راهنمای سفر

راهنمای سفر به اروپا ۱۴۰۳ + هزینه تفریحات، اقامت و غذا

کشورهای اروپایی همیشه به عنوان مقاصدی رویایی شناخته شده اند. سفر به فرانسه، سوئیس، فرانسه، هلند، آلمان، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و… هر کدام انبوهی از جاذبه های گردشگری دنیا را در خود جای داده اند. اما با توجه به ارزش پاسپورت پایین ایران شما برای سفر به اکثر کشورهای اروپایی به ویزا نیاز دارید. همچنین می توانید با اخذ ویزای شینگن به کشورهای حوزه شینگن مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند و… سفر کنید. با مطالعه راهنمای سفر به اروپا می توانید اطلاعات کاملی درباره اخذ ویزا، بهترین زمان سفر، بهترین کشور برای سفر به اروپا و هزینه های سفر بدست آورید. در این مطلب از تودی تریپ به بررسی تمام این موضوعات می پردازیم.

بهترین زمان سفر به اروپا

اولین سوالی که به هنگام برنامه ریزی سفر اروپایی با آن رو به رو می شویم “بهترین زمان سفر به اروپا” است. با توجه به این که قاره اروپا دارای زمستان های بسیار سخت، پاییزهای سرد و بهار معتدل است، بهترین زمان به این قاره برای لذت برد از سفر و گشت و گذار راحت، تابستان است.

شما می توانید در فصل تابستان به راحتی از تفریحات آبی این قاره بهره ببرید، جاذبه های گردشگری آن را مشاهده کرده و از مکان های تاریخی نیز به راحتی بازدید کنید. حال اگر می خواهید در فصل های دیگر نیز سفر اروپایی خود را انجام دهید، ما در ادامه بهترین ماه ‌ها را به شما معرفی می کنیم که می توانید در برنامه سفر اروپایی خود آن ها را مد نظر خود قرار دهید.

فصل بهار (ماه مارس)

میانگین هوا در ماه مارس بین 15 تا 20 درجه است؛ بنابراین می توانند زمان خوبی برای سفر اروپا در فصل بهار باشند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که بارش در فصل بهار زیاد بوده و امکان استفاده از تفریحات آبی نیز در این فصل وجود ندارد. پس اگر به دنبال یک سفر بهاره با میانگین هوای معتدل هستید، اروپا گزینه مناسبی است.

فصل پاییز (ماه دسامبر)

فصل پاییز نیز مانند بهار دارای حجم بالایی از بارش است. میانگین دما نیز در این ماه نیز بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد است. درست است که در این فصل نیز نمی توانید از تفریحات آبی استفاده کنید، اما طبیعت اروپا در فصل پاییز آنقدر زیباست که هر فردی را مجذوب خود می کند.

معمولا گردشگران کمتری در فصل پاییز به کشورهای اروپایی سفر می کنند؛ بنابراین برای دسته افرادی که از ازدحام جمعیت فراری هستند، فصل پاییز قاره اروپا بهترین انتخاب برای سفر است. می توانید برای کاهش هزينه سفر به اروپا بدون تور در این فصل نیز از هتل هایی استفاده کنید که معمولا خدمات خود را در سطوح متوسط ارائه می دهند.

فصل زمستان (ماه مارس)

اروپا زمستان های بسیار سرد و سختی را برای خود به همراه دارد، به همین دلیل ما تنها ماه مارس که میانگین دمای 1 تا 10 درجه را برای خود به همراه دارد، به عنوان بهترین ماه زمستان برای سفر به اروپا معرفی می کنیم. نکته حائز اهمیت در رابطه با سفر به اروپا در زمستان این است که شما هزینه ای بسیار مناسب را بابت تفریحات یا سفر خود پرداخت خواهید کرد؛ زیرا گردشگران بسیار کمی در فصل زمستان به اروپا سفر کرده و به همین دلیل، هزینه هتل بسیار کمتر از سایر زمان های دیگر سال است. از طرفی دیگر، به علت نزدیک بودن به کریسمس، فروشگاه ها نیز محصولات خود را به قیمت بسیار کمتری ارائه می دهند که می تواند امتیاز بسیار خوبی برای دسته افرادی باشد که علاقه به گشت و گذار در فروشگاه ها و خرید کردن دارند.

بهترین کشورهای اروپایی برای سفر

اروپا دارای طبیعت بکر و کشورهای تاریخی بسیاری است که علاقه‌ مندان زیادی را به خود جذب نموده است. از مهم‌ ترین کشورهای اروپایی برای سفر می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرانسه: فرانسه با شهرهای زیبای پاریس، نیس، مارسی و لیون، قصرها و موزه‌ های معروف، آشپزی برجسته و مناظر طبیعی خیره‌ کننده، یکی از مقاصد محبوب سفر به اروپا است.

ایتالیا: ایتالیا با شهرهای تاریخی مانند رم، فلورانس، ونیز و میلان، آثار هنری معروف، غذاهای لذیذ و سواحل زیبا، یکی از جاذبه‌ های برتر اروپا است.

اسپانیا: اسپانیا با شهرهای بارسلونا، مادرید، سئوته و گرانادا، شاهکارهای معماری معروف، فستیوال‌ های پر شور، سواحل زیبا و آب و هوای مطبوع، مقصدی محبوب برای سفر به اروپا است.

آلمان: آلمان با شهرهای برلین، مونیخ، هامبورگ و کلن، قلعه‌ها، بازارهای کریسمس، موزه‌های تاریخی و جاده‌های عالی برای گردش، یکی از مقاصد پرطرفدار سفر به اروپا است.

انگلستان: انگلستان با شهرهای لندن، ادینبرگ، استون ویاک و کمبریج، بازارها، قصرها، موزه‌ها و تاریخچه فرهنگی غنی، مقصدی محبوب برای مسافران است.

یونان: یونان دارای جاذبه‌ هایی مثل آتن، سانتورینی، میکونوس و رودس، آثار باستانی، جزایر زیبا و غذاهای خوشمزه است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در لیست کشورهای مورد علاقه خود در راهنمای سفر به اروپا قرار دهید.

هلند: هلند با شهرهای آمستردام، روتردام، لایدن و اوترخت، کانال‌ها، گل‌ها، موزه‌ها و سایت‌های تاریخی، مقصدی محبوب برای سفر به اروپا است.

سوئیس: با مناظر طبیعی زیبا و کوه‌های آلپ، شهرهای زوریخ، ژنو، لوسان و لوسرن، دریاچه ژنو و ماترهورن، سوئیس مقصدی محبوب برای علاقه‌مندان به طبیعت و ورزش‌های زمستانی است.

پرتغال: با شهرهای لیسبون و برج بلم، پورتو و پل لوئیس، سینترا و قلعه پنا، آلگاروو و جزایر مادیرا، پرتغال جاذبه‌هایی فراوان در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

اسکاتلند: با مناظر طبیعی خیره‌ کننده از جمله دره گلنکو، بحران ویسکی، شهر ادینبرگ و قلعه ادینبرگ، جزیره سکای و دره لوچ نان، اسکاتلند یکی از مقاصد دلپذیر برای سفر به اروپاست.

سوئد: با شهرهای استکهلم و قصر شاهزاده ویکتوریا، گوتنبرگ و آلتا، مالمو و پل اوئرسوند، جزایر گوتلند و طبیعت خیره‌ کننده، سوئد یک کشور چشمگیر برای سفر در بین تورهای اروپا است.

هزینه سفر به اروپا

سفر به اروپا همانقدر که برای برخی می‌تواند یک سفر لاکچری و پرهزینه باشد؛ درصورت اقامت در هاستل‌ها، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مدیریت مالی؛ به سفر پر از تجربه با هزینه بسیار کمتر تبدیل خواهد شد. پس تا حدود زیادی هزینه سفر به اروپا، به شما و انتظاراتتان بستگی دارد. با این حال،‌ برای اینکه بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری راجع‌به سفر خود داشته باشید، لازم است تا از متوسط هزینه‌ها اطلاعات کافی کسب کنید. هرچند هیچگاه نمی‌توان انتظار داشت که همه‌چیز طبق برآوردهای قبلی پیش رود.

مقاصد ارزان اروپایی

  • رومانی
  • صربستان
  • بوسنی
  • اسلوونی
  • کرواسی
  • اوکراین
  • جمهوری چک
  • بلغارستان
  • آلبانی
  • مولداوی

مقاصد گران اروپایی

  • انگلستان
  • فرانسه
  • دانمارک
  • موناکو
  • لیختن اشتاین
  • مالتا
  • لوکزامبورگ
  • ایسلند
  • آندورا
  • سوئیس

در جدول زیر نگاهی به هزینه‌های ضروری سفر به اروپا داشته‌ایم.

موارد ضروری هزینه به ازای دو هفته (برای یک نفر)
بلیت رفت و برگشت هواپیما ۲۰۰ تا ۸۰۰ دلار
محل اقامت ۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار (متوسط ۱۹۵۰ دلار: شبی ۱۵۰ دلار)
حمل و نقل محلی ۴۰۰ دلار
بازدید از جاذبه‌های دیدنی ۲۰۰
غذا و نوشیدنی ۵۶۰ (صبحانه ۵ دلار، ناهار ۱۰ دلار و شام ۳۰ دلار برای هر روز)
موارد متفرقه ۲۰۰
متوسط هزینه کل ۳,۹۶۰ دلار

اقدامات لازم قبل از سفر به اروپا

برای داشتن سفری عالی و مهیج باید به نکات مهمی توجه داشت؛ چراکه از قبل باید برای سفری مناسب تدارک دید تا در حین سفر مشکلی ایجاد نشود. موارد بسیاری وجود دارد که می‌بایست به آنها توجه شود که به شرح زیر هستند.

  • مدارک: در زمان سفر به اروپا می‌بایست در ابتدا مدارک مورد نیاز را فراهم کرد. گذرنامه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. داشتن ویزای شینگن از مواردی است که باید از آن برخوردار بود.
  • هزینه سفر: باید قبل از سفر به اروپا به هزینه‌های سفر توجه شود تا بتوان سفری مناسب داشت. توجه به مقصد می‌تواند تعیین کننده هزینه‌های نهایی سفر باشد. برخی از مقاصد موجود در اروپا ارزان‌تر از دیگر مقاصد هستند.
  • تعیین مقصد: با توجه به هزینه‌ای که قرار است در نظر بگیرید، می‌توانید مقصد خود را تعیین کنید. البته به مناطق گردشگری و امکانات موجود در مقصد توجه کنید تا به کشوری و شهری سفر کنید که ارزش داشته باشد.
  • برنامه‌ای جامع: حتما قبل از سفر یک طرح کلی برای روز‌های مسافرت خود ایجاد کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا بدانید در هر روز قرار است چه اقدامی انجام شود.
  • رزرو بلیط: قبل از سفر تعیین نمایید که تمایل دارید به چه روشی سفر کنید. برخی افراد به سفر زمینی تمایل دارند و برخی هوایی. در این شرایط بلیط مورد نظر را تهیه کنید.
  • رزرو هتل: از نکات سفر به اروپا این سات که باید از قبل هتل یا محل اقامت خود را تعیین و آن را رزرو کنید تا در زمان حضور در مقصد با مشکل روبه‌رو نشوید.
  • تهیه بیمه: بیمه مسافرتی از اهمیت بالایی برخودار است و باید قبل از شروع سفر از آن برخودار بود.
  • تهیه وسایل مرود نیاز: قبل از شروع سفر تمامی وسایل ضروری خود را تهیه کنید. اگر دارو خاصی مصرف می‌کنید حتما نسخه پزشک خود را به همراه داشته باشید. وسایل بهداشتی، نظافتی، لباس مناسب فصل و… مواردی است که باید به آنها توجه شود.

شرایط دریافت ویزای شنگن

برای دریافت ویزای شنگن افراد متقاضی باید یکسری مدارک را آماده کنند و به سفارت کشور مورد نظر تحویل دهند. در غیر این صورت نمی‌توانند ویزای شنگن را دریافت کنند. متقاضیان دریافت ویزای شنگن باید تمکن مالی داشته باشند و بتوانند گردش حساب سه ماه آخر خود را به سفارت تحویل دهند.

چراکه یکی از مدارک مهم برای افسر سفارت و صدور ویزای شنگن، گردش سه ماه آخر حساب متقاضی است. اگر مشخص شود که متقاضی تمکن مالی کافی برای سفر به اروپا را ندارد، ویزا ریجکت می‌شود. تمکن مالی برای دریافت این ویزا از ۶۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان متغیر است.

البته این مبلغ با توجه به کشور مورد نظر متفاوت است. هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای شنگن نیز با توجه به کشور انتخابی متفاوت است و افراد باید رسید این هزینه‌ها را تحویل سفارت بدهند. هزینه‌های مربوط به ویزا نیز مورد نیاز است برای دریافت ویزای توریستی شنگن حداقل هشتاد یورو مورد نیاز است؛ اما برخی از کشورها که از طریق کارگزاری‌های معتبر خود ویزا صادر می‌کنند. ۲۰ تا ۳۰ یورو برای حق‌الزحمه افرادی که در کارگزاری خدمت می‌کنند پرداخت می‌شود.

برخی از هزینه‌های دیگر که برای دریافت صدور ویزای شنگن لازم است، شامل گرفتن هزینه مربوط به گرفتن وقت سفارت از طریق آژانس‌های گردشگری و یا موسسه‌های مهاجرتی است. اگر افراد بتوانند خودشان به صورت اینترنتی نوبت برای وقت مصاحبه سفارت بگیرند، این هزینه را نیازی نیست پرداخت کنند. مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت، ارائه عکس مناسب پاسپورت و مدارک هویتی متقاضی است.

مدارک بایستی حتماً ترجمه معتبر داشته باشند و دارای مهر دارالترجمه باشند. یکی از دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای شنگن عدم تکمیل مدارک و نداشتن تمکن مالی است. افراد باید بلیط رفت و برگشت خود را نیز به سفارت تحویل دهند تا افسر سفارت از بازگشت متقاضی به کشور خود اطمینان حاصل کند. در غیر این صورت ویزا برای چنین افرادی صادر نخواهد شد. با در نظر گرفتن شرایط اخذ ویزای شنگن، در ادامه به شرایط سفر به اروپا و راهنمای سفر به اروپا بدون تور می‌پردازیم.

جاذبه های گردشگری اروپا

اروپا یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است. این قاره با تاریخچه فرهنگی و تمدنی غنی، شهرهای تاریخی، آثار باستانی، طبیعت منحصر به فرد و فرهنگ متنوع، جذب گردشگران بسیاری را دارد. هر کشور در اروپا دارای جاذبه‌ های خاص خود است که باعث جذابیت ویژه آن شده است. در زیر، جدولی از برخی از کشورها و جاذبه‌ های برجسته آنها آمده است:

  • برج ایفل، موزه لوور، کاخ ورسای، کاتدرال نوتردام فرانسه
  • کلیساها و بازارهای باستانی در رم، کانال گراند در ونیز ایتالیا
  • بازار لاس رامبلاس در بارسلون، مسجد بزرگ آیا صوفیا در استانبول اسپانیا
  • بیگ بن و کاخ بکینگهام در لندن، استونهنج در استونهنج انگلستان
  • برلین دیوار و براندنبورگ درب در برلین، قلعه نویشوانشتاین در مونیخ آلمان
  • آکروپولیس در آتن، سانتورینی در سانتورینی یونان
  • موزه ون گوگ و بازارهای گل در آمستردام، کاخ هاو در لایدن هلند
  • قصر سوئد در استکهلم، آیس هوتل در ژوکموک سوئد
  • برج پراگ و پل کارل در پراگ، قلعه کارلشتین در کارلشتین چک

اجاره ماشین در اروپا

به دلیل نزدیک بودن شهرها و کشورهای اروپایی به همدیگر بسیاری از افراد در این کشورها از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. اما امکان کرایه ماشین در طول سفر به اروپا نیز وجود دارد. اجاره ماشین در اروپا از حداقل ۵ دلار در روز شروع می‌شود. اجاره ماشین شخصی برای افرادی مناسب است که گواهینامه رانندگی بین‌المللی داشته باشند و برنامه سفر خود را بر اساس آن تنظیم کرده باشند. کرایه ماشین در هر شهر و کشور ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد. برخی کشورها تنها به افرادی بین ۲۱ تا ۷۰ سال ماشین کرایه می‌دهند و برخی دیگر ممکن است محدودیت سنی کمتری داشته باشند.

اگر قصد کرایه خودرو در سفر به اروپا را دارید، بهتر است هزینه ای حدود ۱۵ تا ۵۰ دلار نیز برای بیمه آن درنظر بگیرید.

سخن پایانی

اگر بخواهیم به قاره اروپا سفر کنیم باید از مراحلی که باید طی کنیم آگاهی داشته باشیم و راهنمای سفر به اروپا را بدانیم. در ابتدا باید ویزای شینگن تهیه کنیم که این موضوع از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چراکه باید مدارکی ارائه شود. همچنین برای اخذ ویزای شینگن باید مبلغی پرداخت گردد که با توجه به کشور مقصد این مبلغ متفاوت است. در ادامه باید هتل خود را رزرو کنیم و بلیط هواپیما آن هم رفت و برگشت را تهیه نماییم. قبل از سفر به اروپا بهتر است شرایط جوی و آب‌وهوای شهر مقصد را درنظر بگیریم تا بتوانیم از سفری مهیج لذت ببریم. انتخاب فصل مناسب برای سفر به سلیقه شخصی شما نیز مربوط است. توجه داشته باشید که در زمان سفر به اروپا باید مدارکی را به همراه خود داشته باشید تا بتوانید به سفر خود ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا