سفری به چین بدون بازدید از دیوار بزرگ این کشور کامل نیست. تور‌های زیادی برای بازدید از قسمت‌های مختلف این دیوار وجود دارد. با توجه به هزینه‌ و قسمت مورد نظر خود برای بازدید، تور مناسب را انتخاب کنید. بعضی از تور‌ها بازدید‌های چند روزه ارائه می‌دهند که شامل بازدید از کل دیوار می‌شود.

میدان تیان آنمن (Tian’anmen Square)

حتما این میدان را در فیلم‌ها دیده‌اید، اما تا از نزدیک آن را نبینید متوجه میزان بزرگی آن نخواهید شد. دیدنی‌های زیادی در این میدان وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به برج تیان آنمن، تالار بزرگ مردم، بنای یادبود، موزه‌ ملی و تصویر مائو تسه تونگ (سیاست مدار انقلابی) اشاره کرد. در این میدان اجازه فیلم‌برداری و عکس‌ گرفتن ندارید.

پکن

این شهر پرجنب‌وجوش ۲۲ میلیون نفر جمعیت دارد. در کنار میدان تیان آنمن از شهر ممنوعه، مراکز خرید‌ متعدد، معبد بهشت و البته دیوار چین دیدن کنید. هیچ‌جا در دنیا مانند پکن نیست. با این‌حال هوای آلوده و وحشتناک آنجا را هم در نظر بگیرید. پکن شهری است که برای آشنایی با چین مدرن و پیشرفت‌هایش حتما باید ببینید.

هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ ۹۹ سال تحت کنترل بریتانیا بود و به همین دلیل آمیزه‌ای از فرهنگ غرب و شرق است. این کلان‌شهر شلوغ و پر هیاهو آمیزه‌ای از ساختمان‌های بلند با مغازه‌های سنتی و معابد مذهبی است. این شهر با وجود مغازه‌های زیبا، تفریحات شبانه‌ هیجان‌انگیز و غذا‌های خوشمزه مکانی جالب و جذاب برای سفر است.

شانگهای

شانگهای دیگر شهر بزرگ و شلوغ چین است که مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته‌ است؛ شهری با تکنولوژی منحصربه‌فرد که زیر‌بنای تجارت مدرن است. برای درک بهتر بعد تاریخی چین، از شان‌های و به‌خصوص باغ «یو» دیدن کنید.

شی آن

شی آن بزرگ‌ترین شهر شمال‌غرب چین و یکی از پایتخت‌های باستانی چین است. پس از سفر به این شهر حتما از مجسمه‌ لشکر سفالین، دیوار شهر و محله‌ مسلمانان دیدن کنید. گردشگران زیادی فقط برای دیدن این سه جاذبه به شی‌آن سفر می‌کنند.

سفر دریایی در رودخانه‌ لی

برای دیدن و حس کردن زیبایی طبیعی سفری روی رودخانه‌ لی داشته باشید. این رودخانه یکی از ۱۰ مکان برتر در فهرست نشنال جئوگرافیک است. این رودخانه با طول ۲۷۲ متر پر از  مکان‌های دیدنی و جذاب است.

از شهر ممنوعه دیدن کنید

شهر ممنوعه جاذبه‌ای معروف در پکن است که از زمان دودمان مینگ تا چینگ شهر امپراتوری محسوب می‌شده است. در حال حاضر قصر به موزه‌ای تبدیل شده که شامل مصنوعات زیادی از هر دو امپراتوری است. این موزه بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ چین است.

در تبت گردش کنید

تبت که به بام دنیا نیز شهرت دارد، محلی مناسب برای گردشگران ماجراجویی است که به‌دنبال جاذبه‌های خاص هستند. از کوه‌های پر از برف، لباس‌های زیبا و بودایی‌ها دیدن کنید. برای بازدید از تبت به‌دلیل گذشته پر آشوب آن نیاز به دریافت اجازه دارید.

از کارست(Karst) در جنوب چین دیدن کنید

این کوه‌ها که عکسشان پشت اسکناس ۲۰ یوانی وجود دارد، مکانی بسیار جالب و جذاب برای بازدید است. کوه‌هایی بسیار بزرگ هستند و می‌توانید با قایق در رودخانه‌ لی گردش کرده و از منظره‌ بسیار زیبای این کوه‌ها دیدن کنید.

غار موگای (Mogao Grottos of Dunhuang)

این غار که به غار هزار بودا نیز شهرت دارد، بزرگ‌ترین، مجلل‌ترین و بهترین خانه‌ بودایی‌ها در سراسر دنیا محسوب می‌شود. اولین غار این مکان در سال ۳۶۶ بعد از میلاد تراشیده و کنده‌کاری شد.

قصر پوتالا (Potala Palace)

این قصر در تبت واقع است و  اکنون به موزه تبدیل شده، اما تا سال ۱۹۵۹ محل زندگی دالایی لاما (رهبر بوداییان تبت) بوده است. تالار‌‌ها، معابد و حیاط‌ها همه از سنگ و چوب ساخته شده‌اند. اینجا ساختمانی جذاب و تاریخی است که با دیدن آن به اهمیت دالایی لاما در تاریخ تبت پی می‌برید.

با توجه به وسعت چین و همچنین مقرون به صرفه بودن آن و به لطف غذاها و اقامتگاه های ارزان قیمت روش های زیادی برای صرفه جویی در هزینه ها وجود دارد. در اینجا بهترین راه های صرفه جویی در هزینه ها را بررسی می کنیم:

۱- از قطارهای تختخواب دار استفاده کنید – برای مسافرت های شبانه از قطارهای تختخواب دار (محفظه های بدون درب) استفاده کنید زیرا مسافت بین شهرها می تواند بسیار طولانی باشد. گذراندن یک شب در قطار باعث می شود در هزینه های اقامت خود صرفه جویی کنید. تخت های طبقه پایین ارزانتر هستند، همچنین با خرید بلیط از چند روز قبل نیز می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. در صورت نیاز به راهنمایی، برخی از ایستگاه ها به مسافران خارجی کمک هایی ارائه می دهند.

۲- Xiao Pan– اگر به تنهایی غذا می خورید، درخواست Xiao Pan کنید. پرس های کوچک غذا که هزینه و اندازه آنها ۷۰٪ پرس های معمولی است.

۳- صندلی های سخت – “صندلی های سخت” در قطارها یا اتوبوس ها ارزان ترین راه برای سفر هستند. نگران نباشید این صندلی ها برخلاف نامشان صندلی های معمولی هستند.

۴- تور پیاده روی بروید- تورهای پیاده روی رایگان در اکثر شهرهای چین در دسترس هستند. آنها عموماً چند ساعت طول می کشند و یک راه عالی برای آشنایی با تاریخ محلی هستند.

۵- در هفته طلایی مسافرت نکنید – هفته طلایی شلوغ ترین تعطیلات سال است و زمانی است که کل کشوردر تعطیلات به سر می برد. این هفته در آغاز ماه اکتبر برگزار می شود و در طول آن قیمت ها بالا می روند، بلیط وسایل نقلیه از هفته ها قبل رزرو می شود و شهرهای بزرگ اساساً با مشکل مواجه هستند. در این مدت از بازدید خودداری کنید. (یا حداقل، از شهرهای بزرگ دوری کنید!)

چیزهایی که باید در سفر به چین به همراه داشته باشید

اگر قصد عزیمت به چین را دارید، در اینجا در مورد آنچه باید به همراه داشته باشید پیشنهادهایی را مطرح خواهم کرد.

لباس

  • ۱ عدد شلوار جین (شلوار جین سنگین است و به راحتی خشک نمی شود، اما من آن را دوست دارم؛ یک جایگزین مناسب برای آن شلوار نخی است)
  • ا عدد شلوارک
  • ۱ حوله حمام
  • ۶ تی شرت
  • ۱ تی شرت آستین بلند
  • ۱ جفت دمپای لاانگشتی
  • ۱ جفت کفش ورزشی
  • ۸ جفت جوراب (همیشه چند جفت گم می کنم)
  • ۷ جفت شلوارک ورزشی
  • ۱ مسواک
  • ۱ خمیر دندان
  • ۱ تیغ صورت
  • ۱ بسته نخ دندان
  • ۱ شامپو کوچک
  • ۱ بطری کوچک شامپو بدن
  • ۱ حوله
  • دئودورانت

وسایل متفرقه

  • قفل رمزدار
  • زیپ کیپ (جلوگیری از نشت وسایل)
  • کیسه های پلاستیکی (مناسب برای لباس)
  • شارژر / آداپتور جهانی
  • نی تصفیه آب لایف استراو (یک بطری آب با یک دستگاه تصفیه آب. آب شیر قابل نوشیدن است. و این فقط برای کاهش مصرف بطری های پلاستیکی است!)

لیست پیشنهادی برای زنان

لباس

  • ۱ مایو
  • ۱ سارونگ (لنگی که دور کمر می بندند)
  • ۱ شلوار جین کشی (به راحتی شسته و خشک می شود)
  • ۱ شلوار لگ (اگر سرد باشد، می توانید زیر شلوار جین بپوشید، در غیر این صورت با یک لباس یا پیراهن)
  • ۲-۳ بلوز آستین بلند
  • ۲-۳ تی شرت
  • ۳-۴ رکابی
  • ۱ ژاکت سبک

لوازم آرایش

  • ۱ اسپری شامپو خشک و پودر تالک (موها را خشک نگه می دارد)
  • ۱ برس مو
  • لوازم آرایشی که استفاده می کنید
  • کش و گیره های مو
  • محصولات بهداشتی زنانه (می توانید در آنجا خرید کنید، اما من ترجیح می دهم روی آن حساب نکنم و علاوه بر این بیشتر ما از محصولات خاصی استفاده می کنیم که ممکن است همه جا در دسترس نباشد)

نکات تکمیلی

  • هرگز در طول تعطیلات ملی و رسمی چین به این کشور سفر نکنید. ترمینال ها، ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و جاده ها مملو از جمعیت است که به هیچ عنوان خوشایند به نظر نمی رسد.
  • در ایستگاه های قطار علاوه بر بلیط، باید پاسپورت خود را نیز به متصدی قطار نشان دهید.
  • در کشور چین فیس بوک یا سرویس های گوگل همانند جی میل، یوتوب، گوگل مپ یا موتور جست‌وجو وجود ندارد.
  • هنگام استفاده از سرویس‌های بهداشتی حتما بهداشت فردی را رعایت کرده و حدالامکان از سرویس‌های بهداشتی که در مناطق توریستی ساخته شده، استفاده کنید. به همراه داشتن صابون بسیار توصیه می‌شود.
  • از صحبت در مورد مسائل سیاسی هر کشور بپرهیزید.
  • قبل از ورود به هر کشوری در مورد ممنوعیات ورود دارو به آن کشور تحقیق کنید تا مشکلی ایجاد نشود. در بعضی کشورها وارد کردن یک برگ استامینوفن هم غیرقانونی است.

قیمت تور چین

قیمت تور ۱۲ روزه چین بامبو از 2850 دلار + 150 دلار ویزا + هزینه پرواز شروع میشود. این مبلغ هزینه ویزا، هزینه اقامت در هتل‌ها، ورودی جاذبه‌ها و ترانسفر در مقصد را شامل می‌شود و دیگر نیاز به پرداخت جداگانه خدمات در مقصد نخواهید داشت؛ مگر آن‌که خدماتی بیشتر از خدمات تور مد نظر شما باشد.

اجاره ماشین در چین

افراد خارجی که به عنوان توریست وارد کشور چین می‌شوند در صورتی‌که دارای ویزای حداقل سه‌ماهه تا ۱۲ ماهه باشند می‌توانند نسبت به دریافت گواهی رانندگی موقت در کشور چین اقدام کنند. این افراد باید با دارا بودن گواهی شناسایی، گواهی‌نامه رانندگی و ویزای خود به اداره راهنمایی و رانندگی در کشور چین مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهند.

هنگام اقامت موقت در چین، افراد خارجی دارای گواهی‌نامه رانندگی از کشورهای دیگر می‌توانند با وسیله نقلیه خود که مجاز به ورود به چین است، یا ماشین‌های اجاره‌ای در چین رانندگی کنند.

هزینه اجاره خودرو در چین براساس مدل آن از ۳۹ دلار تا ۸۴ دلار متغیر است.

نام شرکت مکان
شرکت اجاره خودرو آویس پکن
شرکت اجاره خودرو اهی پکن
شرکت اجاره خودرو ستاره شمال پکن
خدمات خودرو نانجینگ نانجینگ
شرکت اجاره خودروYST شنژن
شرکت اجاره خودرو گوانجو گوانجو

کلام آخر

در ابن مقاله سعی کردیم شما رابا شرایط کلی سفر به چین، آشنا کنیم. بی شک سفر به این کشور، تجربیات بی‌نظیری برای شما رقم خواهد زد. از دیوار چین تا پارک اسرارآمیز آواتار، کوهستان تیان و رازهای نهفته در شهر ممنوعه پکن، سفر به چین، سفر به دل یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های دنیا است؛ تمدنی که ردپای فرهنگ‌ها مختلف شرق آسیایی را می‌توان در آن دید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا