ایران گردی

دیدنی‌ترین روستای تربت حیدریه

تودی تریپا _ خدمات توریستی: منطقه گردشگری رودخانه حصار در تربت حیدری چندین کیلومتر طول دارد. رودخانه حصار یکی از پرآب ترین رودخانه های طبیعی تربت حیدریه است که همه روزه پناهگاه خیل عظیمی از اهالی خراسان و گردشگران است. وجود باغ کوه های هیجان انگیز، مسیرهای پیاده روی و دسترسی عالی به آبشار معجن، یکی از دیگر موارد. جاذبه های گردشگری تربت حیدریه، این شهر را به انتخابی ایده آل برای شما تبدیل می کند تربت حیدریه پنجاه کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و کمبود امکانات رفاهی شایسته مسافران است.

دیدنی ترین روستای تربت حیدریه

دیدنی ترین روستای تربت حیدریه; روستای حصار

روستای حصار از توابع شهرستان بایگ از توابع شهرستان تربت حیدریه و در 55 کیلومتری غرب این شهرستان یکی از زیباترین مناطق ییلاقی شهرستان است که رودخانه ای دائمی و پرآب دارد که با وجود خشکسالی های اخیر همچنان جاری است. این رودخانه که در شرق روستا مجاور است از شمال به جنوب می‌رود و دارای چشمه‌های سیرها و باغ‌های زیبا با درختان میوه مانند آلو، گردو، سیب، گلابی، هلو، گیلاس، گیلاس و سایر میوه‌های سردسیری است. مناطق

حصار نیز روستایی هدف گردشگری است و همیشه مملو از گردشگرانی است که برای استراحت و گشت و گذار به دامان طبیعت پناه می برند.

دیدنی ترین روستای تربت حیدریه

انصافاً باید گفت که روستاهای اطراف استان خراسان رضوی از هم دیدنی ترند. اما کمتر روستایی را می توان یافت که به اندازه حصار مشهد سرسبز باشد.

مناظر زیبا، باغ های پربار و رودخانه های پرآب از مهم ترین جاذبه های گردشگری حصار گلستان است. طبیعت اطراف این روستا به قدری زیبا و چشمگیر است که از گشت و گذار در آن سیر نمی شوید.

اهالی روستا لذیذترین غذاهای محلی خراسان را به گردشگران عرضه می کنند. پیشنهاد می کنیم اگر به حصار گلستان رفتید حتما اشکان، کشک و شیر بلغور این روستا را امتحان کنید.

روستای گلستان مشهد نیز جاذبه های هیجان انگیزی برای عاشقان ماجراجویی دارد. همانطور که گفته شد، روستا توسط کوه های بلند احاطه شده است. در نتیجه حصار گلستان به دلیل کوهنوردی جان باخت. جالب است بدانید در حصار گلستان غار و هزارتوی عمیقی وجود دارد. غاری که از آن صحبت می کنیم زمانی معدنی پر از طلا بوده است. به همین دلیل به او غار زری میگویند.

حصار به آب و هوای مطبوعش معروف است. بهار امسال اما هوا بهتر از همیشه است. رودخانه های روستای گلستان مشهد، حصار در فصل بهار بیش از حد معمول متلاطم می شوند.

راستش مشهد تابستان های گرمی دارد. این گرما در محفظه نسبتاً کمتر است. باغ‌های حصار در تابستان به ثمر می‌نشیند و منظره‌ای شگفت‌انگیز را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

دیدنی ترین روستای تربت حیدریه

حصار پاییزهای دلپذیری دارد. تا اواسط پاییز می توانید بدون نگرانی از سردی هوا به این روستا بروید. از آنجایی که حصار دارای درختان و حصارهای فراوان است، برگ های طلایی درختان در فصل پاییز جلوه ای عاشقانه به روستای حصار می دهد.

اگر با دلدار راهی مشهد می شوید و می خواهید با دوستتان در طبیعت استراحت کنید، پیاده روی در روستای حصار را به برنامه تور مشهد خود اضافه کنید.

ویژگی های جالب روستای حصار

حصار گلستان یکی از دیدنی ترین روستاهای اطراف مشهد است. به همین دلیل گردشگرانی که عازم مشهد هستند با حضور در این روستا دیوار شهر را ترک می کنند و در آغوش طبیعت پنهان می شوند.

اگر بخواهیم مشهد را منبع ترافیک گردشگران بدانیم باید به بلوار وکیل آباد بروید.

این بلوار یکی از بزرگ‌ترین بلوارهای مشهد است و با اتوبوس، مترو و تاکسی سرو می‌شود. یکی از خروجی های بلوار وکیل آباد به طرقبه منتهی می شود. جاده طرقبه را ادامه دهید و از سد گلستان عبور کنید.

به حدود 5 کیلومتری مشهد که برسید تابلوی ورودی حصار گلستان را می بینید. این راه را ادامه دهید تا چشمانتان به زیبایی حصار گلستان باز شود.

در همه فرهنگ ها، آشپزی و غذا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نقشه فرهنگی آن منطقه محسوب می شود. در خراسان معمولا غذاها پرکالری هستند و حبوبات ترکیبی جدانشدنی در غذاهای محلی هستند.

حلیم آدس، آش حلبا، سردیگچه، ستاری پلو، یتیمچه و ریواس خورشت از غذاهای محلی تربت حیدریه و خراسان هستند.

دیدنی ترین روستای تربت حیدریه

توگی سرداغی نام غذایی است که در تربت طرفداران زیادی دارد. سوپ ساده ای است که از گوشت چرخ کرده، ارزن، عدس، پنیر دلمه، پیاز، زنجبیل و ادویه تهیه می شود و بسیار مقوی است.

خوشبختانه فرهنگ غذایی محلی در تربت ایجاد شده است و هر ساله جشنواره غذاهای محلی در این شهر برگزار می شود.

اکثریت مردم تربت حیدریه فارسی زبان و شیعه هستند. در نتیجه فرهنگ یکنواخت بر شهر حاکم است.

در توربت نوعی لباس محلی وجود دارد که بیشتر در جشن ها و اعیاد می پوشند. یک لباس بلند سفید با یک شلوار سفید گشاد که روی آن جلیقه مشکی پوشیده شده است.

مردانی که این لباس را می پوشند در گروه های چند نفره با صداهای نامفهوم به اجرای رقص دایره ای می پردازند و هماهنگی و هماهنگی حرکات آنها صحنه های زیبایی را خلق می کند.

این رقص در منطقه خراسان به نام های مختلفی خوانده می شود. اما تربتیس آن را Affair می نامد. مردم توربت به شخصیت ضد استبدادی معروف هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا