ایران گردی

راهنمای سفر به قشم

قشم سالانه گردشگران و مسافران زیادی دارد و به همین دلیل هتل ها و اقامتگاه های زیادی در آن طراحی و ساخته شده است. در سفر به جزیره قشم می توانید در هتل های متنوع و جذاب آن اقامت کنید و همچنین می توانید در اقامتگاه های بوم گردی مجهز این جزیره اقامت کنید. این مقاله سفری مجازی به یکی از اسرارآمیزترین جزایر جنوب ایران، جزیره قشم است رزرو هتل های قشم در نهایت شما را شگفت زده خواهند کرد.

موقعیت جغرافیایی جزیره قشم

جزیره زیبای قشم در فاصله بسیار کمی از تنگه هرمز قرار دارد و یکی از پرجمعیت ترین جزایر خلیج فارس به شمار می رود. از شمال با بندرعباس، از شمال شرقی با جزیره هرمز و از شرق به جزیره لارک همسایه است. همچنین از جنوب می‌توانید جزیره را در منطقه جزیره هنگام و از جنوب غربی در منطقه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی ببینید. نزدیکترین ساحل از سواحل اصلی ایران به جزیره قشم بندرعباس جالب است زیرا سواحل این جزیره اغلب برای لنگر انداختن مناسب است. قشم نیز با کوه های سر به فلک کشیده آهکی احاطه شده است.

قشم فاصله کمی با بندرعباس دارد. به همین دلیل تردد زیادی دارد و در حال حاضر جزو مناطق آزاد تجاری محسوب می شود. ضمن اینکه قوانین مناطق آزاد نیز در آن اعمال می شود.

نکته مهمی که در مورد جزیره قشم بسیار مورد توجه است موقعیت استراتژیک آن است. این جزیره دید وسیعی به سمت شمال شرقی و جنوب دارد. همچنین به بندرعباس نزدیک است و به تنگه هرمز مشرف است. بر این اساس این جزیره پایگاه اصلی توسعه مناطق آزاد تجاری و صنعتی محسوب می شود.

بهترین زمان و فصل برای سفر به قشم

راهنمای قشم

اگر تصمیم به سفر به جزیره قشم گرفته اید، توصیه می کنیم حتما هتل سینگو قشم را برای اقامت خود انتخاب کنید. البته قبل از آن باید بدانید که بهترین زمان و فصل برای سفر به قشم کدام فصل است. همانطور که گفتیم جزیره قشم در جنوب ایران قرار دارد. آب و هوای این جزیره همیشه گرم و مرطوب است. تابستان گرم و مرطوب و زمستان کوتاه اما معتدل است.

بهد حشر جزیره قشم از اوایل تیرماه تا اوایل مرداد گرم ترین زمان را سپری می کند. در این مدت دمای جزیره بین 34 تا 38 درجه سانتیگراد است. از اوایل دی تا اوایل بهمن سردترین هوای جزیره قشم را تجربه خواهید کرد. در این مدت دمای هوا بین 20 تا 24 درجه سانتی گراد است و از 24 درجه سانتی گراد تجاوز نمی کند. بر همین اساس اگر به شنا، غواصی و شنا علاقه دارید، به شما توصیه می کنیم فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید.

البته شلوغ ترین زمان جزیره قشم 3 ماه زمستان و اوایل فروردین یعنی نوروز است. در طول 3 ماه تابستان انفرادی ترین حالت خود را تجربه می کند. علاوه بر این باید بدانید که تمامی اقامتگاه ها و هتل ها مانند هتل سینگو درغان و هتل رویال قشم و همچنین مراکز خرید و مغازه ها مجهز به سیستم های سرمایشی مدرن و مجهز هستند. علاوه بر این، شنا در خلیج فارس در فصل تابستان جذابیت دیگری نیز دارد.

سفر زمینی و هوایی به قشم

راهنمای قشم

در هر کجای ایران که باشید می توانید با وسایل نقلیه ای مانند اتوبوس، هواپیما و حتی ماشین شخصی خود به جزیره قشم برسید. ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید به صورت هوایی و زمینی به این جزیره سفر کنید.

  • سفر زمینی به جزیره قشم

برای سفر زمینی به جزیره قشم می توانید از ماشین، اتوبوس و حتی قطار استفاده کنید. البته انتخاب سفر به قشم با اتوبوس هزینه کمی دارد. اما اگر به دنبال سفری امن و بدون دردسر به جزیره قشم هستید، پیشنهاد ما به شما قطار است.

همانطور که می دانید جزیره قشم بسیار بزرگ است و فاصله زیادی بین مناطق گردشگری این جزیره وجود خواهد داشت. به همین دلیل اگر با ماشین شخصی به قشم می روید، باید بدانید که در هزینه های حمل و نقل جزیره صرفه جویی زیادی کرده اید. برای رفتن به جزیره قشم با ماشین شخصی از تهران باید حدود 15 ساعت تا بندرعباس رانندگی کنید.

برای رسیدن به بندرعباس دو مسیر پیش رو دارید. مسیر اول از یزد و سیرجان و مسیر دوم از اصفهان و شیراز می گذرد.

در بندرعباس پل شما را به قشم می برد. بندر پل تنها 30 دقیقه با بندرعباس فاصله دارد و تنها راه ورود افرادی است که با وسیله نقلیه شخصی به قشم سفر کرده اند. از بندر پل تنها در 2 ساعت می توانید با لند کرافت به قشم برسید. حتی می توانید ماشین خود را با قطار به بندرعباس بفرستید و با همان قطار یا هواپیما به بندرعباس بروید. از بندرعباس با استفاده از بندرپل به قشم سفر خواهید کرد.

  • سفر هوایی به جزیره قشم

البته سریع ترین و راحت ترین راه برای سفر به جزیره قشم استفاده از خطوط هوایی است. با پرداخت هزینه ای نه چندان زیاد و البته در مدت زمان بسیار کوتاه می توانید به راحتی از شهر خود و در هر نقطه از ایران به جزیره قشم برسید. جالب است بدانید که طبق آمار به دست آمده سالانه تقریباً 4 میلیون مسافر از فرودگاه جزیره قشم جابه جا می شوند.

قشم و زیبایی های ماسه داغ

این مقاله راهنمای کوتاه اما جامع جزیره قشم بود. فرقی نمی کند که در کدام شهر یا مبدا ایران قصد سفر به جزیره قشم را دارید. در هر صورت وسایل نقلیه مختلفی وجود دارند که می توانند شما را به سرعت و به راحتی به مقصدتان یعنی قشم برسانند. اگر تصمیم دارید به جزیره طلایی و همیشه آفتابی قشم سفر کنید، مجموعه اسنپ تریپ در کنار شما خواهد بود تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا