ایران گردی

دریاچه ممرز نوشهر؛ دریاچه ای عجیب و حیرت انگیز

تودی تریپ: این دریاچه بسیار زیباست. اما هیچ امکاناتی در اطراف آن وجود ندارد و هنوز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

البته همین کمبود امکانات یکی از دلایل بکر ماندن این مناظر دیدنی است و برای برخی افراد یکی از جذاب ترین ویژگی های آن است.

دیدن جاذبه های بکر و ناشناخته یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر برای کسانی است که همیشه به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، بازدید از دریاچه ممرز را در برنامه سفر خود قرار دهید.

آشنایی با دریاچه ممرز نوشهر

در نقطه ای بکر از شهرستان نوشهر و در میان جنگل انبوه برگ ریزان دیاچی قرار دارد که با فضای وهم آلود و آرام خود پناهتان می دهد. نام آن دریاچه ممرز است اما به دلیل قرار گرفتن در منطقه مولا کالا به این نام نیز خوانده می شود.

فضای بکر اطراف دریاچه آمیخته با مه و صدای حیوانات وحشی است که هر لحظه به گوش می رسد. این مشکل با وجود درختان خشک در وسط دریاچه تشدید شده و باعث شده است که آن را دریاچه ارواح نامیده اند.

طول این دریاچه 700 متر و عرض آن به 300 متر می رسد و با جلوه ای باورنکردنی در انتظار شماست. چهره منحصر به فرد این دریاچه و زیبایی منحصر به فرد آن باعث شده تا نام آن در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شود.

دریاچه ممرز نوشهر;  دریاچه ای عجیب و شگفت انگیز

برای رسیدن به دریاچه ممرز باید به نوشهر رفت و وارد جاده فرعی روستا شد صلاح الدین کلی سفلی برسیم. سپس یک جاده فرعی در وسط جنگل وجود دارد که حال شما را خوب می کند.

اینجا تجربه آفرود متفاوتی برای مسافران این دریاچه زیبا ایجاد می شود و به خاطره ای فراموش نشدنی در ذهنشان تبدیل می شود. البته عبور از این جاده با هر خودرویی امکان پذیر است و با خودروهای آفرود کمی هیجان انگیزتر می شود.

دریاچه ممرز کجاست؟

دریاچه ارواح نوشهر در مسیر جاده نور به نوشهر در 47 کیلومتری نوشهر و نزدیک روستای صلاح الدین کالا قرار دارد.

اگر از نور به سمت نوشهر می روید، می توانید از چندین مسیر مختلف به جاده اصلی دریاچه ارواح برسید.

جاده رویان به روستای بلده با اتصال به جاده دریا بیشه و جاده ونوش شما را به ابتدای جنگل های حفاظت شده ممرز و جاده دریاچه ارواح می رساند.

در مسیر جاده ونوش که از روستاهای صلاح الدین کالا و ونوش می گذرد به دروازه ورودی منطقه حفاظت شده اطراف دریاچه می رسید. برای عبور از امنیت نیاز به پاس دارید. البته عموم مردم حق ورود دارند. مگر در مواقع خاص که شرایط آب و هوایی مناسب نیست.

پس از طی مسافت 15 کیلومتری در جاده خاکی به تابلوی دریاچه ارواح می رسید. می توانید مسیر را با پای پیاده یا با وسایل نقلیه آفرود ادامه دهید.

پیاده روی این مسیر حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت طول خواهد کشید. جاده خاکی دریاچه ارواح از میان جنگل های بلند می گذرد و شما را به دریاچه مرزی می رساند. اگر دروازه نگهبان بسته بود، می توانید با نگهبانان تماس بگیرید و از آنها بخواهید که دروازه را باز کنند.

برای ورود به این منطقه، ورودی های تصادفی را از ماشین هایی دریافت می کنند که نظارت ندارند. همچنین برای رانندگی خودروی آفرود در این منطقه باید از محیط زیست اجازه بگیرید.

دریاچه ممرز نوشهر;  دریاچه ای عجیب و شگفت انگیز

  • آدرس دریاچه ارواح: استان مازندران، نوشهر، روستای صلاح الدین کالا، دریاچه مامرز یا عروه

یکی از بهترین تفریحات اطراف دریاچه ارواح نوشهر، گردش در جنگل های زیبا و بکر اطراف این دریاچه است. در میان درختان سر به فلک کشیده این منطقه می توان از طبیعت بکر و دل انگیز لذت برد و عکس های فراموش نشدنی گرفت.

جنگل های اطراف جاده های پر پیچ و خم و خاکی دارند که اگر از علاقه مندان به آفرود هستید، می توانید با وسایل نقلیه مجهز به گشت و گذار در این مناطق بپردازید. البته به یاد داشته باشید که برای ورود به مناطق حفاظت شده با وسیله نقلیه آفرود باید از اداره جنگل های منطقه مجوز بگیرید.

گرفتن عکس از مناظر مختلف در دریاچه ارواح نیز برای بسیاری از گردشگران سرگرم کننده است. در مواقع مه آلود و زمانی که آب کم است، وقتی درختان پوسیده از دریاچه بیرون می زنند، صحنه های جالب و وهم انگیزی را خواهید دید.

اگر اهل ماجراجویی در بیابان هستید، می توانید یک پیک نیک در اطراف دریاچه ارواح برنامه ریزی کنید یا شب را در همان نزدیکی بگذرانید.

جنگل های اطراف این دریاچه می تواند خاطره ای عالی برای کسانی که دوست دارند در طبیعت بکر استراحت کنند، بسازد.

برای استراحت در اطراف این دریاچه فراموش نکنید که از وضعیت آب و هوای آن منطقه مطلع شوید و در صورت مناسب بودن شرایط، تمام وسایل مورد نیاز را با خود ببرید. چون امکاناتی در این منطقه وجود ندارد.

دریاچه ممرز نوشهر;  دریاچه ای عجیب و شگفت انگیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا