راهنمای سفر

راهنمای سفر به اتریش ۱۴۰۳| دانستنی های سفر به اتریش

اتریش یکی از کشورهای زیبای اروپایی است که زندگی شهری و مدرن در آن جریان دارد. این کشور کوچک جاذبه های طبیعی و تفریحی زیادی را در خود جای داده و با توجه به رفاه اقتصادی به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت و مسافرت تبدیل شده است. در راهنمای سفر به اتریش می توانید اطلاعات مختلفی درباره سبک زندگی مردم اتریش، هزینه های سفر، بهترین سوغات اتریش، بهترین زمان سفر، حمل و نقل و… بدست آورید. به همین دلیل هم در این مطلب از تودی تریپ به بررسی این موارد می پردازیم تا سفر کم دغدغه تری به اتریش داشته باشید.

 

درباره اتریش

در کشور زیبا و دیدنی اتریش، زندگی شهری و مدرن در کنار طبیعت جذاب و بکر قرار دارد. هر سلیقه‌ای که داشته باشید از سفر به اتریش لذت می‌برید. بناها و کلیساهای تاریخی متعدد اتریش به سبک گوتیک و باروک، از دیدنی‌ترین آثار تاریخی اروپا هستند. این کشور علاوه بر معماری چشم‌گیر و کاخ‌ها و قلعه‌های زیبا، بناهای لوکس و مدرن متعددی هم دارد. در واقع معماری آن ترکیبی از معماری مدرن و سبک‌های معماری قدیمی است. علاوه بر معماری، هنر و فرهنگ در اتریش هم برای گردشگران بسیار جالب توجه است. فستیوال‌های موسیقی و تالارهای برگزاری کنسرت و اپرا، از جذابیت‌های اتریش هستند. امتحان کردن غذاهای لذیذ و دسرهای منحصربه‌فرد در کنار کیک‌های سنتی و شیرینی‌های متفاوت، بخش دیگری از سفر به اتریش را تشکیل می‌دهند؛ تجربه‌ای که نباید آن را از دست بدهید.

علاوه بر این‌ها، مراتع سرسبز، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، دره‌های عمیق و یخچال‌های متعدد، بخشی دیگر از جذابیت‌های اتریش را تشکیل می‌دهند. در تابستان از پیاده‌روی در دل طبیعت و دوچرخه‌سواری در کوهستان لذت می‌برید و در زمستان اسکی در دامنه‌ها را تجربه می‌کنید. رودگردی، قایق‌سواری و دره‌نوردی از دیگر فعالیت‌های تفریحی جذابی هستند که در طبیعت اتریش می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.

اتریش روی نقشه کشور کوچکی به نظر می‌رسد اما جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوعی دارد. دهکده‌های قرون‌وسطایی، کلیساها و صومعه‌های زیبا، مناظر شگفت‌انگیز طبیعی و لذیذترین غذاها و کیک‌ها در اتریش منتظر حضور گردشگران هستند.

زبان مردم اتریش

مردم اتریش به زبان آلمانی صحبت می‌کنند اما در کنار آن در برخی مناطق اتریش به زبان‌های کروات، مجارستانی و اسلوونیایی نیز صحبت می‌کنند. انگلیسی نیز زبان دومی است که عمده مسافران از طریق این زبان با مردم اتریش ارتباط برقرار می‌کنند.

اطلاعات موردنیاز در سفر به اتریش

پیش از گرفتن وقت سفارت اتریش بهتر است به اطلاعات موجود در این بخش توجه کنید:

زبان رسمی اتریش آلمانی (رسمی)

اسلوونیایی (منطقه‌ای)

مجاری (منطقه‌ای)

کراواتی (منطقه‌ای)

واحد پول یورو
میزان اختلاف ساعت اتریش با تهران ساعت رسمی اتریش ۲ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.
نوع برق شهری ۲۳۰ ولت، ۵۰ هرتز
دوشاخه و پریز تایپ C و F
کد اتریش ۴۳+
شماره‌های اضطراری ۱۱۲ شماره ضروری اتحادیه اروپا است. البته شماره‌های اختصاصی زیر هم وجود دارند:

امداد کوهستان: ۱۴۰

آتش‌نشانی: ۱۲۲

آمبولانس: ۱۴۴

پلیس: ۱۳۳

فرودگاه‌های بین‌المللی اینسبروک

لینز

گراتس

وین

کلاگن‌فورت

زالتسبورگ

جهت رانندگی سمت راست

راه‌های دسترسی به فرودگاه وین و هزینه‌ حمل و نقل

وین دارای یکی از کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل در بین پایتخت‌های اروپایی است. راه‌های زیادی برای حمل و نقل بین شهر و فرودگاه وجود دارد. شما می‌توانید با تاکسی، اتوبوس و قطار خود را به شهر برسانید. قطار سریع او.بی.بی (ÖBB) شما را ظرف مدت ۱۵ دقیقه به ایستگاه مرکزی قطار شهر می‌رساند. قیمت این قطار ۴/۲۰ یورو برای بزرگسالان و ۲/۱۰ یورو برای کودکان ۶ تا ۱۴ ساله است.

گزینه دیگر قطار سریع‌السیر اِس ۷ (Express train S7) است که با قیمت مشابه قطار قبلی شما را ظرف مدت ۲۵ دقیقه به شهر می‌رساند. راحت‌ترین قطار برای رسیدن به شهر قطار شهر به فرودگاه (CAT) است که با هزینه ۱۲ یورو شما را در مدت ۱۶ دقیقه به داخل شهر می‌رساند.

برای استفاده از اتوبوس باید به‌سراغ اتوبوس وال ۳ (VAL 3) بروید. بیلط یک‌طرفه‌ی این اتوبوس ۸ یورو و بلیط رفت و برگشت آن ۱۳ یورو قیمت دارد.  قیمت تاکسی تا مرکز شهر وین چیزی بین ۱۸ تا ۲۵ یورو است، البته بسته به نوع تاکسی این قیمت می‌تواند تا ۵۵ یورو نیز بالاتر برود.

شرایط اخذ ویزای اتریش؛ تا حدودی ناممکن!

کشور اتریش و پایتخت آن وین، 5 سال متوالی به عنوان بهترین شهر جهان انتخاب شده است و به همین دلیل تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در این کشور پناهنده شده‌اند. با توجه به تعداد زیاد پناهندگان ایرانی در اتریش، سفارت این کشور شرایط به شدت سختگیرانه‌ای برای متقاضیان ایرانی در نظر گرفته است. ارائه دعوت‌نامه، تمکن مالی قوی، گردش حساب و نامه اشتغال به کار معتبر از شرایط اخذ ویزای اتریش در ایران می‌باشد. خدمات مربوط به ویزا و وقت سفارت اتریش در ایران به عهده گروه کارگزاری VFSGlobal می‌باشد. پس از ارائه درخواست وقت سفارت، حدودا 3 ماه بعد می‌توانید در دفتر کارگزاری برای ارائه مدارک و انگشت نگاری حضور داشته باشید. بین 14 تا 21 روز کاری پس از ارائه مدارک و انگشت نگاری، جواب ویزا برای شما صادر می‌شود که برای دریافت جواب ویزا باید با کارت شناسایی و رسید دریافتی به صورت حضوری به این دفتر کارگزاری مراجعه کنید. بهترین راه سفر به اتریش، اخذ ویزای شینگن از کشورهای دیگری مثل ایتالیا و مجارستان و حضور در تورهای ترکیبی می‌باشد.

غذاهای محبوب اتریشی

یکی از قسمت‌های لذت‌بخش سفر به هر کشوری تست کردن غذاهای معروف آن کشور است. از غذاهای معروف اتریش می‌توان به شنیتزل و سوسیس وینی اشاره کرد که با گوشت گوساله و چربی و گوشت خوک تهیه شده و با سالاد سیب‌زمینی و سبزیجات دیگر سرو می‌شود. ساخارتورته نیز از دسرهای محبوب اتریش است که در واقع یک کیک شکلاتی دو طبقه اسفنجی با لایه‌ای از مارمالاد زردآلو است که روی آن با شکلات پوشیده شده است و با خامه فرم‌گرفته سرو می‌شود.

آب‌وهوای اتریش

حدود ۶۰ درصد از مساحت کشور اتریش، به بخش‌های کوهستانی تعلق دارد. همچنین بخش بزرگی از کشور هم محصور شده در خشکی است. در نتیجه، شرایط آب و هوایی مختلفی را می‌توان در این کشور تجربه کرد. برخی از افراد برای مهاجرت یا تفریح شرایط آب و هوایی کشور مقصد را بررسی نمی‌کنند که همین موضوع باعث می‌شود تا با غافلگیری‌های مختلفی روبه‌رو شوند. در حقیقت آب‌وهوا، یکی از پارامترهای مهم مهاجرت یا سفر گردشگری است که باید به آن دقت ویژه‌ای داشت.

به طور کلی در ماه ژانویه سردترین روزهای سال را می‌توان در اتریش تجربه کرد که با بارش برف همراه است و در اواخر دسامبر تا مارس، منطقه کوه‌های آلپ و دره‌های اتریش، پوشیده از برف خواهند شد؛ اما در ماه فوریه، هوا روبه گرم شدن می‌رود و دما بیشتری را تجربه خواهید کرد. حتی دمای هوا در برخی از روزهای تابستانی به ۳۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. در نتیجه مهم است که قبل از سفر یا مهاجرت برای زندگی در اتریش شرایط آب و هوایی را دانست و متناسب با آن چمدان سفر را آماده کرد.

بهترین زمان سفر به اتریش

بهترین زمان برای سفر به اتریش بستگی به این دارد که بخواهید به بخش‌های روستایی سفر کنید یا شهری. به‌عنوان مثال، بیشتر اقامتگاه‌های کوهستانی دو فصل گردشگری مشخص دارند یکی فصل زمستان و برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی و دیگری تابستان که برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های تفریحی در طبیعت مثل پیاده‌گردی مناسب است.

بین این دو فصل، بسیاری از امکانات توریستی تعطیل است. مناطق شهری‌تر، در بیشتر روزهای سال مورد توجه گردشگران قرار دارند. اما هنگام برگزاری فستیوال‌های خاص و تعطیلات، جمعیت گردشگران آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. وین، در روزهای کریسمس و سال نو شلوغ است. فستیوال Salzburg گردشگران زیادی را در ژوئیه و اوت به این کشور می‌کشاند.

اگر دوست دارید در آب‌وهوای نسبتا گرم سفر کنید، از آوریل تا اکتبر زمان مناسبی است. تابستان‌های اتریش گرم هستند ولی گرمای آن غیر قابل‌تحمل و طاقت‌فرسا نیست.

اگر برای اسکی به اتریش سفر می‌کنید، از نوامبر تا آوریل بهترین زمان است.

فراموش نکنید که در ارتفاعات، فرقی نمی‌کند که در چه فصلی سفر کنید. هر زمان امکان تغییرات شدید آب‌‌و‌‌هوایی و بارش شدید وجود دارد.

مدارک لازم برای سفر به اتریش

اتریش عضو اتحادیه‌ شینگن است؛ به خاطر همین برای سفر به این کشور باید ویزای اتریش یا همان ویزای شینگن را بگیرید. طبق قوانین سفر به اتریش، ویزاهای این کشور به چهار دسته تقسیم می‌شود و شما بنا بر نیاز و هدف سفرتان باید یکی از آن‌ها را دریافت کنید.

  • ویزای نوع A یا ترانزیت هوایی:

این ویزا برای حمل و نقل هوایی در اتریش صادر می‌شود. اگر شما شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن هستید و با هواپیما اتریش سفر می‌کنید و برای مدت کوتاهی در این شهر توقف دارید و قرار نیست از فرودگاه خارج شوید به این ویزا نیازی نخواهید داشت. اما اگر شهروند هیچکدام از کشورهای شینگن نیستید در هر صورت باید این ویزا را دریافت کنید.

  • ویزای نوع B یا حمل و نقل:

اگر عضو هیچ یک از شهرهای اتحادیه شینگن نیستید، با استفاده از این ویزا می‌توانید بین شهرهای شینگن سفر زمینی داشته باشید. مدت زمان ویزای حمل و نقل اتریش پنج روز است و به همین دلیل به آن، ویزای کوتاه مدت هم می‌گویند.

  • ویزای نوع C یا توریستی:

اگر هدفتان از رفتن به اتریش یک سفر تفریحی است باید به سراغ این ویزا بروید. ویزای نوع C اتریش به ویزای توریستی و ویزای مسافرتی نیز گفته می‌شود. مدت اعتبار این ویزا ۹۰ روز است و هیچ مسافری نمی‌تواند بیش از این مدت در اتریش یا هریک از کشورهای عضو شینگن بماند. ویزای توریستی اتریش برحسب نیاز و تعداد روزهای سفر گردشگران به چند دسته یک ورودی(یکبار ورود به اتریش و سایر کشورهای شینگن حتی درصورتیکه مدت اعتبار ویزا باقی مانده باشد)، دو ورودی (اجازه دو بار ورود به اتریش و سایر کشورهای شینگن در طول مدت اعتبار ویزا) و چند ورودی (صدور ویزا به صورت ۱ساله، ۳ ساله و ۵ ساله با اجازه خروج چندباره شخص درطول اعتبار ویزا از اتریش و سایر کشورهای شینگن) تقسیم می‌شود. توجه داشته باشید که پس از یکبار دریافت این ویزا و اتمام دوره زمانی اعتبار آن باید حداقل ۹۰ روز صبر کنید تا بتوانید مجدد درخواست ویزای اتریش بدهید. درغیراین‌صورت درخواست شما تایید نخواهد شد.

  • ویزای نوع D یا ویزای اقامتی:

ویزای اقامتی اتریش که به ویزای ملی هم معروف است با هدف کار، سرمایه گذاری، تحصیل و غیره صادر می‌شود. مدت زمان این نوع اقامت بیش از ۹۰ روز تا ۶ ماه است و در برخی مواقع تا ۱۲ ماه و کمتر از ۹۰ روز نیز اعتبار دارد. با داشتن این نوع ویزا می‌توان در طول مدت اقامت، به تمام کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کرد.

سیم کارت در اتریش Simcard

قطعا وسایل ارتباطی در عصر جدید حرف اول را می زند و شما دغدغه ی اصلی تان برای سفرهای خارجی خرید یک سیمکارت خوب خواهد بود پس توجه داشته باشید که در اتریش انواع سیم کارت ها وجود دارد که تعرفه و قیمت های مختلفی دارد و بهتر است تا این تعرفه ها را به خوبی چک کنید و بهترین گزینه را باتوجه به زمان سفرتان انتخاب کنید.
برای لحظات اولیه ورودتان به اتریش و درصورت تماس ضروری با خانواده می توانید از سیمکارت های ایرانسل یا همراه اولتان استفاده کنید زیرا زیرساخت آنها در شهر وین فراهم است اما بالاخره هزینه ی رومینگ آن ممکن است درصورت استفاده طولانی زیاد شود پس  به همین خاطر پیشنهاد می کنیم از اولین فروشگاه های موبایل یا تجهیزات الکترونیکی که به چشمتان خورد یک سیمکارت بخرید. سیم کارت Vectone به اسم Starter-Paket یک سیمکارت اعتباری مناسب برای توریست ها می باشد که در اکثر مغازه های موبایل فروشی می توانید آنرا خریداری کرده و به راحتی با خانواده و دوستانتان در ایران ارتباط برقرار کنید.

سیستم حمل و نقل وین

سیستم حمل و نقل شهر وین یکی از کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل کشورهای اروپایی است. این شهر دارای ۱۲۷ خط اتوبوس، ۵ خط مترو و ۲۹ خط ترموا است. بلیط تمام این وسایل نقلیه مشترک و قیمت بلیط تک‌سفره ۴۰/۲ یورو است. با این حال گزینه‌های دیگری هم برای خرید وجود دارد. بلیط ۲۴ ساعته با ۸ یورو، ۴۸ ساعته با ۱۰/۱۴ یورو، ۷۲ ساعته با ۱۰/۱۷ یورو و بلیط هفتگی که از دوشنبه تا یک‌شنبه دارای اعتبار است، با ۲۰/۱۶ یورو در دسترس شما است.

به یاد داشته باشد که برای استفاده از بلیط تک‌سفره تنها خرید آن کافی نیست و باید در هنگام سوار شدن به وسایل،‌ آن را معتبر کنید. استفاده از تاکسی نیز گزینه‌ی دیگر پیش روی شما است. قیمت تاکسی برای یک سفر کوتاه درون شهری چیزی بین ۷ تا ۱۲ یورو می‌شود.

هزینه‌های کلی سفر به اتریش

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر برنامه‌ریزی و اطلاع از هزینه‌های کلی آن است. در مجموع هزینه‌های شما در زمان سفر به اتریش به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود:

هزینه‌های مرتبط با غذا

در صورتی که تصمیم دارید خودتان آشپزی کنید یا اینکه غذای خود را در رستوران‌های کوچک میل کنید، هزینه‌ی شما در هر وعده بین ۶ تا ۱۲ یورو متغیر خواهد بود. در صورت صرف غذا در رستوران‌های متوسط و مجلل اتریش هزینه‌ی شما در هر وعده به ترتیب به حدود ۳۰ و ۷۰ یورو افزایش می‌یابد.

معرفی تعدادی از معروف‌ترین غذاهای اتریشی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر امتحان کردن غذاهای محلی و بومی است. به دلیل علاقه‌ی زیاد مردم اتریش به دسر می‌توانید انواع و اقسام آن‌ها را در زمان سفر خود به این کشور تست کنید. تعدادی از محبوب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در سفر به اتریش امتحان کنید شامل موارد زیر هستند:

  • اشترودل سیب: این شیرینی خوشمزه از محبوبیت بالایی در بین اتریشی‌ها برخوردار است.
  • گولاش: شبیه تاس کباب بوده و برای پخت آن از گوشت گوساله به همراه انواع ادویه‌های بومی و تند استفاده می‌شود.
  • پالاچینکن: نوعی پنکیک اتریشی است که طعمی بسیار لذیذ و خوشمزه دارد.
  • تافل اسپیتز: غذای ملی اتریش بوده که در تهیه‌ی آن از گوشت گوساله استفاده می‌شود.
  • کوفته سیب‌زمینی: دو نوع کلی شیرین و مرزه‌دار دارد که نوع شیرین به همراه خامه، دانه‌ی خشخاش و میوه‌های مختلف سرو شده، در حالی که نوع مرزه‌دار به همراه کباب سرو می‌شود.
  • سوپ فریتاتن: در بسیاری از رستوران‌های اتریش این سوپ به عنوان پیش غذا سرو شده و برای پخت آن از برش‌های نازک پنکیک به همراه پنیر و تکه‌های نان استفاده می‌شود.
  • جگر و سوسیس پنیری اتریشی: برای تهیه‌ی این غذا داخل سویس‌ها را با پنیر پر کرده که در زمان گریل شدن طعم فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند. بعد از آن این سوسیس‌ها به همراه جگر و پنیر سرو می‌شوند.

هزینه‌های مرتبط با تفریح و دیدن جاذبه‌های گردشگری

در زمان سفر به اتریش باید قسمتی از بودجه‌ی خود را به خرید بلیط جاذبه‌های گردشگری اختصاص دهید که جزئیات آن به شرح زیر خواهد بود:

  • استفاده از تفریحات گوناگون مانند ماساژ: بین ۴۰ تا ۱۰۰ یورو
  • ورودی موزه‌ها:‌ بین ۴ تا ۱۲ یورو
  • مجموع هزینه‌های روزانه در صورت داشتن سفری اقتصادی: ۸۰ یورو
  • مجموع هزینه‌های روزانه در صورت داشتن سفر میان‌رده: بین ۸۰ تا ۱۶۰ یورو
  • مجموع هزینه‌های روزانه در یک سفر گران‌قیمت: بیشتر از ۱۶۰ یورو

هزینه‌ی اقامت در اتریش

شما با اقامت در هاستل یا اتاق‌های دو تخته‌ی ارزان می‌توانید هزینه‌ی سفر خود را به میزان چشمگیری کاهش دهید. البته انواعی از سوییت‌های بزرگ و هتل‌های پنج‌ستاره هم وجود دارند که هزینه‌ی اقامت در آن‌ها متغیر و مطابق با جدول زیر است:

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های محبوب اتریش
نام هتل هزینه اتاق دو نفره
HEINHOTEL Vienna Airport ۱۴۲ دلار
Hotel Sacher Wien ۶۴۴ دلار
NH Vienna Airport Conference Center ۱۵۲ دلار
MOXY Vienna Airport ۱۳۰ دلار
LifeHotel Vienna Airport ۱۰۶ دلار
Arion Airport Hotel ۸۷ دلار
Das Reinisch Business Hotel ۱۲۹ دلار

جاذبه‌‌ های گردشگری در اتریش

برای افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی، کوهنوردی، آبشار، دریاچه و به طور کلی زیبایی‌های طبیعی، اتریش (Austria) می‌تواند یک مقصد عالی برای سفر باشد. سفر به اتریش با وجود تاکستان‌های سرسبز، رشته‌کوه‌های آلپ به‌خصوص در زمستان به خاطر وجود پیست اسکی و علفزارهای نقاشی شده توسط مادر طبیعت، می‌تواند خاطره‌ای دل‌انگیز برای عاشقان طبیعت باشد. علاوه بر این در اتریش می‌توان از آبشارهای کریمل به ارتفاع ۳۸۰ متر و رودخانه دانوب (Danube River) از طولانی‌ترین رودخانه‌های کل اروپا در کنار روستاهای سرسبز و جذاب دیدن کرد و لذت برد.

کشور اتریش به دلیل داشتن تاریخی غنی، جاذبه‌های گردشگری زیادی برای توریست‌های علاقه‌مند به تاریخ نیز دارد. این کشور مهد موسیقی است و سالانه میزبان گردشگرهای زیادی از سراسر دنیا است؛ اما بهتر است که قبل از سفر به این کشور زیبا، درباره جاذبه‌های گردشگری شهرهای بزرگ اتریش، اطلاعات کافی داشته باشید تا هیچ یک از مکان‌های دیدنی را از دست ندهید.

جاذبه‌های گردشگری وین

در پایتخت اتریش وین، برای کسانی که عاشق فرهنگ، تاریخ و غذای خوب هستند گزینه‌های زیادی وجود دارد؛ مانند خانه اپرای دولتی وین، شهربازی تاریخی پراتر وین با چرخ‌وفلک غول‌پیکری که دارد، کاخ و باغ‌های شونبرون با ساختمان‌های باشکوه آن یا موزه بلودر که دارای مجموعه عظیمی از آثار هنری است و کلیسای جامع سنت استفان که با کاشی‌های رنگارنگ مسقف شده است.

جاذبه‌های گردشگری اینسبروک

برای تفریحات زمستانی، شهر اینسبروک با رشته‌کوه‌های باشکوه آلپ و دیگر مناظر و جاذبه‌های گردشگری، به گردشگری اتریش جان تازه‌ای می‌بخشد. یکی از مشهورترین جاذبه‌های این منطقه سقف طلایی است، نقطه عطفی که در شهر قدیمی تاریخی قرار دارد. سقف طلایی یک بالکن طاقچه‌ای است که با ۲۶۵۷ کاشی مسی طلاکاری‌شده که سقف را می‌پوشاند، می‌درخشد. قدمت این بنا به بیش از ۵۰۰ سال برمی‌گردد.

جاذبه‌های گردشگری سالزبورگ

وقتی صحبت از گردشگری اتریش می‌شود، نمی‌توان از سالزبورگ حرفی به میان نیاورد. سالزبورگ با آلمان هم‌مرز است و با مناظر بی‌نظیر کوه‌های آلپ و به عنوان زادگاه موتزارت مشهور است. در موزه شهر تاریخی آلتشتات می‌توانید از سازهای دوران کودکی موتزارت بازدید کنید. همچنین کاخ اسقف اعظم و کلیسای جامع مربوط به قرن ۱۷ یکی از مکان‌های دیدنی این شهر است.

جاذبه‌های گردشگری لینز

شهر لینز به خاطر ساختمان‌های باشکوه باروک و مجموعه عظیم هنرهای مدرن در Lentos Kunstmuseum مشهور است، درحالی‌که موزه Ars Electronica در طرف دیگر رودخانه دانوب یک مرکز بزرگ علم، فناوری و هنر است. این موزه در سال ۱۹۷۹ ساخته شد و اغلب به عنوان موزه آینده نامیده می‌شود.

سوغاتی از اتریش چه چیزی بخریم؟

مگر می شود سفر رفت و سوغاتی نخرید؟ قطعا خیر ، پس ما به شما دو تا از معروف ترین سوغاتی هایی که می توانید با خود از اتریش بیارید و به عزیزانتان هدیه دهید را معرفی کرده ایم. البته که این سوغاتی ها جنبه ی نمادین از محلی که به آن سفر کرده اید دارند و اکثر گردشگرانی که به اتریش سفر کرده اند عموما این سوغاتی ها را همراه خود داشته اند.

شکلات های توپی موتزارت

یک سوغاتی شکیل و خوشمزه همراه خودتان داشته باشید. شکلات های توپی موتزارت که به Motzart’s Ball معروف هستند جزو شکلات های قدیمی کشور اتریش می باشند که از سوغاتی های مشهور این کشور است. این شکلات ها از شکلات های شیری و تلخ در لایه رویی اش  و تکه هایی از بادام، فندق و پسته در داخل آنها ترکیب و تهیه شده اند. دلیل نام موتزارت بر روی این شکلات ها احتمالا ادای دینی به این موسیقی دان مشهور می باشد.

شرکت Mirabell بزرگ ترین و معروف ترین سازنده ی این شکلات های می باشند و البته بابت خرید این شکلات ها اصلا نگران نباشید چرا که اکثر مغازه ها و سوپرمارکت های واقع در اتریش این محصول را به صورت گسترده عرضه می کنند. قیمت این شکلات ها باتوجه به اندازه بسته و تعداد آنها متغیر است و البته این شکلات ها آنقدر خوشمزه هستند که ارزش خرید را داشته باشند. کشور اتریش همچنین شکلات های خوشمزه با برندهای مختلف دیگری مانند Zotter و Milka دارد که بدون شک می توانند گزینه خوبی برای خرید سوغاتی باشند.

گوی های برفی Snow Globe

کشور اتریش خاستگاه این گوی های برفی هستند پس شما یک سوغاتی ساده با خود به همراه نخواهید داشت، این گوی های برفی زیبا پیشینه ای قدیمی دارند و برای اولین بار در کشور اتریش ساخته شده اند. برای خرید این گوی ها می توانید به مغازه هایی که وسایل تزیینی می فروشند مراجعه کنید. این گوی ها از کوچک ترین تا بزرگترین اندازه را دارند و شک نکنید که یک وسیله زیبا برای هدیه و سوغاتی دادن می باشند. بازار تولید و فروش گوی های برفی در فصل زمستان و نزدیک کریسمس بسیار بالا است.

خرید در وین

بهترین محله‌ های خرید وین، کانتنو اشتراسه، گرَبِن، کُلمَرکْت، نَشمَرکْت و محله‌ی گُلدِنِس هستند. شما در این خیابان‌ها و بازارها با صدها مغازه گوناگون مواجه می‌شوید. دیدن مغازه‌های قدیمی در این شهر بسیار اتفاق می‌افتد؛ مغازه‌هایی که لباس‌هایی از دهه ۸۰ میلادی را به فروش می‌رسانند یا فروشگاه‌هایی که خرده‌ریزهای عتیقه را پیش روی شما قرار می‌دهند.

مراکز خرید متعددی در شهر وین وجود دارد. از جمله آنها می‌توان به دونو سِنتروم اشاره کرد. این مرکز خرید با بیش از ۲۵۰ فروشگاه و ۵۰ کافه و بعضی از بهترین رستوران‌های وین، محلی مناسب برای پیدا کردن عموم برندهای مطرح جهان است. از دیگر مال‌های وین می‌توان به مال وین میته و مرکز نوپای بانهوف سیتی وین هاپتبانهوف اشاره کرد.

فصل حراج در وین

فصل حراج زمستانی از هفته بعد از کریسمس شروع می‌شود و تا اواخر ژانویه ادامه دارد. فصل حراج تابستانی نیز از هفته دوم ژوئیه تا آخر آگوست ادامه دارد.

راه‌هایی برای صرفه‌جویی در وین

  • هزینه‌بردارترین مورد در سفر به اتریش؛ هتل است. به‌خاطر کوچک بودن نسبی شهرهای اتریش و محدود بودن جاذبه‌ها در محله‌های خاص، قیمت هتل‌ها در این شهر نسبتا زیاد است. برای کاهش هزینه‌های اقامت چند راه پیش رو دارید.
  • می‌توانید از خیلی قبل‌تر از سفر خود به وین، هتلی را در مرکز شهر رزرو کنید. این کار در کاهش هزینه هتل تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد. همچنین برای اقامت می‌توانید هتلی را در بیرون شهر انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود، هزینه هر اتاق چیزی بین نصف تا یک سوم اجاره اتاق از هتل‌های مرکز شهر باشد.
  • اگر اهل سفرهای ماجراجویانه هستید، در اتریش فضاهایی در اطراف شهرها برای برپایی چادر یا پارک کردن ماشین‌های کمپر وجود دارد. این فضاها با قیمتی بین ۱۹ تا ۵۰ یورو قابل استفاده هستند. هاستل نیز دیگر گزینه‌ای است که افراد ماجراجو برای کاهش هزینه‌های سفر به‌سراغ آن می‌روند.
  • همان‌طور که در قسمت بهترین فصل سفر به وین اشاره کردیم، یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه، انتخاب فصل مناسب برای سفر است. در ماه‌های گرم این کشور میزبان گردشگران فراوانی است. بهتر است در ماه‌هایی که مسافران کمتری به اتریش می‌روند، به این کشور سفر کنید.
  • استفاده اتوبوس، ترموا و مترو همیشه ارزان‌تر از تاکسی تمام می‌شود، با این‌حال لازم به گفتن نیست که پیاده‌روی از همه گزینه‌های قبل ارزان‌تر است.

سخن پایانی

اتریش یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید می‌کنند. با توجه به این موضوع ما در این مطلب کلیه‌ی اطلاعاتی را که باید پیش از سفر به اتریش بدانید، در اختیار شما قرار دادیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا