ایران گردی

دو ساحل صخره‌ای بی همتا در چابهار

تودی تریپ: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور که به دریای عمان و اقیانوس هند دسترسی دارد، جاذبه های طبیعی زیبایی را در دل خود جای داده است که در سفر به سیستان و بلوچستان هرگز از دست ندهید.

چابهار، جنوبی ترین بندر سیستان و بلوچستان خب، در اینجا می خواهیم دو ساحل صخره ای را کاوش کنیم. یکی پر سر و صدا با امواج 15 متری و همیشه گردشگران در آنجا دیده می شوند و دیگری آرام و ساکت است که ماهیگیران جنوب از آن امرار معاش می کنند.

دریای بزرگ که اکنون به پارک ساحلی تبدیل شده است، مکان خوبی برای امتحان غذاهای محلی سیستان و بلوچستان است. در این ساحل می توانید امواج بلند دریا را ببینید که با صخره ها و صخره ها برخورد می کنند و مناظر خیره کننده ای را ایجاد می کنند. البته برای تماشای امواج باید در تابستان و مرداد به چابهار سفر کنید.

اگر در هنگام جزر به این ساحل بروید، دیگر موجی وجود نخواهد داشت. اما در عوض، صخره های پوشیده از جلبک و سبز رنگ را خواهید دید که آغوش گرمی برای امواج خروشان تابستان است. ناگفته نماند که منظره غروب خورشید در این ساحل بسیار دلپذیر است. عکس گرفتن و ثبت لحظات خاص را فراموش نکنید.

حالا به دریای کوچک می رسیم. ساحلی صخره ای و آرام که مکانی امن برای ماهیگیران است. آنها در پایان روز در ساحل جمع می شوند و سعی می کنند نیروی کار خود را بفروشند. از آنجایی که این ساحل دیگر به اقیانوس دسترسی ندارد، بسیار آرام و ساکت است.

وقتی از شلوغی گشت و گذار و ازدحام دیگر گردشگران خسته شدید، با خیال راحت به این ساحل بیایید و چند ساعتی را در آرامش سپری کنید و طبیعت رنگارنگ این ساحل را تماشا کنید.

دو ساحل صخره ای بی نظیر در چابهار

عمق دریای چابهار چقدر است؟

مساحت آن 903 هزار کیلومتر مربع است. عمق این دریا در اطراف چابهار حدود 3398 متر است.

ساحل دریای بزرگ جایی است که امواج سرکش دریای عمان در آن به نمایش گذاشته می شود و مسافران شاهد قدرت آب های آزاد اقیانوس هند و دریای عمان خواهند بود. این ساحل زیبا که در قسمت شرقی چابهار قرار دارد به دلیل ارتباط با آب های اقیانوس و ارتباط با این آب های بزرگ یا مکران، ساحل دریا بزرگ نامیده می شود و جزر و مد زیبایی دارد که امواج بزرگی را ایجاد می کند.

یکی از گیاهان زیبای این منطقه فرش خزه ای است. خزه های زیادی در مدت زمان طولانی روی صخره ها فرش کرده اند و زیبایی جذابی به آنها بخشیده اند.

با طلوع خورشید می توان مرغ های دریایی را دید که در حال آواز خواندن و پرواز بر فراز ساحل سنگی چابهار هستند و در حوالی غروب آفتاب انواع ماهی های رنگارنگ در این مکان جمع شده و منظره ای بی نظیر خلق می کنند.

مسافران هنگام تماشای این ساحل می توانند صدف، حلزون، انواع ماهی های کوچک و بزرگ، نهنگ ها، خرچنگ ها، لاک پشت ها و ستاره های دریایی را ببینند.

برای رسیدن به ساحل صخره ای چابهار می توانید از بلوار امام خمینی (ره) یا از جاده ای که ایستگاه اتوبوس قرار دارد به میدان سه نفره هیئت بروید. سپس از بلوار Ocean به سمت جنوب بروید تا به Fleke Madar برسید.

دو ساحل صخره ای بی نظیر در چابهار

در ادامه دوباره از میدان مادر حرکت به سمت جنوب و رسیدن به یک میدان بزرگ. در این منطقه باید وسیله نقلیه را پارک کرده و به سمت ساحل پیاده روی کنید. البته این مسیر مخصوص افرادی است که ماشین شخصی دارند.

درباره دریای کوچک چابهار

تاریخ دقیق و مشخصی از ایجاد این منطقه در دست نیست، اما برخی معتقدند در گذشته قسمتی از دریای عمان توسط موج شکن هایی از هم جدا شده و این دریا به وجود آمده است و به همین دلیل به آن می گویند. دریای کوچک

این منطقه در واقع یک پارک ساحلی است که در آن امکانات بی نظیری وجود دارد و می توانید از همه آنها استفاده کنید. در قسمتی از این اقامتگاه ساحلی محیطی برای شنا و استحمام فراهم شده است که می توانید در تابستان از آن استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.

اما از برخی امکانات و تفریحات این منطقه فقط تا غروب آفتاب می توان استفاده کرد. زیرا در این صورت قایق ها پهلو می گیرند و فضای زیادی را اشغال می کنند. پس بهتر است برای تفریح ​​و لذت قبل از غروب آفتاب به آنجا بروید.

علاوه بر عناصر ذکر شده، امکانات فراوان دیگری مانند پارک، آنتن موبایل، سرویس بهداشتی، بوفه، استخر، فروشگاه، کافه و رستوران، جای پارک خودرو و آلاچیق های بی شماری در این منطقه وجود دارد.

دو ساحل صخره ای بی نظیر در چابهار

از دیگر ویژگی های این اقامتگاه ساحلی می توان به محوطه سازی خوب، درختکاری، زمین بازی بزرگ و نیمکت های طراحی شده برای تفریح ​​و گذراندن اوقات فراغت خانواده ها اشاره کرد. معمولاً قایق های کوچک و بزرگ زیادی در حال ماهیگیری در این منطقه دیده می شوند.

همانطور که گفته شد رستوران های زیادی در اطراف وجود دارد اما بهتر است از آنجا برای خود ماهی تازه بخرید و در کنار خانواده از غذاهای سالم و خوشمزه لذت ببرید. مطمئنا با سفر به چابهار و رفتن به ساحل کوچک دریا پشیمان نخواهید شد و تفریح ​​در آنجا به خاطره ای شیرین و خاطره انگیز برای شما تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا