ایران گردی

راز جوانی در دوران پیری / کشف عاملی جدید در بدن

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nature Aging نشان می دهد که ممکن است راهی برای معکوس کردن اثرات پیری با کاهش تجمع چربی در بافت ها وجود داشته باشد.

در این مطالعه محققان نوع خاصی از چربی به نام «BMP» را کشف کردند که با افزایش سن در عضلات بدن تجمع می یابد. این چربی ها با افزایش خطر بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند بیماری های کلیوی، بیماری های قلبی عروقی و اختلالات متابولیک مرتبط هستند.

خبر خوب این است که به نظر می رسد ورزش به کاهش سطح BMP در بدن کمک می کند. در این مطالعه، گروهی از زنان مسن که چهار روز در هفته به مدت یک ساعت ورزش می کردند، نسبت به گروهی که ورزش نمی کردند، سطح BMP کمتری در عضلات خود داشتند.

نقش ورزش در حفظ جوانی

این مطالعه جدید شواهد بیشتری به مزایای ورزش منظم، به ویژه برای افراد مسن اضافه می کند.

ورزش نه تنها به حفظ قدرت عضلانی و سلامت قلب و عروق کمک می کند، بلکه می تواند عملکرد شناختی، خواب و خلق و خو را نیز بهبود بخشد.

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند دیابت، چاقی و برخی سرطان ها را کاهش دهد.

نتیجه

اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک کامل رابطه بین BMPs و پیری مورد نیاز است، این مطالعه نشان می دهد که راه های جدیدی برای مبارزه با اثرات منفی پیری وجود دارد.

ورزش منظم یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامتی و شادابی در طول زندگی است.

بنابراین اگر به دنبال راهی برای جوان ماندن هستید، کفش های ورزشی خود را بپوشید و حرکت کنید!

یادداشت های مهم:

  • یک مطالعه جدید نشان می دهد که ممکن است راهی برای معکوس کردن اثرات پیری با کاهش تجمع چربی در بافت ها وجود داشته باشد.
  • این چربی به «BMP» معروف است و با افزایش سن در عضلات بدن تجمع می یابد.
  • ورزش می تواند به کاهش سطح BMP در بدن کمک کند.
  • ورزش منظم فواید بسیاری برای سلامتی در تمام سنین دارد، از جمله حفظ قدرت عضلانی، سلامت قلب و عروق، عملکرد شناختی، خواب و خلق و خو.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا