ایران گردی

راز الماس امید؛ زندگی خون‌بار کشنده‌ترین الماس نفرین شده دنیا!

الماس امید یکی از معروف ترین الماس های تمام دوران است که با افسانه های اسرارآمیز مرتبط است. افسانه هایی که الماس امید را به معروف ترین الماس آبی جهان تبدیل کردند.

الماس امید که با نام‌های جواهر پادشاه، آبی فرانسوی یا آبی تاورنیه نیز شناخته می‌شود، یک الماس آبی تیره باشکوه با وزن 45.52 قیراط است. این الماس آبی به همان اندازه که زیباست وحشیانه است و احتمالاً پس از خواندن داستان این الماس هرگز نخواهید صاحب این الماس نفرین شده باشید.

از زمان کشف الماس هوپ در هند در سال 1642، این الماس بدنام حداقل دو بار دزدیده شده و چندین بار دست به دست شده است و تقریباً هر صاحبی آثاری از نفرین شوم خود را بر جای گذاشته است.

1666: ژان باپتیست تاورنیه

یک الماس آبی 115.16 قیراطی از مجسمه هندو به سرقت رفت
یک الماس آبی 115.16 قیراطی از مجسمه هندو به سرقت رفت

الماس نفرین امید Tavernier الماس آبی آغاز شد، الماسی که چندین الماس بزرگ از آن به دست می آید، از جمله الماس امید. ژان باپتیست تاورنیه، تاجر الماس فرانسوی قرن هفدهمی، ظاهراً الماس آبی 115.16 قیراطی را از مجسمه هندو به سرقت رفته، این الماس ظاهراً یکی از چشم های یک مجسمه است. ظاهراً با کشف این دزدی، کاهنان معبد هر کسی را که این گوهر را در اختیار داشت نفرین کردند. گفته می شود تاورنیه بلافاصله پس از ربوده شدن الماس دچار تب شد و اندکی پس از آن مرد، اگرچه گزارش های دیگر نشان می دهد که تاورنیه 84 سال عمر کرده است.

1668: پادشاه لوئیس چهاردهم

الماس هوپ در سال 1673 تراشیده شد و 69 قیراط است

الماس هوپ در سال 1673 تراشیده شد و 69 قیراط است

پادشاه لوئی چهاردهم الماس را از تاورنیه خرید و در سال 1673 به 69 قیراط تراشید. این الماس سپس به “الماس آبی تاج” یا “پسر فرانسه” معروف شد. لویی چهاردهم قانقاریا گرفت و فوت کرد.

1600: نیکلاس فوکو

نیکلاس فوکه مردی بود که ماسک آهنی معروف را بر سر داشت.
نیکلاس فوکه ظاهراً مردی بود که ماسک آهنی معروف را بر سر داشت

برخی معتقدند نیکلاس فوکو یک مرد واقعی بود در ماسک آهنی او بود. او برای پادشاه لوئی چهاردهم کار می کرد و گفته می شود که الماس را برای یک مناسبت خاص خریده است استفاده شده. مدت کوتاهی پس از آن، مورد علاقه شاه قرار گرفت و از فرانسه تبعید شد و سپس به حبس ابد محکوم شد. فوکه 15 سال را در قلعه پینرول گذراند.

1700: لویی شانزدهم و ماری آنتوانت

ماری آنتوانت وارث الماس آبی فرانسوی است
ماری آنتوانت وارث الماس آبی فرانسوی است

پس از مرگ شاه لوئی چهاردهم، لوئیس شانزدهم و همسرش، ماری آنتوانت، الماس آبی فرانسوی را به ارث بردند. لویی شانزدهم در دوران پرآشوب سیاسی فرانسه با گیوتین اعدام شد و همسرش نیز 9 ماه بعد به همین سرنوشت دچار شد. برخی می گویند مرگ آنها نتیجه آن است نفرین الماس امید بود.

1700: ماری لوئیز، پرنسس د لامبال

راز الماس امید;  زندگی خونین مرگبارترین الماس نفرین شده جهان!
ماری لوئیز، پرنسس د لامبال

ماری لوئیز، پرنسس دو لمبال، یکی از اعضای دربار ماری آنتوانت و نزدیکترین معتمد او بود. او برای مدت کوتاهی الماس را در اختیار داشت و به زودی ناپدید شد.

1791: آبشار ویلهلم

راز الماس امید;  زندگی خونین مرگبارترین الماس نفرین شده جهان!
ویلهلم فالز وظیفه تراش الماس آبی 45 قیراطی امید را بر عهده دارد

این الماس در انقلاب فرانسه دزدیده شد و دوباره بریده شد. ویلهلم فالز یک جواهرساز هلندی بود که مسئول تراش الماس 115 قیراطی به الماس آبی امید 45 قیراط بود که امروز می بینم. وقتی فالتز الماس را برید، پسرش در حالی که پدرش را می کشت، الماس را دزدید، اما در نهایت خود را کشت.

محل الماس سال ها ناشناخته بود. سرانجام، این الماس دوباره در کاتالوگ مجموعه جواهرات متعلق به خانواده یک بانکدار لندنی در سال 1839 مورد توجه قرار گرفت.

1900: سیمون ماونچاریدس

الماس امید
الماس امید

سیمون ماونچاریدس یک تاجر یونانی بود که مالک الماس بود و در سال 1910 آن را دوباره فروخت. پیر کارتیه فروخته شده شناخته شده مونتچاریدس با ماشینش از دره سقوط کرد!

1912: Evelyn Wallach McLean

ایولین والش مک لین
اولین والش مک‌لین، زنی که توسط الماس امید نابود شد

اولین والاک مک‌لین زنی بود که با به ارث بردن یک معدن ثروت خود را به دست آورد. او الماس امید را در سال 1912 از پیر کارتیه خرید. داستان هایی وجود دارد که او حتی الماس را به قلاده سگش بسته بود، اما نفرین امید او را نیز فرا گرفت!

سرنوشت بد او با مرگ مادرشوهرش آغاز می شود و پسرش در 9 سالگی می میرد. شوهرش سپس او را به خاطر یک زن دیگر ترک می کند و بعداً در بیمارستان روانی می میرد. دخترش بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت و اِولین در نهایت مجبور شد روزنامه خودش را راه اندازی کند. واشنگتن پست را بفروشید او با بدهی بسیار درگذشت. بچه های زنده مانده اولین الماس را در سال 1949 به یک جواهرساز معروف فروختند.

در سال 1958، یک جواهر فروش الماس 45.2 قیراطی را به او فروخت موسسه اسمیتسونیان آن را با هزینه پستی 2.44 دلار و بیمه 155 دلاری اهدا و به خدمات پستی ایالات متحده پست کرد.

1958: جیمز تاد

سرانجام الماس امید به موسسه اسمیتسونیان اهدا شد

سرانجام الماس امید به موسسه اسمیتسونیان اهدا شد

در حالی که به نظر می رسید جواهرساز معروف آسیبی ندیده است، جیمز تاد، پستچی که الماس را به موسسه اسمیتسونیان تحویل داده بود، ظاهراً اندکی بعد با یک کامیون تصادف کرد و در تصادف دیگری از ناحیه سر آسیب دید و در نهایت خانه اش سوخت!

الماس امید امروز کجاست؟

الماس امید که به یک آویز متصل شده است

الماس امید که به یک آویز متصل شده است

الماس امید که در حال حاضر 250 میلیون دلار ارزش دارد، در مجموعه جواهرات و مواد معدنی ملی در موزه ملی قرار دارد. علوم طبیعی واشنگتن حفظ می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا