ایران گردی

دریاچه سقالکسار؛ جاذبه ای فوق العاده در گیلان

تودی تریپ: دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران است که در استان گیلان و روستایی به همین نام واقع شده است.

در مسیر آرامگاه آقا سید شریف که در اطراف شهر شفت گیلان قرار دارد، تکه ای از بهشت ​​به شکل دریاچه ای زلال نمایان می شود که به آن دریاچه سقالکسار می گویند و همه ساله علاقه مندان زیادی را به این منطقه می کشاند.

آشنایی با دریاچه سقالکسار

زیبایی خیره کننده دریاچه سالکسر همه ساله گردشگران زیادی را در فصول مختلف به سوی خود می کشاند تا در کنار این مناظر زیبا لحظات شاد، زیبا و دل انگیزی را تجربه کنند.

رنگ‌های جادویی و چشم نواز این دریاچه چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند زیرا انعکاس مناظر زیبای اطراف دریاچه سقالکسار در آینه شفاف آب در هر فصل، ترکیب‌های رنگی متفاوت از سبز آرام، نیلی و بنفش تا پایه. از رنگ های آتشین پاییز جلوه ای روح انگیز ایجاد می کند.

دریاچه سقالکسار;  یک جاذبه عالی در گیلان

شاید اگر دریاچه ساکالکسار را تمیزترین دریاچه ایران بنامیم اشتباه نکنیم.

کافی است دقایقی در کنار درختان انبوه این دریاچه بنشینید تا آرامش و آرامش واقعی طبیعت زیبای این خطه از ایران که باید گوشه ای از بهشت ​​به شمار آید در جانتان جاری شود.

سد خاکی در اطراف دریاچه زیبای سقالکسار باعث پیدایش و شکل گیری این دریاچه زیبا شده است.

چشمه سارس در اطراف دریاچه و همچنین باران های موسمی آب دریاچه سقالکسار را که حدود 15 هکتار وسعت دارد تامین می کند.

ناگفته نماند که در اطراف شهر شفت که فاصله چندانی با روستای سقالکسار ندارد، چندین دریاچه طبیعی وجود دارد که همه این دریاچه ها فضایی روح انگیز و هیجان انگیز را برای گردشگران ایجاد می کنند، اما چون سد خاکی سقالکسار دریاچه سقالکسار را به وجود آورده است، به بزرگترین دریاچه تاریخ تبدیل می شود. شکوه این دریاچه از سایر دریاچه های واقع در این منطقه بیشتر است.

درختان سر به فلک کشیده بلوط در اطراف سد دیده می شود. این سد خاکی مشکل آبیاری کشاورزان و برنج کاران این منطقه را حل کرده است.

جعفر کوشال یکی از کشاورزان زبده کشور در سال 62 پیشنهاد ساخت سد را به رئیس جمهور داد و پس از موافقت با این طرح و اجرای آن، مشکلات آبیاری کشاورزان برنج و چای منطقه تا حد زیادی مجاز شد.

به همین منظور برای تجلیل از وی، تندیس یادبودی از وی در ورودی صداحکی نصب شده است.

البته دریاچه سقالکسار تنها جاذبه گردشگری این روستا نیست. کافیست وارد روستا شوید و خوشه های طلایی گندم و عطر مطبوع برنج در شالیزارهای روستا شما را مسحور خود می کند.

دریاچه سقالکسار;  یک جاذبه عالی در گیلان

دریاچه سقالکسار در پاییز

روستای سقالکسار در تمام فصول زیباست. اما به گفته بسیاری از گردشگران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

فصل بهار در سقالکسار با تصویر درختان تازه جوانه زده، بارندگی های گاه و بیگاه و عطر طراوت همراه است. در حالی که پاییز با چهره ای هزاران رنگ زیباترین انعکاس طبیعت جنگل های اطراف را با رنگ های نارنجی، قرمز، سبز و زرد در دریاچه به نمایش می گذارد.

فصل تابستان در روستای سقالکسار و شمال کشور با هوای گرم و مرطوب همراه است. اما طبیعت در این زمان از سال در سبزترین حالت خود به نظر می رسد.

هوای سقالکسار در زمستان سرد است. اما دیدن چهره برفی سقالکسار نیز مزایایی دارد و پیشنهاد می کنیم در این موقع از سال فرصت دیدن آن را از دست ندهید.

فصل پاييز: به عقیده بسیاری زیباترین چهره سقالکسار در فصل پاییز دیده می شود. زمانی که هزاران رنگ درخت در آب منعکس می شود و تصویری باشکوه خلق می کند.

برای دیدن تمام زیبایی های دریاچه، باید به اطراف آن نگاه کنید. اگر کنجکاو هستید و می خواهید فرصت های جدیدی را کشف کنید، یک پیاده روی زیبا در اطراف دریاچه را امتحان کنید.

در این پیاده روی با حیوانات اهلی روبرو می شوید و می توانید آنها را در حال چرا ببینید. اگر تابستان باشد و آب کم باشد، در بخشی از دریاچه تنه هایی را خواهید دید که از آب بیرون زده اند و منظره جالبی خواهید داشت.

همچنین می توانید از امکانات قایق سواری استفاده کنید و لذت تماشای مناظر از مرکز دریاچه را تجربه کنید. دوچرخه های آبی سوار شوید و لحظات خوشی را با همراهان خود رقم بزنید. قایق سواری در سقالکسار خاطره جالبی برای شما خواهد بود.

دریاچه سقالکسار;  یک جاذبه عالی در گیلان

در اطراف دریاچه مکان های مناسبی برای برگزاری یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه وجود دارد. می توانید یک نقطه در سایه درختان انتخاب کنید و یک میز پیک نیک بچینید.

البته برخی ترجیح می دهند در کنار دریاچه باشند و آن را با لذت ببینند. بنابراین بهترین مکان اطراف دریاچه را انتخاب می کنند.

سقالکسار و زیبایی های اطراف فرصت خوبی برای ثبت تصاویر زیبا در اختیار شما قرار می دهد. حواس خود را به خوبی جمع کنید و در میان این مناظر زیبا به دنبال جلوه های چشم نواز باشید.

وجود درختان در اطراف دریاچه و انعکاس تصویر آنها در آب منظره زیبایی را پیش روی شما قرار می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا