ایران گردی

دریاچه چورت؛ جاذبه ای بی همتا در مازندران

سلام اداره گردشگری: دریاچه چورت دریاچه ای کوچک در میان جنگل های انبوه مازندران است و یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی به شمار می رود.

دریاچه ای که با وجود کوچکی، آینه تمام قد از تمام جذابیت هایی است که طبیعت بکر می تواند در خود داشته باشد.

حوالی صبح، وقتی مه نازکی روی سطح آب می نشیند و آواز پرندگان به آرامی شنیده می شود، آرامش او دو چندان می شود.

دریاچه چورت یا «میانشه» همیشه زیبا و دیدنی است; اما بهار و به خصوص پاییز داستان دیگری دارد. پاییز در دریاچه چرت سمفونی رنگ هاست. برای کشف این دریاچه زیبا با ما همراه باشید.

دریاچه دیدنی چرت

این دریاچه حدود 5.2 هکتار وسعت دارد. چورت توسط درختان سرسبز زیبا و جنگل های انبوه احاطه شده است و همین امر چشم انداز آن را منحصر به فرد می کند.

وجود ماهی های متعدد و متنوع در این دریاچه از ویژگی های اصلی آن است. علاوه بر این، هوای مه آلود، صدای حیوانات و پرندگان مختلف و جاده خاکی که از میان این درختان می گذرد به فضای اسرارآمیز این دریاچه افزوده و آن را به یکی از مسیرهای مورد توجه گردشگران ماجراجو تبدیل کرده است.

دریاچه چورت یکی از دریاچه های پرشمار ایران و یکی از زیباترین آنهاست که حتی یک پیاده روی کوتاه تا آن می تواند آرامش خاصی به شما بدهد. این دریاچه قدمت چندانی ندارد اما به خاطر اکوسیستم درختان سرسبز و طبیعت بکر اطراف آن مشهور است.

چورت توسط درختان سبز زیبا و جنگل های انبوه احاطه شده است که چشم انداز آن را منحصر به فرد می کند.

دریاچه چرت؛  جاذبه ای بی نظیر در مازندران

وجود ماهی های متعدد و متنوع در این دریاچه از ویژگی های اصلی آن است. علاوه بر این، هوای مه آلود، صدای حیوانات و پرندگان مختلف و جاده خاکی که از میان این درختان می گذرد به فضای اسرارآمیز این دریاچه افزوده و آن را به یکی از مسیرهای مورد توجه گردشگران ماجراجو تبدیل کرده است.

خوبی سفر به این نقطه زیبای ایران و گذراندن حتی چند ساعت در آنجا این است که وقتی آن را ترک می کنید با روحیه عالی این کار را انجام می دهید و تنها چیزی که باقی می ماند حس خوب است و این بهترین گزینه برای افرادی است که از انواع سر و صدا خسته شده اند و می خواهند کمی آرامش داشته باشند یا به دنبال آرامش هستند. خوب است در اطراف دریاچه چادر بزنید که آرامش بی نظیری را برای شما فراهم می کند.

دریاچه چورت همیشه زیباست اما بهترین فصل سفر به این دریاچه فصل بهار با سرسبزی بی پایانی که طبیعت را به دریاچه می بخشد و نیمه اول پاییز با جشنواره ای از زیباترین رنگ ها در چشم انداز دریاچه است.

اینجا میتونی ماهیگیری کنی فقط به یاد داشته باشید که در این مکان شنا نکنید زیرا می تواند خطرناک باشد.

البته تورهایی وجود دارد که اگر به این نوع سفر علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم در یکی از آنها شرکت کنید. در این صورت می توانید مکان های بیشتری را در کنار فرهنگ محلی مردم منطقه کشف کنید.

مسیر به دریاچه چرت با ماشین

آدرس دریاچه چرت: دریاچه چورت در زمینی به وسعت 2.5 هکتار در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله 10 کیلومتری روستای چورت حدفاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است.

دریاچه چرت؛  جاذبه ای بی نظیر در مازندران

جاده دسترسی از ساری

برای رسیدن به این دریاچه از ساری پس از طی مسافتی حدود 23 کیلومتر به سمت جنوب و روستای تاکام، بعد از تابلوی روستای چورت وارد جاده فرعی شوید. این مسیر را حدود 15 کیلومتر ادامه دهید تا به روستا برسید.

فاصله روستا تا دریاچه حدود 10 کیلومتر است و از مسیرهای مختلف می توان به آن رسید. برای پیمودن این مسیرها می توانید از راهنمایان محلی کمک بگیرید.

این مسیر را نیز می توانید با نیسانی که به راحتی در روستا پیدا می شود طی کنید.

جاده دسترسی از سمنان

برای رسیدن از مسیر سمنان ابتدا با 25 کیلومتری شمال به شهر شهمیرزاد خواهید رسید. از شهر شهمیرزاد پس از طی حدود 150 کیلومتر راه ساری را در پیش بگیرید و فولاد مهلا، کیاسر را پشت سر بگذارید و بلافاصله بعد از پل عبوری از رودخانه به ورودی جاده روستای چورت و پس از طی 15 کیلومتر به روستای چورت می رسید. فاصله این روستا تا دریاچه 10 کیلومتر و کثیف است.

فرقی نمی کند از کدام نقطه این کره خاکی به دریاچه چرت بروید، در هر صورت مسیر بخشی از جاذبه های سفر شما خواهد بود.

در این مسیر از میان درختان سر به فلک کشیده عبور کرده و در نیمه راه به روستایی به نام چورت می رسید که جلوه ای خیالی به دور از دود و دم شهر و دغدغه های آن است. چیزی شبیه نقاشی خانه های روستایی با گلدان های گل با کوه های سبز در پس زمینه. آسمان آبی تر از همیشه است و رنگ های خاکستری شهر دیگر به چشم نمی خورد.

دریاچه چرت؛  جاذبه ای بی نظیر در مازندران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا