ایران گردی

دیدنی‌ترین روستای کرمان

تودی تریپ: مردم کرمان معمولا در روزهای تابستان روستای با طراوت و خوش آب و هوای سکنج را مقصد خود می دانند و اکنون به یکی از اصلی ترین نقاط دیدنی شهرنشینان تبدیل شده است.

آشنایی با روستای سکندج

سکنج یکی از آبادی های بزرگ و مرکز دهستان سکنج است که در شرق ماهان و شمال جاده «بام- کرمان» (6 کیلومتری جاده فرعی بعد از شهربانی) واقع شده است.

سکنج در 50 کیلومتری کرمان و 15 کیلومتری ماهان است.

روستای «سکنج» یکی از معروف ترین نقاط گردشگری کرمان است و آب و هوای مطبوع این روستا باعث شده است که گردشگران زیادی در زیر سایه درختان و در کنار آبراه و رودخانه اسکنج لحظات خود را سپری کنند.

این روستا که قدمتی حدود 700 سال دارد، با باغ‌های فراوان در هوای سرد، درختان چنار کهنسال، خیابان‌های پرپیچ‌وخم که با انواع درختان و خانه‌های کشاورزی مزین شده است و رودخانه سرسبز سکانیا که در دره‌های شمالی آن جاری است، باشکوه است. دهکده و جلوه خاصی از خود نشان می دهد.

دیدنی ترین روستای کرمان

در امتداد این رودخانه با رسیدن به آبشار اصلی که شامل مناظر زیبای جنگلی و کوهستانی است، خاطراتی ماندگار در دل و جان گردشگران و طبیعت گردان به جای می گذارد.

مسیری که با پیاده روی آهسته همراه است و تجربه ای متفاوت خلق می کند. همچنین وجود آرامگاه «شیخ علی بابا» که از عرفای این منطقه است بر جذابیت سکنج می افزاید و آرامگاه او به عنوان عبادتگاه مورد احترام مردم است.

در عین حال وجود دیواره ها و قله های محکم و همچنین دره های پر درخت و قله های بیش از 4000 متری روستا فضایی را برای ماجراجویان و کوهنوردان فراهم کرده و همواره خاطرات شیرین بسیاری را در این منطقه به جا گذاشته است.

بیشتر درختان کهنسال ماهان در روستای سکنج قرار دارند.
روستای سکنج دارای شرایط آب و هوایی مطبوع است.
این روستای تاریخی همیشه برای ماجراجویان و کوهنوردان تازگی دارد.
قله های بالای 4000 متر در اطراف روستا کوهنوردان را به خود جذب می کند.
طبیعت بکر و دیدنی این روستا روح شما را جلا می دهد.

اگرچه ایام نوروز برای گشت و گذار در طبیعت و دیگر دیدنی های ماهان و خرید بلیط هواپیما کرمان ایده آل به نظر می رسد، اما بیشتر گردشگران این دوره را برای سفر به کرمان انتخاب می کنند و شهر شلوغ می شود. به طور کلی ماه های بهار از شهریور تا اوایل مهر بهترین زمان برای طبیعت گردی در این شهر محسوب می شود.

بعد از پیمودن 50 کیلومتر تا شهر ماهان باید حدود 15 کیلومتر را در جاده بام کرمان طی کنید تا به دوراهی اسکنج برسید. چند کیلومتر دورتر از این دو جاده به روستای سکنج می رسید.

دیدنی ترین روستای کرمان

جاذبه دیدنی روستای سکنج

این روستا یکی از آبادی های بزرگ و مرکز روستای سکنج به شمار می رود که در حدود 50 کیلومتری شهر کرمان و در دامنه کوه سکنج قرار دارد.

کوه های مرتفع اطراف این روستا آب و هوای مطبوعی به آن بخشیده و رودخانه خروشان آن طبیعت آن را طراوت بخشیده است.

با دیدن 5 درخت چنار کهنسال که تقریباً 5 قرن قدمت دارند و هنوز قوی و سالم هستند، می توان گفت که داستان ریشه در ماهیت آن دارد.

در مورد خانه های جذاب روستای سکنج می توان گفت که در بازدید و توجه اکثر گردشگران زیباسازی شده و در اطراف رودخانه اصلی روستا چیده شده اند.

در اینجا به غیر از آبشار معروف سکنج و باغ های خنک آن، آرامگاهی متعلق به یکی از عارفان این منطقه وجود دارد که به آرامگاه شیخ علی بابا معروف است و عبادتگاه اهالی روستا محسوب می شود.

آبشار سکنج یکی از مقاصد و جاذبه های گردشگری ماهان در استان کرمان است و در روستای سکنج در 50 کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان و در سمت چپ جاده ماهان – بم در دامنه کوه سکنج واقع شده است.

در شرق این روستا و در فاصله کمتر از چهار کیلومتری تنگه ای پر درخت با دیوارهای بلند سنگی و رودخانه ای پر پیچ و خم و خروشان قرار دارد که بی شک زیباترین و جالب ترین رودخانه نزدیک به مرکز استان است.

قدم زدن در کناره‌های رودخانه، عبور از درختان و سنگ‌ها و عبور از آبشارهای کوچک و پر سر و صدا و همچنین دیوارها و صخره‌ها در ارتفاعات کوه‌هایی که بر کل مکان مسلط هستند، تصویری فراموش‌نشدنی را به نمایش می‌گذارد.

دیدنی ترین روستای کرمان

وقتی به آبشار اصلی می رسید، یک جت 10 متری در یک گودال صخره ای 80 درجه سقوط می کند و در هوا غرش می کند.

آب رودخانه پس از خروج از حوض اصلی حرکتی مارپیچی را دنبال می کند و از تک درختان بید با قطرات دو تا سه متری می گذرد تا به آرامی و دوباره در پای بید و زالزالک به حوض دیگری ادامه دهد.

پس از حدود چهار ساعت پیاده روی در دره خنک و زیبای سکنج می توان به چشمه و آبشار سکنج رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا