ایران گردی

دریاچه لفور کجاست؟ + لوکیشن و آدرس / فیلم

به گزارش تودی تریپ، دریاچه لفور دریاچه ای مصنوعی در کوه سواد است که با احداث سد لفور در محل تلاقی سه رودخانه کارسنگ، اسکیلیم روها و آذر ایجاد شده و به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده است. در قلب جنگل Lefour.

سد لفور که با نام‌های سد البرز و سد پاشا نیز شناخته می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که با سازه‌های طبیعی و سنگ‌ریزه‌ای آسیب کمتری به محیط زیست وارد کند و به همین دلیل آلودگی محیطی کمی ایجاد کرده است.
هدف از ساخت سد لفور تامین آب شرب و کشاورزی 54 هکتار از اراضی کشاورزی اطراف این سد است.
دریاچه لفور در منطقه دیوتک به ارتفاع 72 متر بر روی تپه ای نسبتا مرتفع قرار دارد و آب روستاها و شهرهای بابل، قائم شهر، جویبار، امیر کالا، هزار شهر و فریدون کنار را تامین می کند.

دریاچه لفور سوادکوه در کدام استان قرار دارد؟

سد لفور در 45 کیلومتری جنوب شرقی بابل قرار دارد، بنابراین برای رسیدن به دریاچه لفور باید از جاده هراز یا فیروزکوه به بابل رفت و پس از بابل وارد جاده گنج افروز به سمت منطقه بابلکنار شد. این جاده اگرچه بسیار زیباست اما در کنار دره ای عمیق قرار گرفته و بسیار خطرناک است بنابراین بهتر است در فصل بارندگی از سفر به این منطقه خودداری کنید.
پس از رسیدن به بابلکنار به دوراهی شیردرکلا بروید. ادامه مسیر در سمت راست است و شما را به سمت شرق دریاچه می برد.
برای رسیدن به سد لفور می توانید از روستای گالشکلا به سمت سد بروید. برای این کار باید 5 کیلومتر دیگر جاده را ادامه دهید. در طول مسیر از بالای جاده منظره ای از دریاچه لفور وجود دارد.

دریاچه لفور

در دریاچه لفور استراحت کنید
یکی از جذاب ترین تفریحات در دریاچه لفور ماهیگیری است. در این سد می توان با گرفتن مجوز گونه های مختلف ماهی قرمز، زرد و سفید را صید کرد.
قایق سواری در دریاچه جذابیت خاص خود را دارد.
عکاسی از طبیعت منحصر به فرد اطراف دریاچه می تواند سوژه های جالبی خلق کند.
گشت و گذار در 29 روستای روستای لفور و خوردن غذاهای لذیذ شمالی خالی از لذت نیست.
بازدید از تپه تاریخی چاشتوران که آثار کشف شده مربوط به عصر آهن است.
این جنگل یکی از جنگل های هیرکانی چند میلیون ساله است.
بازدید از جنگل زیبا و جادویی لفور و کمپینگ در جنگل.
این جنگل یکی از جنگل های چند میلیونی پارک جنگلی هیرکانی با پوشش گیاهی توسکا، راش، ممرز و گلپر محسوب می شود که در جنگل لفور قرار دارد و دارای امکاناتی مانند آلاچیق و سرویس بهداشتی است.
پارک جنگلی آذر رود با پوشش گیاهی توسکا، راش، هالوس و گلپر واقع در جنگل لفور و دارای امکاناتی مانند آلاچیق و سرویس بهداشتی می باشد.

دریاچه لفور

بهترین زمان برای سفر به دریاچه لفور چه زمانی است؟

تمام فصول برای بازدید از دریاچه لفور مناسب است و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. این منطقه در تعطیلات بسیار شلوغ است، اگر به دنبال مکانی آرام و سکوت طبیعت هستید، بهتر است در تعطیلات به این منطقه بروید.
آب و هوا و زیبایی طبیعی منطقه در فصل بهار و تابستان در بهترین حالت خود قرار دارد.
اگر سرما و باران شدید شما را آزار نمی دهد، می توانید از طبیعت رنگارنگ و جذاب اطراف دریاچه لفور سوادکوه لذت ببرید.

در دریاچه لافور سوادکوه اقامت کنید
اولین و ارزان ترین گزینه پیش روی شما، مخصوصا اگر طبیعت گرد حرفه ای یا نیمه حرفه ای هستید، کمپینگ و کمپینگ در جنگل لفور یا زمین های اطراف دریاچه است.
در شهرهای اطراف دریاچه لفور از جمله بابل، سواد کوه و شیرگاه، ویلاها، آپارتمان ها، کاندوها و اقامتگاه های بوم گردی، کلبه های جنگلی و خانه های روستایی با قیمت های مختلف برای اجاره وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا