ایران گردی

دریاچه مهارلو کی صورتی است؟

تودی تریپ: دریاچه مهارلو شیراز یکی از جاذبه های دیدنی و معرف این شهر است و با رنگ صورتی خود منظره ای زیبا، دیدنی و منحصر به فرد را برای خود رقم زده است.

شهر شیراز یکی از جذاب ترین و زیباترین شهرهای ایران است که انواع دیدنی ها و جاذبه های گردشگری را در خود جای داده و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.

شهرهای جنوبی ایران دارای تنوعی از زیباترین مکان ها برای گشت و گذار و گردشگری هستند.

دیدنی های شیراز به آثار و آثار باستانی محدود نمی شود، بلکه جاذبه های گردشگری فراوان و متنوعی در طبیعت آن وجود دارد.

دریاچه مهارلو یکی از جاذبه های طبیعی شیراز است که به رنگ صورتی دیده می شود و در 18 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

دریاچه مهارلو

دریاچه مهارلو شیراز دریاچه ای فصلی است و بیشتر آب آن در فصول گرم سال به ویژه تابستان تبخیر می شود.

وضعیت این دریاچه در هر فصلی از سال متفاوت است و توصیه می شود در فصلی که دریاچه پر آب است و می توانید از زیبایی آن لذت ببرید، از آن دیدن کنید.

از جانب بهترین زمان برای بازدید از دریاچه مهارلو شیراز از پاییز تا اواسط بهار است.

دریاچه مهارلو چه زمانی صورتی است؟

در این مدت شاهد بارش باران خواهیم بود و این باران ها دریاچه صورتی را پر می کند و به زیباترین حالت خود می رسد.

همچنین هوای منطقه خنک و بسیار مطبوع است.

اگر فصل بهار را برای سفر به شیراز و بازدید از دریاچه صورتی انتخاب کنید، می توانید آن را به رنگ صورتی و تقریبا ارغوانی ببینید که یکی از زیباترین حالت های ممکن است.

اگر بخواهید فصل تابستان را برای سفر به شیراز و بازدید از این دریاچه صورتی انتخاب کنید، دریاچه مهارلو را به رنگ صورتی و تقریبا مایل به قرمز خواهید دید.

اما توجه داشته باشید که آب دریاچه قبل از سفر خشک نشده است. زیرا در فصل تابستان بر اثر گرمای هوا، آب دریاچه تبخیر می شود و بستر سفید و نمکی آن نمایان می شود.

در فصل پاییز و همچنین در بهار که بارندگی های پیاپی وجود دارد، دریاچه پر آب می شود و زیبایی خود را برای شما فراهم می کند.

هوای شیراز در اوایل پاییز بسیار مطبوع خواهد بود.

مهاجرت پرندگان مهاجر از پاییز و زمستان آغاز می شود و اگر در فصل زمستان به این دریاچه بروید می توانید صحنه های بسیار زیبا و منحصر به فردی را ببینید.

دریاچه مهارلو شیراز در فصل زمستان مملو از آب است و حضور فلامینگوها و سایر پرندگان مهاجر می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی دریاچه داشته باشد.

دریاچه مهارلو چه زمانی صورتی است؟

دریاچه مهارلو شیراز کجاست؟

برای رفتن به دریاچه مهارلو باید به استان فارس و شهر شیراز سفر کنید.

سپس جاده شیراز به فسا را ​​در پیش بگیرید و پس از طی حدود 60 کیلومتر به روستای مهارلو می رسید. از آنجا می توانید به دریاچه بروید.

  • آدرس دریاچه مهارلو: استان فارس در 18 کیلومتری جنوب شرقی شیراز

دریاچه نمکی و صورتی فصلی مهارلو در ایران و جنوب شرقی شیراز قرار دارد و هیچ جزیره و سرزمینی در دل آن دیده نمی شود.

با طی مسافتی حدود 18 تا 20 کیلومتر به دنبال جاده شیراز به فسا به سمت جنوب شرقی شیراز و ابتدای دریاچه مهارلو می روید و در صورت ادامه و مسافت حدود 57 تا 60 کیلومتر می توانید روستای کناری را نیز ببینید. دریاچه مهارلو.

مسیر دسترسی به دریاچه مهارلو شیراز به این صورت است که از استان فارس و شهر شیراز در جاده شیراز – فسا سفر خود را شروع می کنید، پس از طی حدود 57 تا 60 کیلومتر به روستای مهارلو یا دشت گل می رسید که می توانید از آنجا نیز دیدن کنید. دریاچه روستایی

دریاچه مهارلو مانند بسیاری از تالاب ها و دریاچه های ایران با تهدیدات زیست محیطی زیادی از جمله خشکسالی مواجه است.

دریاچه مهارلو چه زمانی صورتی است؟

این دریاچه در متعادل سازی آب و هوای شهر شیراز موثر است و از سرمای شدید در زمستان و گرمای شدید در تابستان به دلیل رطوبت این دریاچه جلوگیری می کند. اما در دهه های اخیر به دلیل بارندگی کم و خشکسالی، این دریاچه به کانون ریزگردها تبدیل شده و باعث آلودگی هوا در منطقه می شود.

کمبود آب و خشکسالی دریاچه مهارلو بر کشاورزی نیز تأثیر می گذارد. به گونه ای که در صورت خشک شدن کامل دریاچه مهارلو با وزش باد، املاح کف دریاچه بالا آمده و خاک اطراف دریاچه حرکت می کند و کشاورزان را با مشکل مواجه می کند و در نهایت زمین های کشاورزی را شور می کند.

یکی دیگر از تهدیدات دریاچه مهارلو آلودگی این دریاچه به آلاینده ها و فلزات سنگین مانند سرب است که از طریق آب رودخانه و فاضلاب وارد آب مهارلو می شود.

تبخیر آب دریاچه مهارلو در فصل تابستان زیاد است و این امر منجر به افزایش آلاینده ها و فراتر رفتن از حد مجاز می شود.

برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی و حفر چاه های غیرمجاز نیز بر اکوسیستم این دریاچه تأثیر گذاشته و از جمعیت و تنوع پرندگان مهاجر کاسته است.

دریاچه مهارلو چه زمانی صورتی است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا