ایران گردی

دو سراب شگفت‌انگیز در کرمانشاه که باید دید

تودی تریپ: کرمانشاه این استان با مناظر زیبا و چشمگیر خود یکی از جذاب ترین استان های ایران است.

مناظر طبیعی این استان بکر و چشمگیر است. البته نمی توان آثار تاریخی این شهر را نادیده گرفت.

آثار زیادی از دوره های مختلف در این شهر باقی مانده است.

اجداد غارنشین ما تصمیم گرفتند منطقه امن خود را ترک کنند و کرمانشاه را به عنوان یکی از اولین سکونتگاه های خود انتخاب کردند.

پس از آن این شهر همواره مهد تمدن بوده و وجود آثار باستانی متعلق به دوره های مختلف تاریخی این امر را ثابت می کند.

بوی نان برنجی، مردم بافرهنگ و مهمان نواز و آب و هوای معتدل کوهستانی این شهر کوهستانی را جز وسوسه سفر کردن به شما نمی کند.

چشمه های نیلوفر; جلوه زیبایی

سراب نیلوفر کرمانشاهدریاچه ای طبیعی است که 1333 هکتار وسعت دارد و آب فراوان خود را مدیون چشمه های کف و اطراف آن است. آب این سراب دارای خواصی است که برای رشد زنبق بسیار مناسب است.

در مورد شفافیت این آب کافی است که ریشه و ساقه زنبق در طول سال در آن باشد.

دو سراب شگفت انگیز در کرمانشاه که حتما باید دید

اگر آسمان مهربان باشد و به اندازه کافی باران ببارد، عمق برخی از نقاط این سراب به 32 متر می رسد.

رودخانه نیل کرمانشاه زیستگاه حیوانات مختلف است. مثلاً غازهای وحشی، جوجه های ماهی خوار. این دریاچه دیدنی و مفرح نیز یک میراث طبیعی ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی است.

سراب نیلوفر که معمولا به اشتباه سراب نیلوفر نوشته می شود، یکی از با ارزش ترین گنجینه های طبیعی کشورمان و یکی از زیباترین دیدنی های کرمانشاه است.

دریاچه سراب نیلوفر یکی از پدیده های طبیعی شهر کرمانشاه است که در دامنه کوه کماجار قرار دارد.

این دریاچه به دلیل وجود نیلوفرهای آبی به سراب نیلوفر معروف است و بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید است.

در فصل پاییز و زمستان محیط اطراف دریاچه جلوه ای زیبا و طبیعت بی نظیری دارد. آب سراب نیلوفر از چشمه های زیرزمینی تامین می شود و محل مناسبی برای قایق سواری است.

این دریاچه کوچک در 20 کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه، در سال 1386 به عنوان پنجاه و پنجمین میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

البته سر نیلوفر امروزی با آنچه در آن سال ها دیده می شد بسیار متفاوت است! متاسفانه به دلیل خشکسالی هایی که در چند سال گذشته طبیعت کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است، تعداد زیادی از گل های نیلوفر آبی این دریاچه از بین رفته است.

دو سراب شگفت انگیز در کرمانشاه که حتما باید دید

البته برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی نیز در خشک شدن دریاچه سراب و از بین رفتن نیلوفرهای موجود در آن تاثیر بسزایی دارد.

خوشبختانه در سال 1394 با همت دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه تعدادی گیاه نیلوفر آبی در این دریاچه کاشته شد. این کار از نابودی کامل دریاچه سراب نیلوفر جلوگیری کرد و این جاذبه گردشگری کرمانشاه را برای ایران حفظ کرد.

دریاچه سراب در فصول گرم سال دیدنی می شود. یعنی وقتی گل نیلوفر باز می شود و گل می دهد. تصور کنید که به آرامی در حال عبور از گل های نیلوفر صورتی در یک قایق روی آب هستید.

آدرس سراب نیلوفر کرمانشاه: استان کرمانشاه، 20 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه، روستای سراب نیلوفر

رئیس صحنه

شهر صحنه یکی از زیباترین نقاط دیدنی کرمانشاه را در دل خود جای داده است. اگر عاشق طبیعت گردی هستید، پس از سراب نیلوفر، سراب صحنه بهترین جاذبه در کرمانشاه برای شما خواهد بود.

اگر در سفر به کرمانشاه از شهر صحنه دیدن کردید، برای یک گردش یک طرفه به منطقه دربند بروید.

حتی اگر می خواهید یک روز در این منطقه بمانید، نگران محل اقامت خود نباشید.

شما می توانید هر آنچه که یک جاذبه طبیعی باید داشته باشد را در صحنه ببینید.

از انواع درختان وحشی و درختان میوه گرفته تا صخره ها، دره ها و آبشارها را انتخاب کنید! در پاییز و بهار نوری از بهشت ​​را روی صحنه خواهید دید.

دو سراب شگفت انگیز در کرمانشاه که حتما باید دید

سکوت آرامش‌بخشی که در این منطقه حاکم است، می‌تواند خستگی تمام روزهای شلوغ و پر سر و صدایی را که پشت سر گذاشته‌اید، فراموش کند.

فواره آبهای ورودی به فواره روی صحنه جذابیتی جداگانه دارد! چهار چشمه (چوار کینی) نام منابع آبی دربند است که در مسیر چشمه آبشاری زیبا را تشکیل می دهند.

می گویند این آبشار و اطراف آن در گذشته محل تفریح ​​بسیاری از پادشاهان و اشراف بوده است.

آبی که از چهار چشمه می جوشد پس از 500 متر پیاده روی به آبشار اصلی می رسد و اینجاست که آب جوشان چشم انداز شگفت انگیزی را پیش روی شما قرار می دهد.

آب با فشار زیاد از دل کوه بیرون می ریزد و منظره ای باشکوه خلق می کند. اگر در فصل بهار به اینجا بروید، آبشار با آب فراوان در اوج زیبایی است، اما در فصول دیگر خلوت خاص خود را دارد.

وجود جلبک های سبز در صخره زیر آبشار رنگ سبز جذابی ایجاد کرده و بر جذابیت آبشار می افزاید. آب پر برکت این دره باغ های زیادی را سیراب می کند و منطقه ای پر از درختان سرسبز و با طراوت ایجاد کرده است.

آدرس سراب صحنه کرمانشاه: استان کرمانشاه، شهرستان صحنه

دو سراب شگفت انگیز در کرمانشاه که حتما باید دید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا