ایران گردی

دشت مورپیسه؛ جاذبه‌ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

تودی تریپ: دشت مورپیس یاسوج یکی از مهمترین و طبیعی ترین مکان های دیدنی یاسوج است. این دشت که مملو از لاله های واژگون است، منطقه وسیعی را در بر می گیرد و زیبایی آن مانند بهشت ​​است. دامنه های پر از لاله های واژگون و دیگر گل های وحشی زیبایی منحصر به فردی به این دره بخشیده است. چشم انداز این دره رویایی جاذبه ای بسیار جالب و برجسته برای دوستداران طبیعت است.

آشنایی با دشت مورپیسه یاسوج

دشت مورپیس یکی از مهمترین و طبیعی ترین نقاط دیدنی یاسوج است. این دشت که مملو از لاله های واژگون است، منطقه وسیعی را در بر می گیرد و زیبایی آن مانند بهشت ​​است. دامنه های پر از لاله های واژگون و دیگر گل های وحشی زیبایی منحصر به فردی به این دره بخشیده است. چشم انداز این دره رویایی جاذبه ای بسیار جالب و برجسته برای دوستداران طبیعت است.

فاصله دشت مورپیسه کاکان تا شهر یاسوج حدود 35 کیلومتر است. زیبایی این دشت وسیع وصف ناپذیر است. این دشت در بهار چهره دیگری به خود می گیرد. دوستداران طبیعت در فصل بهار می توانند برای شکوه طبیعت و زیبایی لاله های غوطه ور در دشت مورپیسه کاکان به دعا نگاه کنند.

دشت Morpise;  جاذبه ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

لاله های وارونه گلدان های وارونه طبیعت هستند. در دامنه های رشته کوه دانا چنین گلزارهای زیبایی کم نیست و به راستی دامنه های دانا را می توان گلستان زیبایی دانست. چراغ های واژگون و فانوس های این دشت در طبیعت این منطقه وصف ناپذیر و رویایی است. چشمه لاله واژگون در این دشت از هر چشمه دیگری دیدنی تر است.

مجاورت این دشت به دو شهر یاسوج و سیسخت هر ساله امکان بازدید از این دشت را برای مسافران زیادی فراهم می کند. در جاده یاسوج به یزد جاده ای به آبشار مارگون و شهر سپیدان منشعب می شود که از دشت مرتفع و زیبای مورپیسه می گذرد و به استان فارس می رسد.

این دشت در اردیبهشت ماه پوشیده از لاله های واژگون است. در فصل بهار دشت مورپیس زیباترین چهره خود را به نمایش می گذارد. دشت لاله های واژگون مورپیس مانند فرشی رنگارنگ است که شما را به تماشای دامنه های رشته کوه دنا دعوت می کند.

چشم انداز این دره رویایی جاذبه ای بسیار جالب و برجسته برای دوستداران طبیعت است. لاله های وارونه گلدان های معکوس طبیعت هستند. در دامنه‌های رشته‌کوه دانا، چنین گل‌زارهای زیبایی کم نیست و به‌راستی دامنه‌های دانا را می‌توان گل‌کاری زیبایی دانست.

دشت Morpise;  جاذبه ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

چراغ ها و فانوس های واژگون در این دشت در طبیعت این منطقه وصف ناپذیر و رویایی است. چشمه لاله واژگون در این دشت از هر چشمه دیگری دیدنی تر است. روستای مرپیسه کاکان در 30 کیلومتری جنوب شرقی یاسوج قرار دارد. این روستا آب و هوای بسیار خوب و مطبوعی دارد و به خصوص در فصل بهار و تابستان می توانید بهترین تعطیلات را در دشت ها و باغ های این روستا سپری کنید. این روستا به عنوان یکی از روستاهای تاریخی و قدیمی شناخته می شود و بر اساس اسناد موجود قدمت آن به 2000 سال قبل باز می گردد.

دسترسی آسان به Morpise Plain

استان زیبای کهگیلویه و بویار احمد با چشمه‌ها و تفرجگاه‌ها، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان طبیعتی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد دارد و با نمایش جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر پذیرای گردشگران است. این استان با داشتن 280 اقامتگاه طبیعی، حدود 2600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و گنجینه های طبیعی چشم نواز، مکانی مناسب برای گردشگران و به ویژه برای طبیعت گردان است.

دشت Morpise;  جاذبه ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

شهرستان بهمئی یکی از مناطق سردسیر کوگیلویه و بویراحمد است که به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی یکی از معروف ترین شهرستان های استان به شمار می رود. این شهر به دلیل زیبایی و آب و هوای مطبوع خود همه ساله در فصول سرسبز پذیرای گردشگران و دوستداران طبیعت است. یکی از آثار طبیعی زیبای دشت مورپیس کاکان است.

روستای کاکان در بخش مرکزی شهرستان بویار احمد در 30 کیلومتری جنوب شرقی یاسوج قرار دارد. محدود به ارتفاعات مرتفع و بلند دنا است. آب و هوای این روستا در بهار و تابستان مطبوع و مطبوع و در زمستان سرد است. این روستا یکی از روستاهای تاریخی و قدیمی استان کهگیلویه و بویراحمد است و مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد.

برای دسترسی به دشت مورپیسه کاکان یاسوج با توجه به مجاورت این دشت با دو شهر یاسوج و سیشرد، سالانه می توان تعداد زیادی از مسافران را بازدید کرد. در مسیر یاسوج به یزد، جاده ای به آبشار مارگون و شهر سپیدان منشعب می شود که قبل از رسیدن به استان فارس، می توانید دشت های مرتفع و زیبای مورپیسه را ببینید.

دشت Morpise;  جاذبه ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

در بهار و به خصوص در ماه می، لاله‌های واژگون نیز رشد می‌کنند و منظره‌ای بی‌نظیر خلق می‌کنند. دشت لاله های واژگون مورپیسه مانند فرشی رنگارنگ است که روحت را به تماشای دامنه های رشته کوه دانا دعوت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا