ایران گردی

رئیس مجلس ازبکستان وارد اصفهان شد

به گزارش تودی تریپ به نقل از مهر، نورالدین جان اسماعیل اف رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در راس هیئتی پارلمانی صبح یکشنبه هنگام ورود به اصفهان مورد استقبال دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی قرار گرفت. .

بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری اصفهان و دیدار با فعالان اقتصادی استان از برنامه های رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در سفر به اصفهان است.

سفر ما به ایران با هدف توسعه روابط دو کشور است

جان اسماعیل اف در بدو ورود به اصفهان گفت: اصفهان برای ما شهر ناشناخته ای نیست، زیرا می دانیم اصفهان در آثار همه شاعران و نویسندگانی که می خوانیم چه شهری است و آرزوی هر ازبکی دیدن این زیباست. شهر

وی با بیان اینکه از حضور در اصفهان افتخار و خوشحالم، افزود: البته نه تنها ما، بلکه همه مردم شرق باید به این شهر تاریخی و کهن افتخار کنند.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان تصریح کرد: سفر ما به ایران با توسعه روابط دو کشور همگام است. در ابتدای ورودمان به ایران دیدارهایی با رئیس مجلس و رئیس جمهور ایران داشتیم و می خواهیم روابط دو کشور را توسعه دهیم.

جان اسماعیل اف خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی توسعه گردشگری یکی از اولویت های مهم ما در ازبکستان است و به همین دلیل امروز به اصفهان که یکی از قطب های گردشگری ایران است سفر کردیم.

ما با سمرقند دیدگاه خواهری داریم

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در بدو ورود رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان به اصفهان اظهار داشت: امیدواریم این سفر زمینه ای برای بهبود روابط در حوزه های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی باشد.

استاندار اصفهان گفت: با برخی شهرهای تاریخی ازبکستان از جمله سمرقند نیز نگاهی به پیوند عمیق فرهنگی، هنری و برادرانه داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا