ایران گردی

دیدنی‌ترین جاذبه یاسوج / تنگ گنجه ای؛ جاذبه‌ای بکر و تماشایی

تودی تریپ – خدمات مسافرتی: منطقه گردشگری تنگ گنجه ای در 13 کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر یاسوج – سی شیرد در دره ای با چنارهای بسیار بلند و جنگل بلوط واقع شده است.

هوای بسیار خنک و مطبوع، عبور از رودخانه از طریق مسیر بین دره و در کنار درختان سر به فلک کشیده چنار، این منطقه را به یک نقطه گردشگری بسیار زیبا تبدیل کرده است. چشمه های آبی متعددی در این منطقه وجود دارد که همگی از کوه دانا سرچشمه می گیرند.

آشنایی با تنگ گنجه ای

استان زیبای کهگیلویه و بیراحمد با چشمه ها و تفرجگاه ها، آبشارهای زیبا، رودخانه های خروشان و جاذبه های گردشگری بدیع پذیرای گردشگران است. این استان با 280 اقامتگاه طبیعی، حدود 2600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و جلوه های طبیعی چشم نواز، مکانی مناسب برای گردشگران و به ویژه برای طبیعت گردان است.

شهر یاسوج یکی از مناطق سردسیر کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل جاذبه های طبیعی، گردشگری و گردشگری به «پایتخت طبیعی ایران» شهرت دارد.

دیدنی ترین جاذبه یاسوج / تنگ گنجه ای;  جاذبه ای بی آلایش و دیدنی

یاسوج با زیبایی های طبیعی خود مانند تکه ای ابریشم سبز در دامنه کوه دانا قرار دارد و به دلیل این زیبایی ها و هوای مطبوعش همه ساله در فصول سرسبز پذیرای گردشگران و طبیعت گردان است. یکی از زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی تنگ گنجه یاسوج است.

تنگ گنجی در واقع یکی از دیدنی ترین مناطق خوش آب و هوا در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر دارای یک جاده اصلی دسترسی آسفالتی است و بهار و تابستان بهترین زمان برای پذیرایی از گردشگران گران قیمت به این منطقه است. در دره ای میان کوه های سر به فلک کشیده و پوشیده از جنگل های سالم بلوط و ارس قرار دارد که دره ای زیبا و مسحورکننده است که توسط خلقت بیکران خداوند نقاشی شده است.

که آواز دلنشین پرندگان همراه با صدای رودخانه و هوای لطیف و خنکی است که روح انسان را تسکین می دهد. کمپ های تعطیلات و مکان هایی برای اقامت کوتاه مدت در این جاذبه های طبیعی در فصل بهار و تابستان فراهم می شود.

دیدنی ترین جاذبه یاسوج / تنگ گنجه ای;  جاذبه ای بی آلایش و دیدنی

پوشش گیاهی این خیابان از درختان بلند و سر به فلک کشیده تشکیل شده است که بر چشمه های خنک سایه افکنده و مورد استفاده گردشگران قرار می گیرد. بلوط، بلوط و زالزالک از جمله درختان زیبای این منطقه هستند که بر شکوه مناظر آن می افزایند.

با توجه به تراکم بالای جنگل های این منطقه، دوستداران فصل پاییز و زیبایی های برگی آن می توانند با خش خش برگ های چنار در این تنگه، یک روز پاییزی رنگارنگ باورنکردنی را تجربه کنند. زمستان تنگ شگفت انگیز است. در یک روز برفی، می توانید دانه های برف را در حال رقصیدن روی شاخه های بی برگ درخت ببینید.

بازدید از تنگ گنجه ای

تنگ گنجه ای از نظر دسترسی موقعیت خوبی دارد. جاده آسفالته یاسوج – سیسخت از کنار آن می گذرد. مسیر دسترسی آن را کاملا راحت و با ماشین قابل دسترسی می کند. بهترین فصل برای بازدید از این تفرجگاه طبیعی و زیبا بهار و تابستان است.

موقعیت باریک تنگ گنجه ای به شکل دره ای زیبا، سرسبز و دلفریب نقاشی شده توسط طبیعت و آواز پرندگان، صدای باد و صدای رودخانه و هوای ملایم و خنک آن، روح آدمی را آرام می کند. این منطقه سرسبز با طبیعتی زیبا و بکر هوای خنک و مطبوع دارد. عبور از رودخانه از طریق مسیر بین دره ها و چنارهای سر به فلک کشیده، این منطقه را به مکانی دلپذیر برای کوهنوردان تبدیل کرده است.

دیدنی ترین جاذبه یاسوج / تنگ گنجه ای;  جاذبه ای بی آلایش و دیدنی

برای رفتن به تنگ گنجه ای یاسوج به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی شهر یاسوج باید از جاده آسفالته یاسوج – سیشاد شروع کنید و به دلیل دسترسی راحت آن می توانید به راحتی به آن برسید.

از نظر جغرافیایی تنگ گنجه ای در روستای گنجه ای یاسوج در دامنه کوه قرار دارد و امکان انتخاب آن در کوهستان وجود دارد. به دلیل قرار گرفتن روستای گنجه در شرایط ذکر شده، بیشترین میزان طبیعت در ارتفاعات دره های عمیق و زمین های کشاورزی آن یافت می شود.

روستای گنجه بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1383 در روستای سررود شمالی در بخش مرکزی شهرستان بویار احمد قرار دارد. روستای گنجه ای در شمال غربی شهر یاسوج قرار دارد و فاصله آن با مرکز استان 10 کیلومتر است. این روستا دارای ارتفاع 1980 متری است.

در این منطقه آسمان از شاخه های پهن و تنه های بلند چنار منظره ای باشکوه و دیدنی دارد.

دیدنی ترین جاذبه یاسوج / تنگ گنجه ای;  جاذبه ای بی آلایش و دیدنی

وجود امکانات بهداشتی و تفریحی و تامین آب در این تنگه باعث می شود گردشگران بی شماری در بهار و تابستان به دور از هیاهوی شهر از آن لذت ببرند. بخش خصوصی در حال ساخت یک سالن مجهز به آپارتمان است که امکانات اقامتی نیز در آن ساخته شده است. در این منطقه از هلال احمر به عنوان کمپ ناجیان غریق و عموم مردم استفاده می شود.

طبیعت، پوشش گیاهی و مناظر جذاب، زیبا و رویایی حاشیه رودخانه در «تنگنجی» می تواند نقش موثری در جذب گردشگر به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد. این منطقه از نظر موقعیت مکانی به دلیل قرار گرفتن در مسیر یاسوج – سیشاخ یکی از پرترددترین مسیرهای این استان محسوب می شود. به همین دلیل می توانید به راحتی از این منطقه دیدن کنید و از زیبایی های طبیعت آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا