راهنمای سفر

راهنمای سفر به مجارستان ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

مجارستان یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت دارد. برای سفر به مجارستان باید اطلاعاتی درباره هزینه های سفر، تفریحات، اقامتگاه ها، غذا و رستوران ها و… بدست آورید تا بتوانید سفر امن و خاطره انگیزی را تجربه کنید. همانطور که می دانید برای سفر به اروپا و کشور مجارستان باید ویزای این کشور را دریافت کنید. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم راهنمای سفر به مجارستان شامل نحوه اخذ ویزا، معرفی هتل ها، جاذبه های گردشگری، بهترین شهرها و… بپردازیم.

 

توصیه‌های لازم در سفر به مجارستان

  • گذرنامه و مدارک سفر خود را قبل از سفر بررسی کنید
  • اگر به مجارستان سفر می‌کنید، پاسپورت شما باید حداقل ۳ ماه از تاریخ ورود شما معتبر باشد.
  • اگر شما مقیم مجارستان هستید، پاسپورت شما باید حداقل ۳ ماه از تاریخ ورود شما معتبر باشد.
  • با آژانسی که قصد سفر به مجارستان با آن را دارید خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که پاسپورت و سایر مدارک سفر شما شرایط آن‌ها را برآورده می‌کند.

 

آب‌وهوای مجارستان چگونه است؟

مجارستان  در مقایسه با ایران کشوری به مراتب خنک‌تر با آب‌وهوای متعادل‌تر است. دمای هوا در برخی از روزهای بسیار سرد زمستانی ممکن است تا منفی ۱۰ هم کاهش داشته باشد؛ ولی معمولاً در تابستان و در گرم‌ترین روزهای سال از ۳۵ درجه بیشتر نمی‎شود.

روزهای تابستانی مجارستان همراه با تابش آفتاب و گاهی وزش باد است. با شروع پاییز هم بارندگی شروع شده و در بیشتر نقاط به‌خصوص غرب کشور، میزان بارندگی زیاد است. با این اوصاف باید زمستان مجارستان را تقریباً سرد بدانیم؛ ولی در پاییز و بهار هوا مطبوع، ملایم و مناسب سفر است. در تابستان هم هوا گرم است؛ اما در مقایسه با ایران گرمای آزاردهنده‌ای ندارد؛ منتها مثلاً در شهری مانند بوداپست ممکن است به‌خاطر رودخانه دانوب، هوا کمی شرجی و مرطوب باشد.

 

بهترین زمان برای سفر به مجارستان

کشور مجارستان، آب و هوای معتدلی دارد. بنابراین زمستان سرد و مرطوب و تابستان گرمی دارد. پس برای سفر به مجارستان باید در فصل مناسب اقدام کنید. مثلا ژانویه سردترین ماه این کشور است که در آن برف زیادی می‌بارد.

به گفته متخصصان هواشناسی، در سال، مجارستان تنها کمتر از ۴۰ روز آسمان صافی دارد. از آن جایی که این کشور در تقاطع سه ناحیه قاره، مدیترانه و اقیانوس آرام قرار گرفته است، می‌توان تنوع زیاد در بارندگی سالیانه آن مشاهده کرد. به همین خاطر میزان بارندگی در غرب کشور نسبتا بیشتر است.

به طور کل دمای سالیانه در مجارستان بین ۱۴- تا ۳۶ درجه سانتی گراد تخمین زده شده است. این مقدار در فصل تابستان به ۳۰ درجه و در فصل زمستان به زیر ۳ درجه می‌رسد. به همین خاطر تابستان‌های مجارستان گرم اما بسیار شلوغ و پر ازدحام است. پاییز نیز فصلی دلپذیر و پر باران است و کسانی که عاشق باران هستند، سفر به مجارستان در پاییز بسیار پر خاطره خواهد شد.

فصل زمستان هم با بارش برف مجارستان را آذین می‌کند. بسیاری از افراد به دلیل کم بودن گردشگران در فصل زمستان به این کشور چهار فصل سفر می‌کنند. اما فصل بهار، بهترین فصل است. هم هوا متعادل و مطبوع است و هم هزینه اقامت در هتل و سفر هوایی برای شما به صرفه‌تر است.

 

اطلاعات ضروری مجارستان

اختلاف ساعت با تهران

مجارستان در منطقه‌ زمانی UTC/GMT +1 hour قرار دارد که ۲ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

مجاری

واحد پول

فورینت (HUF)

نوع برق شهری

برق شهری در مجارستان، ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. پریزها و دوشاخه‌ها در مجارستان از نوع C  و F است که تصویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

کد کشور

۳۶+

شماره‌های اضطراری

شماره‌ ۱۱۲ شماره‌ اضطراری چندمنظوره در مجارستان است که علاوه بر زبان مجاری، تماس‌ها به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و در برخی مناطق به زبان رومانیایی پاسخ داده می‌شوند. اپراتور ۱۱۲ به‌طور متوسط در کمتر از ۶ ثانیه پاسخگو است و در کمتر از ۳ ثانیه موقعیت تماس‌گیرنده را ردیابی می‌کند.

از همین شماره در تمام اتحادیه اروپا می‌توان به‌عنوان شماره اضطراری چندمنظوره استفاده کرد.

شماره‌های اختصاصی اضطراری دیگر در مجارستان عبارت‌اند از:

آمبولانس و فوریت‌های پزشکی: ۱۰۴

آتش‌نشانی و امداد و نجات: ۱۰۵

پلیس: ۱۰۷

جهت رانندگی: راست

فهرست فرودگاه‌های بین‌المللی

  • فرودگاه بین‌المللی بوداپست فرنک لیست
  • فرودگاه بین‌المللی دبرسن
  • فرودگاه بین‌المللی سالفرملیک

 

عوامل تعیین کننده قیمت تور مجارستان

به طور حتم هنگام سفر به مجارستان اولین موضوعی که ذهن را درگیر می‌کند، این است که هزینه سفر به این کشور چقدر تمام می‌شود؟ هر فردی که متقاضی سفر به کشور‌های خارجی است ابتدا باید شرایط و الویت‌های خود در سفر را مشخص کند تا با توجه به آن‌ها، بتوان هزینه تور مسافرتی را مشخص کرد؟ اما چه عواملی قیمت تور مجارستان را تعیین می‌کنند؟

به طور حتم عوامل مختلفی در قیمت گذاری یک تور تاثیر خواهند گذاشت که آن‌ها را تحت خدمات تور می‌نامند. مسافرها در طول سفر نیاز به یکسری خدمات دارند که باید از قبل برای آن‌ها برنامه‌ریزی انجام داد این موارد عبارتند از:

  • بهره‌مندی از تور لیدر فارسی زبان
  • تهیه بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • تعیین کلاس بلیط هواپیما
  • مشخص کردن نوع ایرلاین
  • مدت اقامت مسافر در کشور مقصد
  • گشت شهری
  • رزرو هتل
  • تهیه بیمه مسافرتی

هر یک از موارد گفته شده، به تنهایی قیمت تور مسافرتی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از طرفی هم آژانس‌های مسافرتی انواع تور لوکس، استاندارد، ارزان قیمت و لحظه آخری را ارائه می‌کنند که با قیمت‌های مختلفی همراه هستند.

 

شهرهای مهم و توریستی مجارستان

  • دبرتسن: دومین شهر بزرگ مجارستان و مرکز مهم فرهنگی و تعلیمی، معروف به کلیسای بزرگ و باغ گیاه‌شناسی
  • سگد: یکی از زیباترین شهرهای مجارستان با میدان‌های زیبا، ساختمان‌های تاریخی و دانشگاه سگد که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا نیز می‌باشد.
  • پچ: میراث زمان رومی‌ها با کلیساهای قرون وسطایی و موزه‌هایی با آثار هنری بسیار زیاد. پچ به خاطر کلیسای معروف چهار تاجش معروف نزد گردشگران معروف است.
  • هویدومزوواشارهلی:  این شهر به حمام‌های آب گرم و درمانی اش بسیار معروف است.
  • جیور: این شهر دارای چندین مرکز تاریخی باستانی و میدانی قدیمی است که همه ساله از تمام جهان برای دیدن آنها به این کشور سفر می‌کنند.
  • اگر: این شهر قلعه بسیار تاریخی دارد که مربوط به دوران عثمانی است.
  • بالاتونفورد:  دریاچه بالاتون در این شهر واقع شده که گردشگران برای بازی‌های آبی و ساحلی در تابستان به این شهر سفر می‌کنند.
  • کشکمت: این شهر به خاطر داشتن کانال‌های آبی زیبا و محله‌های تاریخی نزد گردشگران به ونیز مجارستان معروف شده است.
  • سوپرون: این شهر به خاطر نزدیکی به اتریش با معماری قدیمی و فضای تاریخی اروپای مرکزی اش بسیار مشهور شده است.

 

هتل‌های مجارستان

در سفر به مجارستان و شهرهای دیدنی آن، امکان اقامت در هتل‌های مختلف برای گردشگران وجود دارد که مواردی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

هتل Garden House مجارستان

این هتل دو ستاره در مجتمع Jozsefvaros واقع در مرکز شهر بوداپست است. این هتل در فاصله ۲ کیلومتری از تئاتر ارکل، موزه ملی مجارستان و تالار بزرگ بازار واقع شده است. اپرای مجارستان و حمام حرارتی Gellert نیز در فاصله ۳ کیلومتری از این هتل واقع شده‌اند. هتل Garden House با ایستگاه اتوبوس و مترو در حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه فاصله دارد. هتل دارای وایفای و پارکینگ و تخت بچه رایگان است. پذیرش در این هتل به زبان انگلیسی است. هزینه یک شب اقامت سال ۲۰۲۴ در اتاق دونفره حدود ۴۶ دلار است.

 

هتل Baross City مجارستان

این هتل سه ستاره در Erzsebetvaros شهر بوداپست واقع شده است. و در فاصله ۲ کیلومتری از تئاتر ارکل، میدان قهرمانان و خانه وحشت مجارستان قرار دارد. از اپرای مجارستان و حمام آبگرم Szechenyi حدود ۳ کیلومتر فاصله دارد. فاصله از ایستگاه اتوبوس و راه آهن شرقی ۲ الی ۴ دقیقه است. دارای صبحانه و وایفای رایگان بوده و هزینه یک شب اقامت دونفر در سال ۲۰۲۴ در اتاق دو نفر ۷۰ دلار است.

 

هتل بوداپست Aquincum مجارستان

این هتل ۴ ستاره در کنار رودخانه دانوب، در سمت بودا واقع در شهر بوداپست است و در امتداد رودخانه از جزیره مارگاریت، با آب‌های معروف آبگرم آن، واقع شده است. هتل با خیابان‌های قرون وسطی، کافه‌ها، رستوران‌ها و پارک سبز احاطه شده است. این هتل با دید پانورامای تپه‌های بودا، یک رستوران فعال، اتاق جلسات و اسپا، فضایی آرام و لذت بخش، برای گردشگران و مهمانان شرکتی در سفر به مجارستان، فراهم می‌کند. با صبحانه معمولی رایگان و هزینه یک شب اقامت دونفر در سال ۲۰۲۴ در اتاق دو نفره ۱۳۹ دلار است.

 

هتل سوئیت Starlight مجارستان

این هتل مدرن در مرکز شهر بوداپست در کنار رودخانه دانوب واقع شده است و ۱۵۰ متر از میدان دیک Deák و ایستگاه متروی بوداپست و ۳۰۰ متر تا کلیسای سنت استفان فاصله دارد. سوئیت‌های پذیرایی دارای یخچال و فریزر، مایکروویو، ظروف و قاشق، چای و قهوه است. دارای وایفای رایگان با کادر پذیرش انگلیسی زبان بوده و هزینه یک شب در سال ۲۰۲۴ در اتاق دو نفره ۱۱۳ یورو است.

 

در سفر به مجارستان چه ارزی به همراه داشته باشیم؟

در سفر به مجارستان باید ارز خود را به پول رایج آن یعنی فورینت تبدیل کنید. فورینت با کد ایزوی HUF و نماد FT شناخته می‌شود. قبلا واحد پول مجارستان پنگو بود که در پی تورم بالا، این واحد به فورینت تغییر کرد. همچنین لازم به ذکر است که فیلر واحد پول خرد مجارستان است.

در مجارستان صرافی‌های زیادی وجود دارد، بنابراین می‌توانید به راحتی ارز خود را تبدیل کنید. البته در مجارستان می‌توانید دلار و یورو نیز به همراه داشته باشید. یک نکته مهم این است که تا جایی که برایتان مقدور است، پول خرد به همراه داشته باشید. چون خرد کردن پول در این کشور کمی سخت است.

 

هزینه‌ های سفر به مجارستان

هزینه‌ روزانه در مجارستان برای سفر ارزان، در حدود ۱۲۰۰۰ فورینت است که شامل ۳۰۰۰ تا ۶۵۰۰ فورینت برای اقامت در خوابگاه، ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ فورینت برای غذا خوردن در رستوران ارزان یا سلف سرویس و ۷۰۰ فورینت برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مثل موزه‌ها است.

هزینه‌ روزانه برای سفرهای میان‌رده بین ۱۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ فورینت است. این هزینه شامل ۷۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فورینت برای اقامت در اتاق اختصاصی یک یا دوتخته، ۳۵۰۰ تا ۷۵۰۰ فورینت بابت غذا و نوشیدنی و ۱۵۰۰ فورینت برای فعالیت‌های تفریحی است.

هزینه‌ روزانه برای سفرهای گران‌قیمت بیش از ۳۵۰۰۰ فورینت است. این هزینه شامل ۱۶۵۰۰ فورینت برای اتاق دوتخته در هتل خوب، ۱۲۵۰۰ فورینت بابت غذا و نوشیدنی در رستوران خوب و ۳۶۰۰ فورینت بابت بلیط‌های چندمنظوره‌ فعالیت‌های تفریحی شامل اسپا و پارک آبی است.

 

ارزانترین راه سفر به مجارستان

اگر به دنبال ارزانترین راه سفر به مجارستان هستید که تجربه‌ای لذت بخش و بی دردسر را به همراه داشته باشید، تورهای تک تراول را بررسی کنید. در حال حاضر بهترین فصل برای شما فصل بهار است. تک تراول همه پیچیدگی‌های موجود برای سفر را آسان کرده و با تمرکز بر لذت بردن شما یک تجربه بسیار دل‌انگیز و لذت بخش را برای شما و خانواده‌تان رقم می‌زند.

 

جاذبه های گردشگری مجارستان

  • قلعه‌ی بودا :تاریخی واقع در بوداپست، با منظره‌ای خیره‌کننده به رود دانوب و پست
  • پارلمان مجارستان: که یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های پارلمان در جهان، با معماری گوتیک باشکوه
  • حمام گلرت: یکی از معروف‌ترین و زیباترین حمام‌های آب گرم در بوداپست
  • میدان قهرمانان: معروف در بوداپست با مجسمه‌هایی از قهرمانان ملی مجارستان
  • دریاچه بالاتون: بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در اروپای مرکزی و مقصدی محبوب برای تفریحات آبی
  • قلعه ویشگراد: باستانی با منظره‌ای زیبا از رود دانوب
  • کلیسای ماتیاس: تاریخی در بوداپست با معماری فریبنده
  • مجموعه کاخ‌های هولوکو: ثبت شده در میراث جهانی یونسکو و نمونه‌ای از معماری روستایی مجارستان
  • پارک ملی هورتو باگی: بزرگ‌ترین دشت چمنی در اروپا، مکانی عالی برای کاوش در طبیعت
  • معبد دوهانی سیناگوگ: بزرگ‌ترین کنیسه در اروپا واقع در بوداپست
  • پارک مجسمه بوداپست: کلکسیونی از مجسمه‌های دوران کمونیستی، در فضای باز
  • حمام سزنی: که  یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین حمام‌های آب گرم در اروپا
  • قلعه اگر: بنای تاریخی با قدمتی در دوران میانه، شناخته شده برای منظره‌های زیبا و تاریخ غنی

 

خدمات گردشگری در سفر به مجارستان

گردشگرهایی که کشور مجارستان را برای سفر انتخاب می‌کنند، به طور حتم می‌دانند که یکسری خدمات از این کشور دریافت خواهند کرد. در حقیقت مجارستان خدمات مختلفی را برای گردشگرهای سراسر دنیا در نظر گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

 

خدمات بانکی در مجارستان

گردشگرهایی که به حوزه اروپا و مجارستان سفر می‌کنند می‌توانند از طریق کارت‌های متصل به سیستم‌های بانکی در دنیا، خدمات مختلفی را دریافت کنند. اما توجه کنید که تنها برخی از کشور‌ها این شرایط را برای شهروندان خود فراهم کرده‌اند. در غیر این صورت برای بهره‌مندی از خدمات مختلف بانکی باید ارز کشور مجارستان را تهیه کرد.

 

تسهیلات درمانی مجارستان

هزینه‌های درمانی برای افراد بومی ‌و محلی کشور مجارستان با مبالغ کمی‌ همراه است و در بیشتر موارد هزینه درمان رایگان خواهد بود. اما مسافرهای خارجی که به این کشور سفر می‌کنند، باید بدانند که هزینه‌های درمانی برای این افراد بالا است و بهتر است که از قبل برای تهیه بیمه مسافرتی و درمان اقدام کرده باشند. به طور کلی در راهنمای سفر به مجارستان توصیه می‌شود که بیمه مسافرت پزشکی را تهیه کرده تا در صورت هرگونه بیماری بتوان از خدمات کشور مقصد بدون پرداخت هزینه، استفاده کرد.

 

اجاره اتومبیل در مجارستان

برخی از افراد علاقه دارند که هنگام سفر به یک کشور خارجی، اتومبیل داشته باشند تا راحت‌تر برای بازدید از مکان‌های دیدنی برنامه‌ریزی کنند. از این‌رو مجارستان برای این افراد شرایط اجاره اتومبیل را فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی در سطح خیابان‌ها رفت و آمد داشته باشند. اما توجه کنید که مدارک مختلفی علاوه بر شرط سنی ۱۸ سال وجود دارد که عبارتند از:

  • ارائه گواهینامه بین‌المللی
  • ارائه مدارک شناسایی عکس دار
  • پرداخت هزینه اجاره خودرو
  • ارائه مبلغی به عنوان وثیقه برای اجاره اتومبیل

نکته مهم هنگام درخواست اجاره اتومبیل این است که گواهینامه رانندگی بین‌المللی متقاضی باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد. همچنین تمام مدارک هنگام رانندگی باید همراه راننده باشد تا در صورت نیاز به پلیس ارائه شوند.

 

چگونه ویزای توریستی مجارستان بگیریم؟

اگر ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید، می‌توانید طی مدتی که ویزایتان اعتبار دارد، به دیگر کشورهای شنگن نیز سفر کنید، فقط یادتان باشد که با ویزای توریستی نمی‌توانید مشغول کار شده یا در مدرسه و دانشگاه ثبت‌نام کنید.

ویزای توریستی مجارستان مانند دیگر کشورهای عضو پیمان شنگن دو نوع کوتاه‌مدت تایپ C و بلندمدت تایپ D دارد. ویزای کوتاه‌مدت برای بازه زمانی سه‌ماهه و بلندمدت برای ۶ ماه صادر می‌شود. بر حسب درخواستی که ارائه کردید، ویزای شما به‌صورت سینگل (یکبار ورود) مالتیپل (چند بار ورود) خواهد بود. با این مقدمه بیایید مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی را آماده کنیم.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی مجارستان

برای اخذ ویزای توریستی باید پاستورت معتبری داشته باشید که از زمان پایان سفر حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. علاوه بر این باید تمام مدارکی که در سایت سفارت آمده در دارالترجمه‌های رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شوند. برای بهترین برنامه‌ریزی سفر هم بهتر است که حداقل سه ماه زودتر مدارک را آماده کرده و ویزایتان را یک ماه قبل سفر دریافت کنید.

در مرحله اول باید فرم درخواست ویزا را به زبان انگلیسی کامل کنید که بسیار آسان است. این فرم را از سایت سفارت هم می‌توانید دانلود کنید. بعد از تکمیل فرم باید برای بیومتریک یا همان انگشت‌نگاری وقت گرفته و طی این مدت مدارک را آماده کنید. هزینه انگشت‌نگاری برای بزرگسالان ۸۰ یورو و برای کودکان زیر ۱۲ سال، چهل یورو است.

اگر از قبل پاسپورت دارید و به کشورهای دیگر هم سفر کردید، باید پاسپورت‌های قبلی، تمام صفحات مهر خورده و لیبل‌دار را نیز داشته باشید. بهتر است که بلیط رفت‌وبرگشت را رزرو کنید تا آفیسر سفارت مطمئن شود که برنامه سفر شما کاملاً توریستی است، قصد پناهندگی نداشته و به کشورتان بازخواهید گشت.

بیمه معتبر برای سفر تا سقف ۳۰۰۰ یورو، فیش حقوقی سه ماه اخیر همراه با تمکن مالی که شامل مبلغی بیشتر از هزینه سفر و بلیت باشد، برنامه هدف از سفر، سند ازدواج برای افراد متأهل، گواهی اشتغال به کار یا تحصیل برای کارمندان و دانشجویان، مدارک کاری؛ مانند جواز کسب یا… برای مدیران و صاحبان مشاغل که نشان‌دهنده وضعیت شغلی باشد، از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی است.

با مراجعه به سایت سفارت مجارستان هم می‌توانید در جریان آخرین اخبار قرار گرفته و بر اساس به‌روزرسانی‌های سال جدید میلادی مدارکتان را تکمیل کنید.

 

نمایشگاه ها و کنفرانس ها در مجارستان

نمایشگاه خودرو و نمایش تنظیم (AMTS): این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۴ مارس در بوداپست برگزار می‌گردد. نمایشگاه خودرو و تنظیم نمایش یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های خودروی منطقه اروپای میانه است. رویداد AMTS نمایشگاه اصلی اتومبیل مجارستان است که توسط همکاری نمایشگاه‌های معروف جهانی ایجاد شده است.

طراحی خانه: نمایشگاه بین‌المللی مبلمان و دکوراسیون مبلمان چوب و مبلمان آشپزخانه از تاریخ ۳ تا ۷ آوریل در بوداپست برگزار می‌گردد. اهداف اصلی نمایشگاه طراحی خانه بر روی موضوعات طراحی داخلی، تولید محصولات با کیفیت، طراحی و خلاقیت تجارت داخلی، ارائه ایده‌ها و مشاوره، متمرکز است.

باغ کنستروما: نمایشگاه گیاهان کنستروما نمایشگاه گیاهان زینتی و محوطه‌سازی در کشور است که در بوداپست برگزار می‌گردد. این نمایشگاه از ۳ تا ۷ آوریل برپا می‌شود. در این نمایشگاه، انواع موضوعات در رابطه با گل و گیاه گردآوری شده است، طراحی باغ، محوطه‌سازی و فرهنگ باغبانی تبدیل به یک پایه ثابت این نمایشگاه شده است. شرکت در این نمایشگاه‌ها، از علاقه‌مندی‌های مسافران در سفر به مجارستان است.

 

رژیم غذایی در مجارستان

در این کشور هم مثل سایر نقاط توریستی دنیا، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد. وعده‌های غذایی معمولا مفصل هستند. غذا خوردن در رستوران‌ های مجارستان معمولا مقرون‌به‌صرفه است. با ۲۰۰۰ فورینت می‌توانید غذای خوبی به‌همراه نوشیدنی بخورید. سوپ‌ها و وعده‌های غذایی مختصرتر کمتر از ۶۰۰ فورینت قیمت دارند.

برای خارجی‌هایی که به مجارستان سفر می‌کنند، یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی، گولاش (goulash) است؛ خوراکی متشکل از گوشت و سیب‌زمینی است که با پاپریکا سرو می‌شود.

مجارستانی‌ها عاشق این هستند که انواع گوشت را به پودر سوخاری آغشته کنند و در روغن سرخ کنند و در کنار پنیر فراوان نوش جان کنند. به همین دلیل، تنوع غذایی در رستوران‌ها برای گیاه‌خواران محدود است و به سالاد و استارتر محدود می‌شود.

صبحانه‌ مجارستانی‌ها غنی از پروتئین است. پنیر، تخم‌مرغ، سالامی به‌اضافه‌ نان و مربا، صبحانه‌ رایج اهالی این کشور را تشکیل می‌دهد. قهوه‌خانه‌های زیادی در مجارستان وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید انواع قهوه را در وعده‌ صبحانه سفارش دهید.

 

کلام آخر

تا اینجا درباره سفر به مجارستان صحبت کرده و تلاش کردیم یک راهنمای خلاصه و در عین حال کامل برای سفر به این کشور زیبا برایتان آماده کنیم. یادتان باشد که برای سفر به مجارستان و دیگر کشورهای عضو شنگن حتماً چند ماه زودتر اقدام کنید، زیرا فرایند اخذ ویزای توریستی زمان‌بر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا