اخبار گردشگری

تور لیدرهای گردشگری چقدر حقوق می‌گیرند؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از مهر، دستمزد روزانه راهنمایان تور سال 1403 بر اساس ماده 41 قانون کار، ماده 5 آیین نامه راهنما، بند 18 ماده 3 اساسنامه انجمن های صنفی حرفه ای ایرانگردی. راهنمایان، بند 3 ماده 4 اساسنامه انجمن صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور و نرخ پایه اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد.

بر این اساس حداقل دستمزد راهنمایان تور برای تورهای معمولی است. بنابراین با در نظر گرفتن تنوع برنامه ها، ساعات کاری روزانه، سختی کار و عدم تسلط رانندگان به زبان های خاص، ملاک تعیین تعرفه بالای طبقه، توافق راننده و کارفرما می باشد.

راهنمایان تور چقدر حقوق می گیرند؟

در صورتی که راهنمای تور دارای سابقه برگزاری بیش از 30 تور باشد، ده درصد با توجه به نوع فعالیت مندرج در جدول پیوست تحت عنوان سابقه کار به پایه حقوق اضافه می شود. مبنای حقوق یک روز کامل حداکثر 8 ساعت است و نیمی از دستمزد 60 درصد حقوق تمام روز محاسبه می شود.

مدت اجرای آن حداکثر 4 ساعت متوالی در یک روز می باشد. در قسمت ترانسفر فرودگاهی به ازای هر ساعت تاخیر در ورود مسافر 150 هزار تومان به حقوق اضافه می شود.

این لیست قیمت شامل آن دسته از راهنمایان توری که در دفاتر گردشگری استخدام می شوند و دارای حقوق و بیمه ثابت نیستند نخواهد بود. ملاک عمل باشد

این لیست قیمت به تایید انجمن های حرفه ای راهنمایان تور ایران، جامعه تورگردانان و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران رسیده است.

همچنین بر این اساس دستمزد راهنمای تور برای تورهای داخلی 1 میلیون و 800 هزار تومان و برای تورهای انگلیسی زبان 2 میلیون و 300 هزار تومان است.

هزینه راهنما برای سفر به کشورهای همسایه 45 یورو و برای سایر کشورها 90 یورو است.

این لیست قیمت برای طبیعت گردی و تورهای تخصصی، ترانسفر و راننده با وسیله نقلیه متفاوت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا