ایران گردی

دیدنی‌های متنوع منطقه میلانلو / زیبایی‌هایی که دست‌نخورده مانده‌اند

سلام خدمت new_tourism: منطقه نمونه گردشگری میلانلو، ییلاقی واقع در نزدیکی اسفرین، از چندین روستا به نام های حسن آباد، اردگان، پرکانلو، بیدواز، سرچسمه و سرکانلو تشکیل شده است. طبیعت این منطقه بسیار بکر و چشمگیر است. غار انوشیروان، غار سنجد چشمه و تفرجگاه چمن نیز در این منطقه قرار دارند که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

استان خراسان شمالی در شمال شرقی ایران واقع شده و 28179 کیلومتر مربع وسعت دارد. 98 شهر بزرگ و 22 شهر در این استان وجود دارد. روستاها و دهکده های زیادی نیز در این استان قرار دارند که همگی بسیار دیدنی و زیبا هستند.

آشنایی با خراسان شمالی

استان خراسان شمالی از شمال با ترکمنستان، از شرق و جنوب با استان خراسان رضوی، از غرب با استان گلستان و از جنوب غربی با استان سمنان همسایه است.

آثار تاریخی و باستانی زیادی در مناطق مختلف استان خراسان شمالی یافت شده است که همگی نشان از تاریخ کهن این استان دارد.

دیدنی های مختلف منطقه میلان / زیبایی هایی که دست نخورده مانده اند

برخی از مناطق باستانی این استان مانند پهلوان و کوه حیدر جاجرم بیش از دوازده هزار سال قدمت دارند. بنای سنگی اسپاخو که در غرب مانه و سملقان قرار دارد، قدیمی‌ترین اثر باستانی این استان است که از سال‌ها قبل از اسلام بر جای مانده است.

بجنورد مرکز استان و مشهورترین شهر استان خراسان شمالی است. شهرستان های اسفرین، شیروان، گرمه و جاجرم از دیگر شهرستان های این استان هستند که هر کدام جاذبه های منحصر به فردی دارند.

مناظر زیبا و بکر میلان

روستای میلانو در مرکز روستای پرکانلو در بخش مرکزی شهرستان اسفرین و در 9 کیلومتری شرق شهرستان اسفرین قرار دارد. این روستا از شمال شرقی به روستای گلیان در شهرستان شیروان، از شرق به روستای شاه جهان در شهرستان فاروج، از جنوب به روستای بام وصفی آباد و از غرب به روستای روئین محدود می شود.

جاذبه های طبیعی این منطقه از جمله غار سنجد سرچشمه، غار نوشیروان، تفرجگاه چمن و کوه های شاه جهان و کرکزاب، باغ دره ها و فضاهای باز و سرسبز، نهرها، چشمه سرها، بافت معماری متفاوت روستای میلانلو جلب توجه می کند. از گردشگران

دیدنی های مختلف منطقه میلان / زیبایی هایی که دست نخورده مانده اند

این روستا دارای 20 روستا و 37 مزرعه و مکان و موقعیت اقلیمی اکثر روستاهای منطقه کوهستانی و دره ای است.

روستای میلانو در مرکز روستای پرکانلو در بخش مرکزی شهرستان اسفرین و در 9 کیلومتری شرق شهرستان اسفرین بین 57.57 تا 52.57 درجه طول جغرافیایی و 37.1 تا 37.16 درجه عرض جغرافیایی قرار دارد.

این روستا از شمال شرقی به روستای گالیان از توابع شهرستان شیروان، از شرق به روستای شاهجهان از توابع شهرستان فاروج، از جنوب به روستای بام وصفی آباد و از غرب به روستای بام وصفی آباد محدود می شود. روستای روئین این روستا دارای 20 روستا و 37 مزرعه است.

وجود چشمه های متعدد در منطقه به دلیل کوهستانی بودن منطقه از جمله سیهل چشمه (روستای سرچشمه)، رودخانه دمیم که بخشی از آب خود را از Cehil Çeşme تامین می کند، زمین های کشاورزی را قابل شرب و محصولات باغی مختلف مانند: سیب، هلو، زردآلو، گردو و غیره. جت تولید می شود، غار سنجد سرچشمه، غار نوشیروان، تفرجگاه چمن که خیل عظیمی از طبیعت گردان را به ویژه در ایام نوروز و بدر به سوی خود می کشاند، کوه های شاه جهان و کرکزاب، باغ دره و فضای باز و سرسبز نهرها، چشمه سرها، معماری متفاوت. بافت روستا در منطقه یکی از پتانسیل های گردشگری منطقه نمونه گردشگری میلان است.

دیدنی های مختلف منطقه میلان / زیبایی هایی که دست نخورده مانده اند

دیدنی های اطراف منطقه میلانلو

پارک ملی ساریگل

پارک ملی ساریگل یک منطقه حفاظت شده در نزدیکی اسفرین است. این پارک سرشار از گونه های گیاهی و جانوری خاص است و به همین دلیل توجه افراد زیادی را به خود جلب می کند. در نزدیکی این منطقه جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به آبشار ایزی، رودخانه و دره اردگان، روستای سرجسمه و چشم انداز پشت سد اسفرین اشاره کرد.

غارهای پرستوها

در 20 کیلومتری غرب شهر درگ غارهایی وجود دارد که دهانه بسیار باریکی دارند اما از دهانه آنها می توانید وارد غار شوید. این غارها به دلیل تجمع رسوبات آهکی که در چند سال گذشته رخ داده است، به وجود آمده اند. فانوس های رسوبی زیبایی در اطراف این منطقه شکل گرفته است که دیدنی است. این کوه در دامنه کوه قره میغ قرار دارد. اگر قصد ورود به غار و بازدید از طبیعت آن را دارید از یک راهنما کمک بگیرید.

دیدنی های مختلف منطقه میلان / زیبایی هایی که دست نخورده مانده اند

روستای زوارهم

این روستا در ارتفاعات آلاداغ در 28 کیلومتری جنوب شرقی جاده شیروان – مشهد قرار دارد. این روستا دارای بیش از 80 چشمه چشمه است که در دره ای زیبا قرار گرفته است. از دیگر مکان های جالب این منطقه می توان به تپه دستریز ارک و کازلار کالا اشاره کرد.

روستای دشت

در شمال غربی گرمه و در 80 کیلومتری این منطقه روستایی با آب و هوای بسیار خوب و مناظر زیبا واقع شده است. این منطقه در مسیر جاده بجنورد به گرگان قرار دارد. آب و هوای مرطوب و معتدل این منطقه باعث شکل گیری جنگل های سرسبز و بکر در این منطقه شده است.

قلعه جلال الدین

قلعه جلال الدین قلعه ای باشکوه است که در 5 کیلومتری غرب گرمه قرار دارد. این قلعه بر روی تپه های نسبتا مرتفع ساخته شده است. این منطقه از سکو و ظاهر خاصی برخوردار است و به همین دلیل گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا