ایران گردی

رازهای قلعه آدمخوار اردبیل + فیلم

سلام جدید – خدمات توریستی: قلعه بوینی یوغون با قدمتی سه هزار ساله در 11 کیلومتری شهر نیر استان اردبیل قرار دارد. آثار تمدن 4500 ساله و آثاری از دوران پیش از عصر مفرغ، عصر اشکانی و عصر اسلامی در این قلعه به دست آمده است. قلعه بویینی یوغون یکی از جاذبه های گردشگری نیر است. این قلعه در بین مردم به قلعه آدمخوارها معروف است، اما چرا؟ با هم به این سوال پاسخ دهید.

قلعه بووینی یوگون یا قلعه آدمخواران اردبیل بر روی سنگ های بسیار بزرگ ساخته شده است. این سنگ های بزرگ به قدری محکم هستند که تا ارتفاع 300 متری دیده می شوند. ارتفاع زیاد این قلعه باعث می شود که داستان های ناپدید شدن افراد در آن به حقیقت نزدیک شود. برای اینکه بتوانید از این قلعه بالا بروید، پله هایی را قرار داده اند که با دست ساخته شده است. در بالای این قلعه 6 آب انبار می بینید که همگی سازه های دست ساز هستند. قوای ذهنی و فکری افرادی که در این قلعه زندگی می کردند بسیار بالا بود به همین دلیل از این مخازن برای ذخیره آب باران و برف استفاده می کردند. این دریاچه ها که به عنوان مخزن آب مورد استفاده قرار می گرفتند، عمیق تر از آن چیزی هستند که می بینید. مصالح به کار رفته در ساخت قلعه گل و سنگ است.

بر اساس تحقیقاتی که مورخان انجام داده اند، می توان گفت که در اطراف قلعه هیچ ورودی و خروجی وجود ندارد، یعنی حصاری بزرگ دور این قلعه را احاطه کرده است که باعث مرگ مردم می شود، به همین دلیل کسانی که برای ورود به این قلعه رفته اند بر روی خود. در راه بازگشت، در این قلعه گم و یا گم شدند و آب و غذا تمام شد و جان خود را از دست دادند. امروزه اسکلت های زیادی در این قلعه دیده می شود. در خصوص ناپدید شدن کسانی که به این قلعه رفته اند، برخی کارشناسان می گویند به دلیل صعب العبور بودن این افراد ممکن است از مسیر دیگری رفته باشند. در داخل این قلعه آثار فراوانی از دوره اشکانی و اسلامی وجود دارد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. بازدید از این قلعه برای افرادی که به دنبال رازهای ترسناک هستند مناسب است. برای رفتن به این منطقه می توانید بلیط اتوبوس اردبیل تهیه کنید و به این شهر پر از جاذبه های گردشگری سفر کنید. آجرکاری در قسمت جنوبی قلعه باقی مانده است که به گفته کارشناسان یکی از ستون های اصلی سازه های دفاعی مورد استفاده در جنگ ایران و روم بوده است. به این نکته توجه داشته باشید که جاده غیر قابل نفوذ قلعه و لایه های آن باعث شده تا افراد داخل قلعه در زمان جنگ آسیبی نبینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا