ایران گردی

دیدنی‌های درخور توجه فیلبند

تودی تریپ: در نیمه شمالی کشور، روستاها حال و هوای دیگری دارند. روستای فیلبند یکی از بهترین مناطق برای طبیعت گردان است و بر روی یکی از بلندترین کوه های مازندران واقع شده و چشم اندازی بسیار زیبا دارد. در واقع این روستا یکی از بهترین روستاهای استان مازندران و بهترین مقصد در بین تمام نقاط گردشگری ایران در فصل گرما است. در کنار مناظر زیبا، جاذبه های فیلبند برای همه جذاب و هیجان انگیز است.

دیدنی های فیلبند

طبیعت فیل

طبیعت فیلبند یکی از جاذبه های این روستا است. فیلبند به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا در برخی روزها پوشیده از ابر است و قدم زدن در روستا و دیدن این منظره شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی دیگر از زیباترین مناظر این روستا طلوع و غروب خورشید است. آرامش ناب موجود در این روستا گردشگران زیادی را که به دنبال فرار از محیط پرتنش شهر هستند به سوی خود می کشاند.

دیدنی های جالب فیلبند

چه در جنگل قدم بزنید و چه در حومه شهر، صدای زنگ گوسفندان که از دور می آید گوش هایتان را نوازش می کند و شما را به خوابی می برد که نمی خواهید از آن بیدار شوید.

چشمه های فیلبند

در روستای فیلبند چشمه های کوچک و بزرگ فراوانی وجود دارد. علاوه بر این در آب چشمه های منطقه فیلبند فلوراید زیادی وجود دارد که برای استخوان بندی بسیار موثر و مفید است و نتیجه آن را به خوبی می توان در استخوان بندی مردم روستا مشاهده کرد.

چشمه لار

آیا می دانید سفر به فیلبند خواص درمانی دارد و برای درد کلیه بسیار مفید است؟ بیشتر مردم فکر می کنند فیلبند فقط یک منطقه سرسبز است که بالای ابرها قرار دارد و در این منطقه فقط می توان از اقیانوس ابر لذت برد، اما چشمه های مختلفی در این روستا وجود دارد که چشمه لار یکی از معروف ترین آنهاست. گفته می شود چشمه لار برای درمان دردهای کلیوی مفید است زیرا املاح مختلفی در آب این چشمه وجود دارد و جالب است بدانید که به دلیل وجود فلوئور فراوان در چشمه های این روستا، گفته می شود مردم روستای فیلبند استخوان های قوی تری دارد.

دیدنی های جالب فیلبند

جنگل سنگچال

جنگل سنگچال در 25 کیلومتری آمل قرار دارد که یکی از پرجمعیت ترین روستاهای مازندران است. روستای سنگچال در ارتفاع 1320 متری قرار دارد که منطقه ای برای تعطیلات محسوب می شود و همچنین اگر قصد سفر به این روستا را دارید باید از جاده ای آسفالته عبور کنید که پیچ های آن از میان درختان سرسبز می گذرد.

یکی از دلایلی که باعث می شود گردشگران به روستای سنگچال سفر کنند و برخی از آنها این روستا را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند، علاوه بر هوای خنک، مرطوب نبودن منطقه است که از معدود مناطق مازندران است که فاقد آن است. آب و هوای مرطوب است و جالب است بدانید که روستای سنگچال بر خلاف فیلبند که در زمستان نمی تواند به روستا برود، در زمستان قابل سکونت است.

جنگل چلاو

جنگل چلاو یکی از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی فیلبند است که یکی از رویایی ترین جنگل های شمال ایران نیز به شمار می رود. جنگل چلاو در جنگل های هیرکانی قرار دارد، به این معنی که یکی از قدیمی ترین جنگل های جهان است.

دیدنی های جالب فیلبند

پوشش گیاهی جنگل چلاو عمدتا از درختان سرخدار، بلوط، راش، توت و فرشته تشکیل شده است و نکته بسیار جالب این است که اگر در اواخر شهریور به فیلبند سفر کنید و به جنگل چلاو بروید، می توانید از زیباترین رویدادهای طبیعی در این منطقه لذت ببرید. جهان، گاوبازی

اقیانوس ابر فیل

تصور کنید در ارتفاعی بکر و به دور از فضای شلوغ و آلوده شهر قدم می زنید و تنها صدای پرندگان و نسیمی را می شنوید که از میان درختان می وزد. چشم انداز پیش روی شما مملو از درختان سرسبز و کوه های سر به فلک کشیده پوشیده از ابر است که اقیانوسی از ابر را در مقابل چشمان شما تشکیل می دهد. آنچه بیشتر گردشگران را به این منطقه جذب می کند پدیده اقیانوس ابر است.

روستای اندوار

اندوار روستایی است نزدیک فیلبند که در همین ارتفاع قرار دارد و آب و هوای آن در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل و مرطوب است. باید بدانید که این قسمت از جاذبه های فیلبند جاده ای خطرناک دارد اما مناظر آن بسیار زیبا و دیدنی است.

دیدنی های جالب فیلبند

وسایل لازم برای سفر به فیلبند

در سفر به روستای فیلبند حتما لباس گرم و کفش مناسب به همراه داشته باشید. با توجه به ارتفاع زیاد این روستا، گشت و گذار در اطراف آن با صعود همراه خواهد بود، ضمن اینکه هوا پایدار نیست و احتمال بارندگی وجود دارد. پوشیدن چکمه یا شلوار ساق مناسب شما را برای پیاده روی و کوهنوردی طولانی آماده می کند. بادگیر و بارانی را فراموش نکنید.

اگر قصد دارید در فضای باز بمانید، حتما وسایل کمپینگ کامل همراه خود داشته باشید. امکانات فیلبند محدود است و شما می توانید برای ساده ترین اقلام و مواد غذایی قیمت های بالایی بپردازید. بنابراین مقدار مناسب آب، غذا و چیزهایی که نیاز دارید مصرف کنید. مناطق اطراف روستای فیلبند بدون علامت هستند، اگرچه برای بازدید از مکان های دورتر به یک راهنمای محلی نیاز است. برای توجه بیشتر، فراموش نکنید که نقشه آفلاین را دانلود کنید تا اگر به آن دسترسی ندارید، موقعیت مکانی خود را بدانید. اینترنت.

دیدنی های جالب فیلبند

در این منطقه ممکن است برخی از اپراتورهای تلفن همراه آنتن نداشته باشند و بهتر است در صورت داشتن تماس اضطراری قبل از ورود به جاده فرعی تماس بگیرید. همراه داشتن پاوربانک می تواند انگیزه خوبی برای روشن نگه داشتن گوشی برای بقیه سفر باشد. اگر دوربین دارید بی زحمت بیاورید. فیلبند پر از تم های صرفا عکاسی است. زیبایی های فیلبند بسیار بکر و جذاب هستند و برخی از دیدگاه های او بدون اغراق کمی از مناظر اروپایی است. اجازه ندهیم زباله های ما زیبایی ناب را از آن بدزدند. همراه داشتن چند کیسه زباله و یک دستکش یکبار مصرف می تواند شما را مهمان مهربانی کند که نه تنها صحنه های زشتی را در طبیعت خلق نمی کند، بلکه زیبایی آن را نیز به آن باز می گرداند.

منبع: Lidomatrip

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا