راهنمای سفر

راهنمای سفر به پرتغال ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

سفر به پرتغال و سواحل لیسبون قطعا یک سفر خاطره انگیز و رویایی برای شما خواهد بود. اما باید قبل از هر چیز راهنمای سفر به پرتغال را مطالعه کنید تا با مواردی مانند هزینه های سفر به پرتغال، بهترین زمان سفر، بهترین هتل ها، بهترین رستوران ها، سوغات، فرودگاه، غذاها و… آشنایی پیدا کنید. در این مطلب از تودی تریپ به بررسی تمام این موارد می پردازیم تا سفر بهتر و راحت تری به پرتغال داشته باشید.

 

اطلاعات ضروری پرتغال

  • اختلاف ساعت با تهران: کشور پرتغال در منطقه‌ زمانی GMT واقع شده و ساعت رسمی آن، ۳ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. ساعت تابستانی در این کشور آخر مارس یک ساعت به جلو و آخر اکتبر یک ساعت به عقب کشیده می‌شود.
  • زبان رسمی: پرتغالی
  • واحد پول: یورو
  • نوع برق شهری: ۲۲۰-۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز
  • دوشاخه و پریز از نوع C  و F
  • کد کشور: +۳۵۱
  • شماره اضطراری: شماره‌ ملی خدمات اضطراری در پرتغال ۱۱۲ است. یعنی برای تماس با پلیس، اورژانس پزشکی و آتش‌نشانی باید همین شماره را بگیرید.
  • جهت رانندگی: راست

فرودگاه‌های بین‌المللی

  • فارو، فرودگاه فارو
  • فونچال، فرودگاه مادیرا
  • لیسبون، فرودگاه لیسبون پورتلا
  • پورتو، فرودگاه فرنسیسکو جسا کارنئیرو
  • پونتا دلگادا، فرودگاه ژان پائولو دوم

آب و هوای پرتغال

این کشور، آب‌وهوایی مدیترانه‌ای دارد و یکی از گرم‌ترین کشورهای اروپا است. آب‌و‌هوای این کشور بیشتر به شهرهای ساحلی اسپانیا شباهت دارد. میانگین دمای هوا در بخش‌های شمالی این کشور، ۱۵ درجه‌ سانتی‌گراد و در بخش‌های جنوبی، ۱۸ درجه‌ سانتی‌گراد است. در فصل‌های پاییز و زمستان، هوا بارانی است و وزش باد مشاهده می‌شود. دمای هوا در تابستان و بهار به ۴۰ درجه در بخش‌های مرکزی و به ۳۵ درجه در بخش‌های شمالی می‌رسد.

بهترین زمان برای سفر به پرتغال

یکی از نقاط قوت پرتغال وجود آفتاب در تمام طول سال است. حتی در طول زمستان هم میانگین دمای روزانه به حدود ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. هوا غالبا آفتابی و آسمان صاف و آبی است.

در تابستان سواحل شلوغ هستند و نرخ هتل‌ها افزایش می‌یابد و دمای هوا خیلی گرم است. بهترین زمان سفر به پرتغال اواخر بهار و اوایل پاییز است که هوا خیلی گرم نیست، دریا گرم است و از شلوغی تابستان خبری نیست.

سفر به پرتغال در بهار

آب دریا در فروردین هنوز سرد است. در اردیبهشت ماه روزها روشن و آفتابی هستند و بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل پرتغال است. در خرداد ماه دما به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و زمان مناسبی برای سفر به پرتقال و انجام تفریحات آبی قبل از شلوغی‌های تابستان است.

اگر قصد دیدن جاهای دیدنی تاریخی و فرهنگی پرتغال را دارید بهار را برای سفر به پرتغال انتخاب کنید. با توجه به این‌که در این فصل پرتغال زیاد شلوغ نیست؛ فرصت کافی خواهید داشت تا تمام دیدنی‌های تاریخی را ببینید. هزینه‌ها هم کمتر هستند. کاخ‌ها و باغ‌های سینترا هم در بهار چشم نوازترند. علاقه‌مندان به جشنواره موسیقی هم می‌توانند از این جشنواره در اوایل خرداد دیدن کنند.

سفر به پرتغال در تابستان

نقشه‌های هواشناسی آفتاب داغ را در کل تابستان پرتغال نشان می‌دهند. بین تیر و مرداد دما از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بیشتر خواهد بود و اختلاف دمای روز و شب هم در حد یک یا دو درجه سانتی‌گراد است.

در ماه‌های تیر و مرداد که زمان تعطیلات پرتغالی‌ها است تفریح‌گاه‌های ساحلی شلوغ هستند و قیمت‌ها به اوج خود می‌رسند و هوا برای گشت و گذار در شهرها و امکان باستان شناسی و طبیعی بسیار گرم است.

سفر به پرتغال در پاییز

در اوایل پاییز با توجه به دمای هوا، آب دریا هنوز گرم است و مناسب شنا و تفریحات آبی است. برداشت انگور که یکی از جاذبه‌های پرتغال است در اواسط شهریور آغاز شده و تا اواسط مهر ادامه دارد. مهر ماه برای گشت و گذار در شهرهایی مانند لیسبون، سینترا و پورتو بسیار مناسب است. هوا دمای کاملا متعادل و ایده‌آل برای اسب‌سواری و پیاده‌روی در آلگاروه دارد.و البته بهترین زمان برای پیک نیک و باربیکیو است. استخرهای روباز و سواحل هم تا اواخل پاییز خدمات ارائه می‌دهند.

سفر به پرتغال در زمستان

بیشتر بارندگی‌های زمستانی از اواسط آذر تا اسفند اتفاق می‌افتد. در جنوب پرتغال دما کاملا متعادل ولی برعکس در شمال هوا سرد است. در مناطق مرزی کوهستانی بارش برف بسیار رایج است.

اگر در برنامه سفر به پرتغال فصد گشت گذار در طبیعت و تفریحات ساحلی را دارید بهتر است بدانید که زمستان در سواحل غربی کشور هوا طوفانی می‌شود. به خصوص اگر قصد موج‌سواری دارید موقعیت خوبی است ولی باید حتما حرفه‌ای باشید. انواع کارناوال‌ها و جشن‌های کریسمس را در خیابان‌های پرتغال خواهید دید.

ویژگی های فرهنگی پرتغال

پرتغال کشوری با فرهنگ غنی و تاریخی است. این کشور دارای زبان، موسیقی، و رقص‌های محلی منحصربه‌فرد خود است. از ویژگی‌های فرهنگی پرتغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زبان: زبان رسمی پرتغال، پرتغالی است که بسیار شبیه زبان اسپانیایی است.
  • موسیقی: موسیقی پرتغالی بسیار متنوع است. از جمله سبک‌های موسیقی پرتغالی می‌توان به پاپ، راک و فولکلور اشاره کرد.
  • رقص: رقص پرتغالی نیز بسیار متنوع است. از جمله رقص‌های پرتغالی می‌توان به رقص‌های سنتی، مدرن، و خیابانی اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری پرتغال

پرتغال دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است. از جمله جاذبه‌های گردشگری پرتغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شهر لیسبون: لیسبون، پایتخت پرتغال، شهری تاریخی و زیبا است. از جمله جاذبه‌های گردشگری لیسبون می‌توان به قلعه سنت جورج، صومعه جیرونیموس، و پل 25 آوریل اشاره کرد.
  2. شهر پورتو: پورتو، دومین شهر بزرگ پرتغال، شهری تاریخی و فرهنگی است. از جمله جاذبه‌های گردشگری پورتو می‌توان به پل Dom Luis I، کلیسای جامع پورتو، و موزه هنرهای مدرن پورتو اشاره کرد.
  3. شهر سینترا: سینترا، شهری تاریخی در نزدیکی لیسبون، شهری زیبا و رؤیایی است. از جمله جاذبه‌های گردشگری سینترا می‌توان به کاخ ملی پنا، کاخ سیلفانا، و شهر قدیمی سینترا اشاره کرد.
  4. جزایر مادیرا و آزور: جزایر مادیرا و آزور، دو گروه جزیره در اقیانوس اطلس، دارای طبیعتی زیبا و بکر هستند. از جمله جاذبه‌های گردشگری جزایر مادیرا و آزور می‌توان به سواحل شنی، جنگل‌های سرسبز، و آبشارهای زیبا اشاره کرد.

نکات کاربردی برای سفر به پرتغال

  • ویزا: برای سفر به پرتغال به ویزای شینگن نیاز دارید.
  • زبان: زبان رسمی مردم پرتغال، پرتغالی است. اگر به زبان پرتغالی مسلط نیستید، می‌توانید از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط استفاده کنید.
  • واحد پول: واحد پول پرتغال، یورو است.
  • آب و هوا: آب و هوای پرتغال در طول سال معتدل است. تابستان‌ها گرم و آفتابی و زمستان‌ها معتدل و مرطوب هستند.
  • بهترین زمان سفر: بهترین زمان سفر به پرتغال، بهار و پاییز است. در این فصول، هوا معتدل و دلپذیر است.

برای سفر به پرتغال چقدر پول لازم است؟

در ادامه می توانید با هزینه های لازم برای سفر به پرتغال بیشتر آشنا شوید.

هزینه سفر زمینی به پرتغال

هزینه سفر به پرتغال آنهم به صورت زمینی به عوامل  متعددی بستگی خواهد داشت. هزینه بلیط اتوبوس، قطار یا هزینه‌هایی که باید برای خودروی شخصی بپردازید. همچنین مدت زمانی که قصد دارید در این کشور زیبا به گردش بپردازید.یا شهر و منطقه‌ای که می‌خواهید به آنجا سفر کنید و …

هزینه سفر به پرتغال با هواپیما

با هواپیما معمولا به عوامل زیادی بستگی دارد که در جدول زیر هزینه‌های مربوط به تور هوایی پرتغال را می‌توانید مشاهده کنید.

در اینجا جدول هزینه سفر به پرتغال را می‌توانید مشاهده کنید:

مسیر تور / هتل قیمت برای هر نفر(یورو) + نرخ ریالی تاریخ تور
سه‌تخته یک‌تخته دو تخته
تور فرانسه-پرتغال

۴ شب پاریس- ۳ شب لیسبون

۲۲۱۰ ۲۸۹۰ ۲۲۲۰ ۷ تا ۱۴ فروردین

راهنمای سفر به پرتغال: معرفی ارزانترین راه سفر به پرتغال

اگر به دنبال ارزانترین راه سفر به پرتغال هستید که تجربه‌ای لذت بخش و بی دردسر را به همراه داشته باشید، تورهای تک تراول را بررسی کنید. در حال حاضر بهترین فصل برای شما فصل بهار است. تک تراول همه پیچیدگی‌های موجود برای سفر را آسان کرده و با تمرکز بر لذت بردن شما یک تجربه بسیار دل‌انگیز و لذت بخش را برای شما و خانواده‌تان رقم می‌زند.
علت ارزانتر بودن تورهای تک تراول این است که تمام واسطه‌ها حذف شده و این شرکت خود مرجع مستقیم سفر به بسیاری از نقاط جهان است.

در سفر به پرتغال چه غذایی بخوریم؟

غذاهای پرتغال مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی مشخصه خاصی ندارند. منوهای آنها شامل ماهی، گوشت، خورش‌ها و کباب است. که اکثر آنها با برنج، سالاد و سیب زمینی سرو می‌شوند. البته غذاهایی اختصاصی هم وجود دارند مثل ساردین که بلافاصله بعد از صید کباب می‌شود یا گوشت گراز وحشی پخته شده که در بسیاری از رستوران‌ها خواهید دید.

ماهی و غذاهای دریایی پرتغالی را در سفر به پرتغال حتما امتحان کنید. ماهی قزل آلا، ماهی طلایی، ماهی خالدار و میگو‌ها را می‌توانید در هر رستوران بندری و ساحلی پیدا کنید. معمولی‌ترین غذایی با این ماهی‌ها درست می‌شود به نام bacalhau است. این غذای ملی پرتغال به ۳۶۵ مدل مختلف طبخ می‌شود و معمولا همراه با تخم مرغ پخته و زیتون سرو می‌شود. ساردین‌های کبابی هم عطر خاص کشور پرتغال هستند. خورش ماهی هم نوعی غذایی محلی است که در اصل با میگو، سیر، تخم مرغ و سبزیجات محلی درست می‌شود.

گوشت قرمز و گوشت مرغ کبابی هم جزو اصلی‌ترین غذاهای پرتغالی است. جوجه کباب یا بره کباب شده در بسیاری از جشن‌ها حضور دارد. خورش گوشت بز به نام chanfana هم غذایی است که بد نیست آن را امتحان کنید. گوشت اردک، خرگوش و بلدرچین همراه برنج هم در بیشتر نقاط روستایی سرو می‌شوند.

طیف گسترده‌ای از پنیر وجود دارند که بد نیست در سفر به پرتغال آنها را تجربه کنید. پنیر بز، پنیر گوسفندی، پنیرگاوی و پنیر شیر گوسفندی و نوعی پنیر‌های محلی به نام Queijo da Serra و da Estrela که بافتی تقریبا مایع دارد و به طور سنتی توسط قاشق خورده می‌شود.

حمل و نقل در پرتغال

پرتغال دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده‌ای است که شامل اتوبوس، قطار، و مترو می‌شود. همچنین، می‌توانید با اجاره خودرو به گشت و گذار در این کشور بپردازید. موارد زیر را در برنامه‌ریزی سفر خود به پرتغال در نظر بگیرید:

  • تاریخ سفر خود را مشخص کنید.
  • بلیط هواپیما و محل اقامت خود را رزرو کنید.
  • ویزای پرتغال را دریافت کنید.
  • ارز خود را به یورو تبدیل کنید.
  • لباس‌های مناسب آب و هوای پرتغال را همراه خود داشته باشید.
  • موارد ضروری مانند پاسپورت، ویزا، بلیط هواپیما، هتل، بیمه مسافرتی، پول، و لباس را همراه خود داشته باشید.
  • برنامه سفر خود را مشخص کنید.

لیستی از بهترین شهرهای پرتغال برای بازدید

  • لیسبون: پایتخت پرتغال، شهری پر جنب و جوش با تاریخ و فرهنگی غنی
  • پورتو: دومین شهر بزرگ پرتغال، مشهور به دلیل شراب بندر و مرکز تاریخی Ribeira
  • کویمبرا: شهر دانشگاهی با معماری زیبا و کتابخانه Joanina مشهور
  • سینترا: کاخ های مجلل و عمارت های باشکوه در میان تپه های سرسبز
  • اوورا: مرکز تاریخی یونسکو با معابد رومی و معماری قرون وسطایی
  • براگا: سومین شهر بزرگ پرتغال، با یک مرکز تاریخی جذاب و کلیسای جامع براگا
  • تروفا: شهر ساحلی با سواحل زیبا، غذاهای دریایی و موج سواری
  • لاگوس: شهر تاریخی با صخره های آهکی، غارها و سواحل زیبا
  • کاس: شهر ساحلی شیک با رستوران ها، کافه ها و بوتیک های لوکس
  • فارو: پایتخت آلگاروه، با سواحل شنی، زمین های گلف و استراحتگاه های لوکس
  • تاویرا: شهر ساحلی آرام با سواحل زیبا، جزیره Tavira و پارک طبیعی Ria Formosa
  • Ponta Delgada: پایتخت آزور، با آتشفشان ها، دریاچه ها، نهنگ ها و فعالیت های دریایی
  • Funchal: پایتخت مادیرا، با مناظر طبیعی خیره کننده، پیاده

برخی از کلمات و جملات مفید برای سفر به پرتغال

  • سلام = Olá / خداحافظ = Adeus یا Tchau
  • صبح بخیر = Bom dia / عصر بخیر = Boa tarde / شب بخیر / شب = Boa noite
  • چطوری؟ = Tudo bem?
  • بعداً می‌بینمت = Até já
  • ممنون به مخاطب مرد = Obrigado / ممنون به مخاطب زن = Obrigada
  • خوش آمدید = De nada
  • به من کمک کنید = Ajuda-me / لطفا = Por favor
  • ببخشید = Desculpe
  • من خوب پرتغالی صحبت نمی‌کنم = Eu não falo bem português
  • من متوجه نشدم = Eu não percebo
  • آیا شما انگلیسی صحبت می‌کنید؟ = Fala inglês?
  • هزینه این چقدر است؟ = Quanto custa?
  • امروز = Hoje / فردا = Amanhã
  • بله = Sim / نه = Não
  • صبحانه = Pequeno-almoço / ناهار = Almoço / شام = Jantar
  • صورتحساب لطفا = A conta por favor

سوغاتی های خاص پرتغال

پرتغال کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی است. این کشور سوغاتی‌های متنوعی دارد که می‌تواند یادگاری مناسبی از سفر شما باشد. در ادامه، برخی از بهترین سوغاتی‌های پرتغال را معرفی می‌کنیم:

  • سرامیک‌های آزور: سرامیک‌های آزور یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های پرتغال هستند. این سرامیک‌ها با طرح‌های زیبا و رنگ‌های شاد، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.
  • لباس‌های سنتی پرتغالی: لباس‌های سنتی پرتغالی بسیار زیبا و رنگارنگ هستند. این لباس‌ها از پارچه‌های نخی یا پشمی ساخته می‌شوند و معمولاً با گلدوزی‌های زیبا تزئین شده‌اند.
  • عطر و ادکلن: پرتغال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عطر و ادکلن در جهان است. عطر و ادکلن‌های پرتغالی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قیمت مناسبی دارند.
  • لوازم چرمی: چرم یکی از محصولات مهم صادراتی پرتغال است. در این کشور می‌توانید انواع محصولات چرمی با کیفیت بالا پیدا کنید، از جمله کیف، کفش، کمربند و…
  • شکلات: شکلات پرتغالی یکی از خوشمزه‌ترین شکلات‌های دنیاست. این شکلات‌ها از مواد اولیه مرغوب و تازه تهیه می‌شوند و طعمی بی‌نظیر دارند.

مراکز خرید پرتغال

پرتغال دارای مراکز خرید متنوعی است که می‌توانید انواع محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب پیدا کنید. در ادامه، برخی از بهترین مراکز خرید پرتغال را معرفی می‌کنیم:

  • آتریوم سالدانیا: آتریوم سالدانیا یکی از بزرگترین مراکز خرید پرتغال است. این مرکز خرید در قلب شهر لیسبون واقع شده است و دارای بیش از 100 فروشگاه است.
  • سنترو واسکو دا گاما: سنترو واسکو دا گاما یک مرکز خرید بزرگ و مدرن است که در کنار رودخانه تاگوس در شهر لیسبون واقع شده است. این مرکز خرید دارای بیش از 300 فروشگاه است.
  • کاسکای شاپینگ: کاسکای شاپینگ یک مرکز خرید بزرگ و مدرن است که در حومه شهر لیسبون واقع شده است. این مرکز خرید دارای بیش از 200 فروشگاه است.
  • اولیراس پارک: اولیراس پارک یک مرکز خرید بزرگ و مدرن است که در حومه شهر لیسبون واقع شده است. این مرکز خرید دارای بیش از 160 فروشگاه است.

رستوران‌های برتر پرتغال

پرتغال دارای رستوران‌های متنوعی است که غذاهای خوشمزه‌ای را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی چند مورد از رستوران‌های برتر پرتغال می‌پردازیم:

  • رستوران Cantinho do Avillez: این رستوران که در شهر لیسبون واقع شده است، یکی از بهترین رستوران‌های پرتغال است و غذاهای مدرن پرتغالی را با خلاقیت و مهارت خاصی ارائه می‌دهد.
  • رستوران Alma: این رستوران که در شهر پورتو واقع شده است، غذاهای سنتی پرتغالی را با مواد اولیه تازه و ارگانیک تهیه می‌کند و یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های پرتغال است.
  • رستوران Feitoria: این رستوران که در شهر لیسبون واقع شده است، غذاهای دریایی تازه و خوشمزه‌ای را ارائه می‌دهد.
  • رستوران Eleven: این رستوران که در شهر لیسبون واقع شده است، غذاهای مدرن اروپایی را با طعمی قوی و پرادویه ارائه می‌دهد.

بهترین هتل های پرتغال

  • The Yeatman (پورتو): هتل لوکس با چشم انداز رودخانه، رستوران دو ستاره میشلن و اسپا
  • Four Seasons Hotel Ritz Lisbon (لیسبون): هتل تاریخی با خدمات عالی، رستوران های مجلل و باغ زیبا
  • Memmo Baleeira Hotel (ساحل آلگاروه): هتل مدرن با طراحی شیک، استخر روباز و ساحل خصوصی
  • The Vintage Lisboa (لیسبون): هتل بوتیک در مرکز شهر، با دکوراسیون منحصر به فرد و خدمات صمیمی
  • Palacio de Seteais (سنترا): هتل مجلل در کاخی تاریخی، با منظره های زیبا و باغ های وسیع
  • L’AND Vineyards (منطقه داوورو): هتل روستایی در میان تاکستان ها، با شراب سازی و رستوران ارگانیک
  • The Lumiares Hotel & Spa (لیسبون): هتل مدرن در مرکز شهر، با استخر روباز، اسپا و رستوران های متنوع
  • Pousada de Lisboa (لیسبون): هتل تاریخی در مرکز شهر، با معماری باشکوه و خدمات عالی.
  • The Albatroz Hotel (ساحل کاستا دا کاپریکا): هتل ساحلی با فضایی آرام، استخر روباز و ساحل خصوصی
  • Hotel Tivoli Avenida Liberdade (لیسبون): هتل لوکس در خیابان آزادی، با طراحی شیک، رستوران های مجلل و خدمات عالی

ویزای توریستی پرتغال

ویزای توریستی پرتغال به صورت کوتاه‌مدت بوده و کمتر از ۹۰ روز اعتبار دارد. این ویزا شینگن بوده و با آن می‌توانید به سایر کشورهای حوزه شینگن مانند فرانسه، آلمان، سوئد،‌ اسپانیا، ایتالیا و … نیز بدون هیچ مشکلی سفر کنید.
قصد دولت پرتغال برای دادن ویزای توریستی فقط گردش و تفریح نیست. بلکه شما می‌توانید با این ویزا به دیدار خانواده، دوستان و یا شرکت در رویدادها‌، کنسرت‌های موسیقی پرتغال و بازی‌های ورزشی و … بروید.
برای دریافت ویزای توریستی پرتغال به مدارک زیر نیاز دارید:

  1. فرم درخواست ویزا
  2. پاسپورت معتبر (باید حداقل ۳ ماه پس از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای بازگشت اعتبار داشته باشد)
  3. عکس رنگی جدید، مطابق با معیارهای ویزای شنگن
  4. رزرو بلیط رفت و برگشت
  5. اثبات رزرو هتل یا اسکان موقت
  6. بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو که کل حوزه شنگن را پوشش دهد
  7. اثبات وضعیت مالی (مانند گواهی بانکی، گزارش حساب بانکی یا اسناد درآمد)
  8. نامه تاییدیه مرخصی از محل کار یا مدرسه/دانشگاه (در صورت اشتغال یا تحصیل)
  9. اثبات هدف سفر (مانند دعوتنامه، برنامه سفر یا بلیط‌های رویداد)
  10. رسید پرداخت هزینه ویزا

سیمکارت های پرتغال

اپراتورهای اصلی:

  • MEO: بزرگترین اپراتور پرتغال، با طیف وسیعی از بسته های سیم کارت اعتباری و دائمی.
  • Vodafone: اپراتور دوم پرتغال، با تمرکز بر ارائه خدمات دیجیتال و نوآورانه.
  • NOS: اپراتور سوم پرتغال، با تمرکز بر ارائه خدمات با قیمت مناسب.

سیم کارت های اعتباری:

  • MEO Prepaid: بسته های مختلف با حجم اینترنت، دقایق تماس و پیامک.
  • Vodafone Pay-as-you-go: بسته های مختلف با حجم اینترنت، دقایق تماس و پیامک.
  • NOS NOSta : بسته های مختلف با حجم اینترنت، دقایق تماس و پیامک.

سیم کارت های دائمی:

  • MEO Mobile: بسته های مختلف با حجم اینترنت، دقایق تماس و پیامک، همراه با تعهد ۱۲ یا ۲۴ ماهه.
  • Vodafone Red: بسته های مختلف با حجم اینترنت، دقایق تماس و پیامک، همراه با تعهد ۱۲ یا ۲۴ ماهه.
  • NOS NÓS: بسته های مختلف با حجم اینترنت، دقایق تماس و پیامک، همراه با تعهد ۱۲ یا ۲۴ ماهه.

جشن ها و مناسبت های کشور پرتغال

  • کارناوال معروف لوله: که در فوریه یا مارس برگزار می‌شود. یکی از شادترین جشن‌های پرتغال است که با رژه‌های رنگارنگ و جشن‌های خیابانی همراه است.
  • عید پاک (Páscoa)
  • جشنواره گل‌ها در مادیرا (Festa da Flor): که در بهار برگزار می‌شود. یک جشنواره‌ای با نمایش‌های خیره‌کننده از گل‌ها و رژه‌های رنگارنگ است.
  • جشن سائو جوائو: که در ژوئن  و در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. با آتش‌بازی، موسیقی زنده و سنت زدن بادکنک‌های آرزوها انجام می‌شود. شهر اصلی برگزاری آن پورتو است.
  • جشنواره فادو: در لیسبون و ماه ژوئن برگزار می‌شود.یک جشنواره موسیقی اختصاص فادو، موسیقی سنتی پرتغال است. به همین دلیل است که پرتغال کشور موسیقی و معماری می‌باشد.
  • جشن سنت آنتونیو: که در در ۱۳ ژوئن برگزار می‌شود.با غذاهای خیابانی و جشن‌های سنتی همراه است.

کلام آخر

در سفر به پرتغال صبرتان را زیاد کنید. پرتغالی‌ها بسیار آرام و خونسرد هستند و در انجام هیچ کاری عجله نمی‌کنند. این شاید برای شما کمی کلافه کننده باشد، ولی سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا