جاذبه های گردشگری خارجی

آشنایی با جذاب ترین آب انبار دهلی نو

به گزارش تودی تریپ، به نوشته الی گشت، در قلب دهلی نو، پایتخت هند، گنجینه ای از معماری و تاریخ به نام «آگراسن کی بائولی» نهفته است. این آب انبار باستانی با معماری شگفت انگیز و تاریخ اسرارآمیز خود هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آگراسن ک. بائولی: سوغاتی دوران گورکانی

آگراسان کی بائولی که با نام پانی انبار نیز شناخته می شود، احتمالاً یکی از سازه های بازمانده از دوره گورکا در شهر دهلی نو است. این بنا که به مسجد جامعی متصل است در طول تاریخ برای تامین آب آشامیدنی و وضو استفاده می شده است.

برخی از داستان های محلی ساخت این آب انبار را به پادشاه افسانه ای «آگراسن» نسبت می دهند، اما شواهد تاریخی این ادعا را تأیید نمی کند. با این حال، بازسازی و مرمت این بنا در زمان‌های مختلف توسط آگاروال‌های ثروتمند انجام شده است و شواهد نشان می‌دهد که قدمت بنای اولیه آن به قرن چهاردهم و دوران حکومت طغلق شاهیان در دهلی برمی‌گردد.

معماری شگفت انگیز و منحصر به فرد

معماری Agrasen K Baoli بدون شک یک شاهکار هنری و یکی از زیباترین چاه های پلکانی هند است. این مخزن با مساحت 60 متر مربع و عمق 15 متر تحت حفاظت میراث فرهنگی کشور هند است.

ساختار این ساختمان در سه طبقه با 108 پله طراحی شده است که شما را از سطح شهر دهلی به پایین مخزن می رساند. پله ها از سنگ قرمز ساخته شده و زیبایی این بنا را دو چندان کرده است.

وقتی از بالا به این مخزن نگاه کنید، می توانید هر سه طبقه را همزمان مشاهده کنید. هر طبقه دارای طاق هایی در دو طرف است که به موازات هم ساخته شده اند.

جاذبه های اطراف آگراسان کی بائولی

آگراسان کی بائولی جدا از ارزش تاریخی و معماری، به عنوان یک مرکز مهم گردشگری در دهلی نو مورد استقبال گردشگران و پژوهشگران تاریخی قرار گرفته است.

بازدید از این آب انبار فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ دهلی و همچنین کسب درک عمیق تر از دانش و توانایی مردم گذشته در استفاده از منابع آبی است.

دیدنی ترین تانک دهلی نو

دسترسی آسان و ساعات بازدید

آگراسان کی بائولی با مترو به راحتی قابل دسترسی است. نزدیکترین ایستگاه مترو به این ساختمان، جاده Barakhamba یا ایستگاه مترو Rajivchuk است.

بازدید از این مکان تاریخی و فرهنگی برای عموم رایگان بوده و حدود 1 ساعت زمان می برد.

آگراسان کی بائولی، نماد تاریخ، فرهنگ و مهندسی هند

این تانک باستانی یادگاری از دوران باشکوه امپراتوری گورکان است و به عنوان گنجینه گرانبهایی از تاریخ، فرهنگ و مهندسی هند شناخته می شود.

سفر به دهلی نو بدون بازدید از آگراسان کی بائولی ناقص خواهد بود. پس وقتی به این شهر سفر می کنید، فرصت کشف رازهای پنهان این آب انبار شگفت انگیز را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا