راهنمای سفر

راهنمای سفر به بندرعباس ۱۴۰۳ + اقامت، هزینه ها و تفریحات

بندرعباس یکی از بنادر مهم استان هرمزگان در جنوب کشور محسوب می شود که در جوار خلیج همیشگی فارس قرار دارد. با توجه به این موضوع که برای سفر به جزایر مهم و دیدنی کشور از جمله قشم و کیش باید ابتدا به بندرعباس سفر کنید این شهر می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. اگر شما راهنمای سفر به بندرعباس را مطالعه کرده باشید در واقع اطلاعات بسیار مفیدی درباره سفر به جزایز هرمز، هنگام، قشم و کیش بدست آورده اید. در این مطلب از تودی تریپ به معرفی جاهای دیدنی بندرعباس، هزینه های سفر، اقامتگاه ها و دیگر نیازمندی های یک مسافر به بندرعباس می پردازیم.

 

بندرعباس کجاست؟

برای راهنمای سفر به بندر عباس اول از همه باید با ویژگی‌های این شهر آشنا شوید. این شهر ساحلی با مساحت ۲۷۳۱۶ کیلومتر مربعی، ارتفاع ۰ تا ۲۰ متری و جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفری (آمار سال ۱۳۹۵ خورشیدی) از مسلمانان شیعه و سنی و به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در جنوب شناخته می‌شود که از شمال به منطقه‌های کوهستان و از جنوب به دریا و تنگه هرمز مجاورت دارد.

همین موقعیت جغرافیایی که در راهنمای سفر به بندر عباس گفتیم، باعث شده تا مردمانش از آن قدیم به آب‌های آزاد دسترسی داشته باشند و بساط تجارت و رفت و آمد این بندر همیشه به راه باشد. اگر بخواهم از ارگان‌های مهم دولتی این بندر بگویم، کارخانه‌های بزرگ، اسکله شهید رجایی، بندر شهید باهنر و … به ذهنم می‌رسد که این شهر را به هاب تجاری و صنعتی تبدیل کرده‌اند.

تاریخچه بندرعباس

در این بخش از راهنمای سفر به بندر عباس بهتر از کمی بیشتر با تاریخچه بندرعباس آشنا شویم. با اینکه همه سر قدمت طولانی استان هرمزگان توافق دارند، می‌دانند که تاریخش برمی‌گردد به دوران هخامنیشان. اما در این اختلاف وجود دارد که بندرعباس در زمان هخامنشیان محل رفت و آمد تاجران بوده یا در زمان ساسانیان.

اما می‌گویند در زمان شاخ و شانه کشیدن‌های یکی از شاهان قدرتمند هخامنشی، داریوش بزرگ به یکی از فرماندها دستور داده می‌شود که با قایقی، کشتی و چیزی که در دریای خلیج فارس آن موقع پهلو گرفته بود، از بندری در استان هرمزگان که نمی‌دانم در آن زمان به آن چه می‌گفتند، راهی اقیانوس هند شود و یک گشتی بزند. حالا متوجه می‌شوم که تجارت دریایی ایران با چین و هند و لیبی از کجا شروع شده است.

بندر گامرون، بندر گمرون، بندر جرون، بندر جرونات، بندر گمبرون و … تمام این‌ها نام‌هایی بود که بعضی‌ها می‌گویند زرتشتی‌ها و بعضی‌های دیگر هم می‌گویند پرتغالی‌ها و اسپانیایی آن‌ها را روی بندرعباس گذاشته بودند. البته قدرت شاهان ایرانی را هنوز ندیده بودند که شاه عباس صفوی آمد و پرتغالی‌ها را با کمک یکی از سردارانش و البته انگلیسی‌ها از بندری که آن موقع به گمبرون شناخته می‌شد، بیرون کرد و از همان زمان به افتخار این شاه، نام بندر گمبرون برای همیشه به بندرعباس تغییر کرد.

پس در راهنمای سفر به بندر عباس یادتان باشد این عباس، همان شاه عباس صفوی است.

چرا بندرعباس برای سفر مقصد مناسبی است؟

شهر بندر عباس از بهترین شهرهای ساحلی ایران برای گذراندن تعطیلات است. ظرفیت‌های برجسته گردشگری این شهر و زیرساخت‌های مناسب آن،‌ باعث رونق صنعت توریسم در این شهر می‌شود. جاهای دیدنی بندر عباس بسیار متنوع و متعدد هستند. دوره‌های تاریخی مختلف در بندر عباس، بناها و آثار تاریخی فراوانی را در آن به یادگار گذاشته‌اند. موزه‌های بندر عباس بهترین مکان برای شناخت تاریخی بیشتر این شهر هستند.

مساجد تاریخی و اماکن زیارتی نیز در قسمت‌های مختلف بندر عباس به چشم می‌خورند. از طرف دیگر، موقعیت خاص جغرافیایی بندر عباس در جوار کوه و دریا، جاذبه‌های طبیعی برجسته‌ای نیز در این شهر ایجاد کرده‌اند. چشمه‌های آبگرم اطراف بندر عباس از دیگر جاذبه‌های طبیعی در این شهر هستند.

در سال‌های اخیر، اماکن تفریحی و بوستان‌های ساحلی با امکانات مناسب در بندر عباس برای استفاده مسافران و مردم شهر احداث شده‌اند. پارک‌های ساحلی مکان‌هایی مناسب برای شنای بانوان و آقایان دارند.

از مهم‌ترین دلایل حضور سالانه مسافران در بندر عباس، رونق بازار و مراکز تجاری در این شهر هستند. وجود بنادر و اسکله‌های تجاری در بندر عباس، باعث رونق اقتصادی و بازار شده‌اند. دسترسی شهر بندر عباس به آب‌های خلیج فارس و جزیره‌های برجسته ایران در این آب‌ها مانند قشم و جزیره هرمز، از دیگر دلایل سفر گردشگران به این شهر است.

بهترین فصل سفر به بندرعباس

بندرعباس یکی از جنوبی‌ترین نقاط ایران است. شهری که تابستان‌های به شدت گرم و زمستان و پاییز مطبوعی دارد. اگر برای مقاصد توریستی قصد سفر به بندرعباس را دارید، پیشنهاد می‌کنیم اوایل آبان تا اوایل اسفند را انتخاب کنید. آب و هوای بندرعباس در پاییز و زمستان خنک است و این باعث شده که این بازه بهترین فصل سفر به بندرعباس باشد. هوای بندرعباس از نیمه‌های اسفند رو به گرما می‌گذارد و در تابستان گرما به اوج خود می‌رسد. اگر قصد سفر به بندرعباس برای تفریح و گشت‌وگذار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان فصل تابستان و اواخر بهار را انتخاب نکنید.

البته اگر به دنبال ارزانترین زمان سفر به بندرعباس هستید، فصل تابستان بهترین گزینه است. در این فصل بندرعباس و تمام جزیره های اطراف کاملا خلوت هستند و هزینه هتل و بلیط هواپیما بندرعباس به شدت کاهش پیدا می‌کند. البته باید گرمای شدید، طاقت فرسا و به طور کلی آب و هوای بندرعباس در تابستان را در نظر بگیرید. طبق راهنمای سفر ارزان به بندرعباس بهترین فصل سفر به جنوب اواخر بهار تا اوایل پاییز است.

چطور به بندرعباس سفر کنیم؟

راه‌های سفر به بندرعباس از چهار طریق است: استفاده از خودرو شخصی، استفاده از اتوبوس، قطار و هواپیما.

چطوری با قطار به بندرعباس سفر کنیم؟

سابقه‌ی حمل‌ونقل ریلی در بندرعباس به یک صده می‌رسد. قطارهای با کیفیتی در مسیر تهران به بندرعباس وجود دارد. اگر هم تمایل دارید که از جاده و مسیر لذت ببرید و هم هزینه‌های سفرتان کمتر باشد، قطار گزینه‌ی مناسبی است. با قطار از تهران به بندرعباس حدود ۱۵ ساعت زمان می‌برد. بلیت‌های قطار بندرعباس معمولاً زود به فروش می‌روند و باید از یکی دو هفته زودتر رزرو کنید. سفر به بندرعباس با قطار هم ارزان است و هم به‌صرفه و هم اینکه می‌توانید از تماشای طبیعت لذت ببرید.

چطوری با هواپیما به بندرعباس سفر کنیم؟

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند به‌صورت هوایی به بندرعباس سفر کنند. چون در سریع‌ترین زمان ممکن به این شهر می‌رسند. مسیر هوایی تهران به بندرعباس یک ساعت و سی دقیقه است. ایرلاین‌های ایران‌ایر، زاگرس، ماهان، آسمان، کاسپین از ایرلاین‌هایی هستند که سفر هوایی تهران به بندرعباس را به‌صورت روزانه انجام می‌دهند. کوتاه‌بودن زمان رسیدن به مقصد یکی از دلایل انتخاب هواپیما برای سفر به بندرعباس است و به همین دلیل مسافران زیادی مسیر هوایی را ترجیح می‌دهند.

سفر به بندر عباس با تور

انتخاب تور مناسب از آژانس‌های معتبر، راهی مناسب برای بهره‌مندی بیشتر از دیدنی‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر است.

سفر به بندر عباس با اتوبوس

ترمینال اتوبوسرانی بندر عباس با شرکت‌های معتبر زیادی قرارداد دارد و اتوبوس‌های این ترمینال مسافربری به بیشتر نقاط کشور تردد می‌کنند. همه شهرهای اصلی و مراکز استان‌ها به بندر عباس و برعکس اتوبوس دارند. تنها محدودیت برای بعضی شهرهای شمالی است که به‌دلیل فاصله زیاد بین بندر عباس و شهرهای شمال و شمال شرقی و غربی، باید به‌صورت غیر مستقیم، این فواصل را طی کنید. ترمینال بندر عباس در داخل شهر قرار گرفته است و دسترسی مناسبی با تاکسی و اتوبوس‌های داخل شهری به نقاط مختلف شهر دارد.

حمل‌و‌نقل در بندرعباس

هنگام سفر به مرکز استان هرمزگان و اقامت در این شهر، حتماً به اطلاعات حمل‌و‌نقل عمومی نیاز پیدا می‌کنید. راهنمای سفر به بندرعباس این اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهد داد:

فرودگاه بین المللی بندرعباس

نشانی: بلوار 15 خرداد |  تلفن تماس: 33611020-076

لیست پروازهای داخلی: تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، رشت، گرگان

لیست پرواز خارجی: دبی

ترمینال خلیج فارس 

نشانی: گلشهر جنوبی، میدان ترمینال، نرسیده به کلانتری 14 | تلفن تماس: 33660468-076

مقاصد اتوبوس‌ها: شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، مشهد، ارومیه، بابل، اصفهان، اردبیل، ساری، یزد، چابهار و …

ایستگاه راه‌آهن 

نشانی: بلوار شهدا | تلفن تماس: 4-32174001-076

مسیر حرکت قطارها: تهران، یزد، اصفهان، سیرجان، مشهد

 بندر شهید حقانی

نشانی: بلوار آیت الله طالقانی | تلفن اطلاعات: 3111-076

مسیرها: قشم، هرمز

حمل‌و‌نقل درون شهری 

شما می‌توانید جهت جابه‌جایی درون‌شهری از اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی استفاده‌کنید.

هزینه سفر به بندر عباس

با توجه به فاصله زیاد شهر بندر عباس با بیشتر نقاط کشور، بسته به انتخاب نوع سفرتان هزینه‌ها بسیار متغیر می‌شوند. تنوع هتل‌ها و امکانات و رستوران‌ها بالا است و در سفر به بندر عباس بسته به بودجه‌تان، می‌توانید برای مدیریت هزینه‌ها برنامه‌ریزی کنید. بخشی از هزینه‌ها با توجه به انتخاب‌های شما کم یا زیاد می‌شوند. در این بخش به بررسی هزینه‌های سفر به بندر عباس به‌صورت نسبی می‌پردازیم، با این توضیح که رقم‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم نرخ متوسط در تابستان ۹۹ و زمان نگارش این مطلب است.

قیمت تور بندر عباس

برای سفر به بندر عباس می‌توانید از تورهای متنوع شرکت‌های مسافرتی معتبر کمک بگیرید. کجارو اطلاعات جامع و دقیقی درباره تور بندر عباس در اختیارتان قرار می‌دهد. قیمت این تورها بسته به نوع سفر زمینی یا هوایی و هتل محل اقامت متفاوت هستند. سفر با تور مزایایی مانند گشت شهری با راهنما و صرفه‌جویی بیشتر در بعضی از هزینه‌ها دارد. قیمت متوسط تور هوایی تهران به بندر عباس با سه روز اقامت در هتل سه ستاره، در تابستان ۹۹ از قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. این قیمت برآوردی از امکانات نسبی است و برای استفاده از هتل، پرواز و امکانات بهتر، هزینه‌ها بیشتر می‌شود. قیمت متوسط تور زمینی تهران به بندر عباس با قطار و اقامت در هتل سه ستاره به‌مدت سه روز از ۶۰۰ هزار تومان به بالا است. از شهرهای دیگر نیز در زمان‌های شلوغ گردشگری سال، تورهای بندر عباس برگزار می‌شوند.

قیمت بلیط هواپیما بندر عباس

قیمت بلیط هواپیمای تهران-بندر عباس در تابستان ۹۹ در بازه ۲۵۰ تا ۳۸۰ هزار تومان قرار دارد. این قیمت برای مسیر رفت است و برای رفت و برگشت این قیمت‌ها را دو برابر کنید. توجه داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما به مقصد بندر عباس از تهران، در جمعه و روزهای تعطیل در حدود دو برابر افزایش می‌یابد و پرواز بندر عباس به‌دلیل تردد بالای مسافران، قیمت لحظه آخری مناسبی نیز ندارد و برای تهیه بلیط در لحظه آخر ممکن است قیمت‌های بالاتری بپردازید. با موتور جستجوی کجارو می‌توانید قیمت بلیط هواپیما و پرواز مورد نظرتان را استعلام کنید.

هزینه بلیط هواپیمای بندر عباس از شهرهای اصلی دیگر و حتی جزیره کیش  نیز در حدود قیمت بلیط تهران است.

هزینه سفر زمینی به بندر عباس

اگر برای سفر به بندر عباس قطار را انتخاب می‌کنید با توجه به زمان تهیه بلیط و نوع قطار باید هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای مسیر رفت بپردازید. این هزینه نیز مربوط به تابستان ۹۹ است.

هزینه بلیط اتوبوس از تهران به بندر عباس برای هر نفر در تابستان ۹۹ در بازه ۹۵ تا ۱۳۰ هزار تومان قرار دارد. در شهرهای دیگر با مقایسه مسافت محل اقامتتان تا بندر عباس با مسافت تهران تا این بندر می‌توانید حدود قیمت را به دست بیاورید. این هزینه برای رفت و برگشت دو برابر می‌شود.

برای طی کردن مسیر تهران تا بندر عباس نزدیک به ۱۰۰ لیتر بنزین مصرف می‌شود.

اگر قصد سفر با ماشین شخصی به شهر بندر عباس را دارید با توجه به فاصله محل اقامتتان تا بندر عباس، مصرف سوخت ماشین و نرخ آزاد هر لیتر بنزین معادل ۳۰۰۰ تومان در تابستان ۹۹، می‌توانید هزینه سوخت مصرفی‌تان را به دست آورید. فاصله تهران تا بندر عباس نزدیک به ۱۲۸۰ کیلومتر است و به‌طور متوسط هزینه سوخت در این مسیر برای سواری‌های معمولی در حدود ۴۸۰ هزار تومان در مسیر رفت خواهد شد. برای مسیر رفت و برگشت این رقم را دو برابر کنید.

هزینه هتل و اقامت در بندر عباس

با توجه به  تنوع هتل و مکان‌های اقامتی در بندر عباس، می‌توانید بسته به بودجه مورد نظرتان مهمانپذیر یا هتل‌های چند ستاره را انتخاب کنید. قیمت هتل‌های یک ستاره و مهمانپذیرها از حدود ۸۵ هزار تومان آغاز می‌شود. این مبلغ برای هتل‌های دو ستاره از ۱۲۰ هزار تومان به بالا است. برای اقامت در هتل‌های سه ستاره باید مبلغی از ۲۰۰ هزار تومان به بالا بپردازید.

اگر به اقامت در هتل‌های لوکس و پنج ستاره در بندر عباس تمایل دارید، محدوده قیمت این هتل‌ها در حالت پایه از ۴۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا ۵۵۰ هزار تومان می‌رسد.

در نظر داشته باید که تمامی این قیمت‌ها در حالت پایه و اتاق یک تخته است و برای افزایش سرویس اتاق به نفرات بیشتر هزینه‌ها متناسب با امکانات هتل افزایش می‌یابند. برای استعلام از قیمت و امکانات هتل های بندر عباس، می‌توانید از کجارو کمک بگیرید.

هزینه خورد و خوراک در بندر عباس

هزینه صرف غذا در رستوران‌های لوکس بندر عباس از هر پرس در حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان شروع می‌شود. قیمت غذای آشپزخانه‌ها و فست فودها در حدود ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان است. اگر شرایط طبخ غذا در محل اقامت خود را دارید، در نظر داشته باشید که بندر عباس از شهرهای بزرگ است و قیمت مواد غذایی در آن با قیمت‌ها در شهر تهران برابری می‌کند، اما قیمت مواد غذایی در شهرهای کوچک‌تر کمی پایین‌تر است.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی بندر عباس

برای بازدید از مکان‌های تاریخی ورودیه‌ای در حدود سه تا پنج هزار تومان باید بپردازید که البته این رقم مخصوص گردشگران داخلی است. ورودیه به مکان‌های تاریخی برای گردشگران خارجی تا پنج برابر این مبلغ افزایش می‌یابد. بازدید از دیدنی‌های طبیعی و برخی مکان‌های تاریخی  رایگان است. برای رفتن به جزیره‌های قشم و هرمز باید معادل ۲۰ هزار تومان بلیط برای مسیر رفت بخرید و با همین مقدار نیز بلیط برگشت را می‌توانید تهیه کنید. تمامی این قیمت‌ها مربوط به تابستان ۹۹ است.

هزینه حمل و نقل در بندر عباس

هزینه تردد با اتوبوس در مسیرهای داخل شهر بندر عباس معادل ۱۰۰۰ تومن است. در اوایل شهریورماه تابستان ۹۹ افزایش نرخ تاکسی‌های داخل شهر بندر عباس قطعی شد و در مسیرهای مختلف بسته به فاصله‌های گوناگون ۲۵ درصد به نرخ کرایه‌ها افزوده خواهد شد. برای تردد در مسیرهای داخل شهری و برون شهری با وسیله شخصی‌تان، می‌توانید با محاسبه مسافت‌ها و سوخت مصرفی مورد نیاز،  هزینه‌های حمل و نقل را برآورد کنید.

هزینه خرید سوغات در بندر عباس

قیمت محصولات دریایی بندر عباس متنوع است. قیمت انواع ماهی و میگو در بندر عباس از حدود کیلویی ۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۶۰ هزار تومان برای هر کیلو هم می‌رسد. قیمت‌های بالاتر برای ماهی‌های کمیاب‌تر است. قیمت خرما در بندر عباس نیز بسته به نوع آن متفاوت است و از کیلویی ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود. قیمت مرکبات بندر عباس با سایر نقاط کشور تفاوت چندانی ندارد و قیمت گوآوا برای هر کیلو در بازه ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان قرار دارد.

صنایع دستی حصیری و دریایی در بندر عباس قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر صنایع دستی دارند. قیمت این محصولات از حدود ۲۰ هزار تومان به بالا است؛ اما قیمت سایر محصولات از جمله چنته بافی‌ها، گلابتون دوزی و بادله دوزی‌ها بالا است و برای خرید یک شلوار بادله دوزی شده قیمتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان باید بپردازید. محصولات دستی به‌دلیل ظرافت دوخت و کیفیت بالا، قیمت‌های بیشتری نسبت به سایر سوغات بندر عباس دارند.

تفریحات بندرعباس

جت اسکی، شاتل سواری، بنانا سواری و حتی کرایه شناورهای تندرو در بندر عباس جزو تفریحات رایج آبی در این شهر است. البته نباید پاراسل و غواصی در آب های بندرعباس را فراموش کنید. اگر به دنبال آرامش هستید، به جای تفریحات هیجان انگیر بندرعباس بهتر است پلاژهای بندرعباس را امتحان کنید. جایی که می‌توانید در ساحل دراز بکشید و آفتاب بگیرید یا از آب تنی در دریا لذت برید.

پارک های بندرعباس

یکی از بهترین تفریحات بندرعباس یا هر شهر ساحلی دیگری قدم زدن، پیک نیک و وقت گذراندن در کنار ساحل محسوب می‌شود. بندرعباس دو پارک ساحلی بسیار زیبا دارد که یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از دریا است. پارک سورو یکی از زیباترین پارک های ساحلی بندرعباس محسوب می شود که در محله باستانی سورو قرار گرفته است. با سر زدن به این پارک ساحلی علاوه‌بر لذت بردن از ساحل می‌توانید در بافت تاریخی بندرعباس نیز قدم بزنید. یکی دیگر از پارک های ساحلی بندرعباس، پارک ساحلی غدیر نام دارد. این پارک هم در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و بهترین نقطه برای قدم زدن در ساحل به خصوص در شب های بندرعباس به شمار می‌رود.

مراکز خرید بندرعباس

بندرعباس، همواره به عنوان دروازه تجارت ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته شده است. این شهر بندری، علاوه بر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، به واسطه مراکز خرید متنوع و پر رونق خود، به مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به خرید تبدیل شده است. این شهر، برای هر سلیقه‌ای، گزینه‌ای برای خرید دارد. از بازارهای سنتی و پر شور و هیاهو با عطر و بوی ادویه‌ها و صنایع دستی، تا مجتمع‌های تجاری مدرن و لوکس با برندهای روز دنیا، همگی در این شهر بندری به چشم می‌خورند. در ادامه چند مورد از محبوب‌ترین مراکز خرید بندرعباس را معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید زیتون بندرعباس: این مجتمع نسبت به خیلی از مراکز خرید بندرعباس قیمت مناسب‌تری دارد و یکی از بهترین نقاط بندرعباس برای خرید پوشاک و کیف و کفش با کیفیت خوب و قیمت مقرون به صرفه است.

مجتمع تجاری ستاره جنوب بندرعباس: این مجتمع یکی از لوکس ترین مراکز خرید بندرعباس است. ستاره جنوب بیش از آن‌که یک مرکز خرید باشد، یک مجتمع تفریحی محسوب می‌شود. این مجتمع بهترین رستوران بندرعباس و یک شهربازی مجهز، سالن بیلیارد، بولینگ و سینما نیز دارد.

سیتی‌سنتر بندرعباس: سیتی سنتر یکی از بزرگترین مراکز خرید بندرعباس به شمار می‌رود که از نظر دسته‌بندی کالاها تنوع فوق‌العاده‌ای دارد. این مجموعه نزدیک به ۵۰۰ فروشگاه مختلف دارد و در ۳ طبقه ساخته شده است.

مجتمع تجاری رویال: مجتمع رویال دو شعبه بزرگ در بندرعباس دارد و جزو مراکز خرید مجلل این شهر به حساب می‌آید. مراکز خرید رویال بندرعباس تقریبا بهترین و لوکس ترین مراکز خرید این شهر هستند. اگر به دنبال خرید اجناس مارک یا یک سوغاتی خاص و گران‌بها هستید سر زدن به این مراکز خرید بندرعباس را از دست ندهید.

مجتمع تجاری ستاره شهر بندرعباس: این مجتمع تجاری همان‌طور که از نامش پیدا است، یکی از معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید بندرعباس است. ستاره بندرعباس هم ظاهر لوکسی دارد و هم مجموعه‌ای از متفاوت‌ترین محصولات را می‌توانید در آن پیدا کنید. اگر به دنبال بهترین سینماهای بندرعباس هستید، می‌توانید به سینمایی که در طبقه سوم این مجتمع تجاری قرار دارد، بروید و قبل از آن نیز فودکورد این مرکز خرید یک وعده غذای خوشمزه بخرید.

بندرعباس کجا اقامت کنیم؟

از دیگر سؤالات گردشگران این است که در شهر بندرعباس کجا اقامت کنیم؟ در واقع بندرعباس هتل‌های باکیفیت زیادی دارد که از جمله هتل هما و هتل هرمز را می‌توان نام برد. هتل هرمز به دریا و اسکله شهید حقانی و هم چنین به بازار ماهی‌فروش‌های قدیم دسترسی دارد. در شهر بندرعباس هتل‌های سه ستاره مثل هتل اطلس وجود دارد که در مرکز شهر است. این هتل قیمت مناسبی دارد و افرادی که به دنبال یک هتل باکیفیت با قیمت مناسب هستند می‌توانند آن را امتحان کنند.

جاهای دیدنی بندرعباس 

بندرعباس جاهای دیدنی زیادی دارد که می‌توان اماکنی چون مسجد جامع دلگشا، حمام گله‌داری، معبد هندوها، عمارت کلاه‌فرنگی، قلعه فین، حمام گپ و… را نام برد. پارک ساحلی سورو، پارک غدیر و پارک دولت از پارک‌های معروف بندرعباس هستند. تمامی این پارک‌ها خط ساحلی دارند و امکان ایجاد کمپ و تماشای طلوع و غروب خورشید در آن‌ها وجود دارد. از مکان‌های مناسب برای طبیعت‌گردی بندرعباس می‌توان چشمه آب گرم گنو، غار خرسین، آبشار تزرج و… را نام برد که از مقاصد بسیار محبوب گردشگری به‌حساب می‌آیند و متناسب باهدف و بودجه‌ی خود می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

غذاهای محلی بندرعباس

بندرعباس غذاهای محلی و لذیذ زیادی دارد که می‌توانید از چشیدن آن‌ها لذت ببرید. دراین‌بین برنج دیشو، هواری، هواری چکو میگو، زیبون، موفلک، ماهی کبابی مرکب و ماهی برشته از همه معروف‌تر هستند و در بیشتر کافه‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شوند و می‌توانید با امتحان‌کردن آن‌ها از خوردن غذاهای جنوبی لذت ببرید.

کدام رستوران های محلی بهترند؟

رستوران‌های محلی زیادی در بندرعباس وجود دارند که می‌توان غذاهای لذیذ محلی را در آن‌ها امتحان کرد. از بین این رستوران‌ها می‌توان رستوران بادگیران، داریوش، سامکو، رستوران امپراتور و… را نام برد و غذاهایی مانند هواری، قلیه‌ماهی و ماهی مرکب و… را در آن‌ها امتحان کرد.

رستوران بادگیر فضای سنتی دارد و مسافران می‌توانند بادگیرهای قدیمی شهر بندرعباس را در آن ببینند. رستوران امپراتور یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های شهر است و می‌توانید انواع خوراک دریایی را در آن سفارش دهید. رستوران سامکو یکی از گران‌ترین رستوران‌های شهر است؛ اما کیفیت غذایی بسیار عالی دارد. رستوران داریوش نزدیک بندر شهید رجایی است و معمولاً مسافران زیادی به آن جا مراجعه می‌کنند و به دلیل دسترسی راحت به ساحل موردعلاقه‌ی مسافران است.

سوغات بندرعباس

یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های بندرعباس ماهی است و شما می‌توانید انواع ماهی‌های خوشمزه و تازه را از بازارهای این شهر خریداری کنید. به‌علاوه در بازار قدیم این شهر می‌توانید محصولات نفیس گلابتون‌دوزی، چنته دوزی، بادله دوزی و… را خریداری کنید. بندرعباس به زیورآلات دریایی هم معروف است و شما می‌توانید بهترین دستبندها و گردن‌بندهای ساخته شده از صدف دریایی را تهیه کنید. هم چنین لباس‌های محلی بانوان هم از دیگر سوغاتی‌های این شهر است. به‌علاوه یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین خرماهای دنیا را می‌توانید در بندرعباس خریداری و میل کنید.

آداب‌ورسوم بندرعباس

آداب‌ورسوم متنوعی در بندرعباس وجود دارد که هر کدام جالب‌توجه هستند. یکی از معروف‌ترین آداب‌ورسوم بندرعباس، مراسم زار است. عده‌ای از مردم محلی معتقدند که یک باد فرازمینی از طریق بادهای موسمی وارد بدن فرد می‌شود و باعث ایجاد حالت روحی عجیبی در این فرد می‌شود. از طریق این مراسم این باد خارج شده و فرد به حالت عادی بر می‌گردد.

از دیگر مراسم‌ها مربوط به زمانی است که کودک در راه‌افتادن مشکل دارد. کودکی که این مشکل را دارد را داخل یک زنبیل پر از خرما قرار می‌دهند و از دیگر کودکان شهر می‌خواهند تا او را در کوچه‌ها بگردانند. مردم محلی معتقدند بعدازاین مراسم کودک راه می‌افتد.

از دیگر مراسم‌های محلی مردم بندرعباس ساز و نواهای بومی و محلی است. در آخر هفته‌ها و تعطیلات صدای نی انمبان، دمام و سنج در بسیاری از معابر شنیده می‌شود. پوشش محلی زنان و لباس‌های زیبای گلابتون‌دوزی شده و برقعه‌ای که بر صورت می‌گذارند از دیگر نکات جالب محلی است که گردشگران را جذب می‌کند.

کلام آخر

تفاوتی ندارد که دنبال آرامش در سواحل زیبا باشید یا عاشق کاوش هیجان‌انگیز در مکان‌های تاریخی، بندرعباس از تمام این جاذبه‌ها میزبانی می‌کند. در راهنمای سفر به بندرعباس نکات کلی و اطلاعات جامعی که در سفر به به‌کارتان می‌آید را گردآوری کردیم. امیدواریم با مطالعه دقیق این مطلب، مسافرت خوبی را تجربه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا