ایران گردی

دو آبشار فوق‌العاده در تالش

تودی تریپ: قبل از اینکه به تلاش ها و دیدنی های او نگاهی بیندازیم، بهتر است دقیقا بدانیم او کجاست. مرکز تالش شهر هشتپر و دارای 4 ناحیه تلاش، حویک، اسلام و کرگان رود است.

از غرب این شهرستان می توانید به استان اردبیل، از شمال به آستارا، از شرق به انزلی و دریای خزر و از جنوب به رودبار بروید. در واقع در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار دارد و می توانید در طول سفر از شهرهای زیبای اطراف آن دیدن کنید.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، تلاش از سه طرف به کوه های تالش (ادامه رشته کوه البرز) و از طرف دیگر به دریای خزر ختم می شود. این ویژگی جذاب این شهر را به بهترین مکان برای سفر تبدیل کرده است.

آبشار زمرد؛ یک پدیده شگفت انگیز در تلاش او

آبشار زمرد در دل جنگل هاوایی و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. آبشار زمرد که یکی از جاهای دیدنی تالش محسوب می شود، در چهار فصل سال غرش می کند و دوستداران طبیعت گردی و کوه نوردی از نقاط مختلف کشور به آن سفر می کنند تا از طبیعت بکر و زیبای اطراف آن لذت ببرند. از طرفی آب و هوای این منطقه بسیار مطبوع و مطبوع است و اقامت چند روزه در آنجا می تواند بسیار دلپذیر باشد.

دو آبشار زیبا در تلاش

آبشار زمرد به دوقلو معروف است و دلیل آن این است که دو آبشار در کنار هم قرار دارند. اگر جلوی آبشار بایستید، می بینید که آبشار سمت چپ کوچک و پلکانی است. دو پله چهار و هشت متری دارد و آب کمتری از آن می گذرد. آب این آبشار پس از گذشت چند متر به استخر نسبتا بزرگی در پایین سرازیر می شود. آبشار دوم در سمت راست قرار دارد و ارتفاع آن به حدود 15 متر می رسد و نسبت به آبشار دیگر سرسبزتر و پرآب تر است.

آب های جاری در آبشار زمرد از ویلاهای بالاتر سرازیر می شود. اگر بتوانید از آبشار زمرد بالاتر بروید، می توانید چندین آبشار کوچک دیگر را در مسیر رودخانه ببینید که زیبایی بسیار خاص و دلنشینی به منطقه می بخشد. البته لازم به ذکر است که جلبک های زیاد در اطراف آبشار محیطی لزج ایجاد کرده است و همین امر می تواند گردشگران را در اطراف آبشار با مشکل مواجه کند.

برای رفتن به آبشار زمرد از تهران، ابتدا باید به سمت غرب رفته و از جاده قزوین – رشت استفاده کنید و وارد جاده سراوان – فومن شوید. از فومن وارد جاده آستارا شوید و 42 کیلومتر بعد از شهر تلاش ادامه دهید. در این مرحله، خروجی فرعی در سمت هویق در سمت دیگر شما قرار دارد. بنابراین مسیر را تا اولین دوربرگردان ادامه دهید و پس از دور زدن به Hroji Haweik خواهید رسید. پس از طی حدود 12 کیلومتر در جاده فرعی آسفالته به هاوجک می رسید.

شهر هوجک تا روستای زمرد حدود 9 کیلومتر فاصله دارد که 5 کیلومتر آن سنگفرش و 4 کیلومتر خاکی است. از روستای زمرد تا آبشار، 20 تا 30 دقیقه پیاده روی در دل کوهی پر درخت در انتظار شماست که می تواند بسیار دلپذیر و خاطره انگیز باشد.

دو آبشار زیبا در تلاش

آب هایی که به آبشار زمرد می ریزند خنک هستند و زیستگاه بسیار مناسبی برای ماهی قزل آلا محسوب می شوند. در اطراف آبشار زمرد جنگل های هیرکانی وجود دارد. در میان جنگل درختانی مانند بلوط، اقاقیا، گلابی، شمشاد، انار، ارژنگ، آلو، گردو و گونه های مختلف دیگر را می بینید.

ماهی قزل آلا در آب های سرد Emerald Falls زندگی می کند. بنابراین می توانید در زمستان در این آب ها ماهیگیری کنید. در فصل تابستان و در هوای گرم این منطقه، شنا در استخر آبشار زمردی می تواند بسیار دلپذیر و جذاب باشد و شما را خنک کند.

از طرفی کوهنوردی و کوهنوردی در مسیر آبشار زمرد بسیار جذاب و خاطره انگیز است. تماشای مناظر مختلف جنگلی و لذت بردن از هوای مطبوع این منطقه از دیگر فعالیت هایی است که می توان در آبشار زمرد انجام داد. همچنین می توانید با بازدید از آبشار زمرد و همچنین شهر هاوایی درباره مردم تالش، زبان و فرهنگ آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. حمل دوربین و گرفتن عکس های مختلف از زیبایی آبشار زمرد و اطراف آن نیز می تواند سرگرمی خوبی باشد.

نشانی: گیلان، ۴۵ کیلومتری تالش، شهر هاویک

تور آبشار در آبشار ورزان

آبشار ورزن که به آبشار ورازان نیز معروف است، در استان گیلان قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی تالش به شمار می رود. محل دقیق این آبشار در روستای ورزان در شمال غربی سوباتان است و حدود چهار کیلومتر با ییلاق سوباتان فاصله دارد. آب رودخانه ورزان یکی از شاخه های اصلی رودخانه لیسار است و از چشمه های بالای ییلاق سر سرچشمه می گیرد. آبشار ورزان با ارتفاع بیش از 100 متر از صخره های عظیم می ریزد و صحنه شگفت انگیزی را خلق می کند.

دو آبشار زیبا در تلاش

آبشار ورزن یا آبشار ورازان در استان گیلان و در 36 کیلومتری شمال غربی شهرستان تلاش و در ارتفاع 1900 تا 1970 متری قرار دارد. این آبشار در روستای ورزان و در چهار کیلومتری سوباتان قرار دارد. آبشار ورزانسکی با ارتفاع بیش از 100 متر از صخره های عظیم سقوط می کند و منظره ای فوق العاده را ایجاد می کند.

آدرس: ایران، گیلان، 36 کیلومتری شمال غربی تلاش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا