ایران گردی

دریاچه سقالکسار؛ جاذبه‌ای خیره‌کننده در رشت

تودی تریپ: دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران است که در استان گیلان و روستایی به همین نام واقع شده است. در مسیر آرامگاه آقا سید شریف که در اطراف شهر شفت گیلان قرار دارد، تکه ای از بهشت ​​به شکل دریاچه ای زلال نمایان می شود که به آن دریاچه سقالکسار می گویند و همه ساله علاقه مندان زیادی را به این منطقه می کشاند.

دریاچه بی نظیر سقالکسار

زیبایی خیره کننده دریاچه سالکسر همه ساله گردشگران زیادی را در فصول مختلف به سوی خود می کشاند تا در کنار این مناظر زیبا لحظات شاد، زیبا و دل انگیزی را تجربه کنند.

رنگ های جادویی و چشم نواز این دریاچه چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند چرا که انعکاس مناظر زیبای اطراف دریاچه سقالکسار در آینه زلال آب در هر فصل، ترکیب رنگ های مختلف از سبز آرام، نیلی و بنفش تا پایه رنگ های آتشین پاییز جلوه ای روح انگیز ایجاد می کند.

شاید اگر دریاچه ساکالکسار را تمیزترین دریاچه ایران بنامیم اشتباه نکنیم.

دریاچه سقالکسار;  جاذبه ای خیره کننده در رشت

کافی است دقایقی در کنار درختان انبوه این دریاچه بنشینید تا آرامش و آرامش واقعی طبیعت زیبای این خطه از ایران که باید گوشه ای از بهشت ​​محسوب شود در روح شما جاری شود.

سد خاکی در اطراف دریاچه زیبای سقالکسار باعث پیدایش و شکل گیری این دریاچه زیبا شده است. چشمه سارس در اطراف دریاچه و باران های موسمی آب دریاچه سقالکسار را که حدود 15 هکتار وسعت دارد تامین می کند.

ناگفته نماند که در اطراف شهر شفت که فاصله چندانی با روستای سقالکسار ندارد، چندین دریاچه طبیعی وجود دارد که همه این دریاچه ها فضایی روح انگیز و هیجان انگیز را برای گردشگران ایجاد می کنند، اما چون سد خاکی سقالکسار دریاچه سقالکسار را به وجود آورده است، به بزرگترین دریاچه تاریخ تبدیل می شود. شکوه این دریاچه از سایر دریاچه های واقع در این منطقه بیشتر است. درختان سر به فلک کشیده بلوط در اطراف سد دیده می شود.

دریاچه سقالکسار;  جاذبه ای خیره کننده در رشت

این سد خاکی مشکل آبیاری کشاورزان و برنج کاران این منطقه را حل کرده است. جعفر کوشال یکی از کشاورزان زبده کشور در سال 62 پیشنهاد احداث سد را به رئیس جمهور داد و پس از موافقت با این طرح و اجرای آن، مشکلات آبیاری برنج و چایکاران اطراف این منطقه تا حد زیادی مرتفع شد.

به همین منظور برای تجلیل از وی، تندیس یادبودی از وی در ورودی صداحکی قرار داده شده است. البته دریاچه سقالکسار تنها جاذبه گردشگری این روستا نیست. کافیست وارد روستا شوید و خوشه های طلایی گندم و عطر مطبوع برنج در شالیزارهای روستا شما را مسحور خود می کند.

جذابیت دریاچه سقالکسار

شما می توانید در فعالیت های زیر در دریاچه سقالکسار و اطراف آن شرکت کنید و از جلوه های مختلف لذت ببرید:

1- پیاده روی خوبی داشته باشید

برای دیدن تمام زیبایی های دریاچه، باید به اطراف آن نگاه کنید. اگر کنجکاو هستید و می خواهید فرصت های جدیدی را کشف کنید، یک پیاده روی زیبا در اطراف دریاچه را امتحان کنید.

دریاچه سقالکسار;  جاذبه ای خیره کننده در رشت

در این پیاده روی با حیوانات اهلی روبرو می شوید و می توانید آنها را در حال چرا ببینید. اگر تابستان باشد و آب کم باشد در قسمتی از دریاچه تنه هایی را خواهید دید که از آب بیرون زده اند و منظره جالبی خواهید داشت.

2- قایق سواری

همچنین می توانید از امکانات قایق سواری استفاده کنید و لذت تماشای مناظر از مرکز دریاچه را تجربه کنید. دوچرخه های آبی سوار شوید و لحظات خوشی را با همراهان خود رقم بزنید. قایق سواری در سقالکسار خاطره جالبی برای شما خواهد بود.

3- پیک نیک و عکاسی

در اطراف دریاچه مکان های مناسبی برای برگزاری یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه وجود دارد. می توانید یک نقطه در سایه درختان انتخاب کنید و یک میز پیک نیک بچینید. البته برخی ترجیح می دهند در کنار دریاچه باشند و آن را با لذت ببینند. بنابراین بهترین مکان را در اطراف دریاچه انتخاب می کنند.

دریاچه سقالکسار;  جاذبه ای خیره کننده در رشت

سقالکسار و زیبایی های اطراف به شما فرصت خوبی برای گرفتن عکس های زیبا می دهد. حواس خود را به خوبی جمع کنید و در میان این مناظر زیبا به دنبال جلوه های چشم نواز باشید. وجود درختان در اطراف دریاچه و انعکاس تصویر آنها در آب منظره زیبایی را پیش روی شما قرار می دهد.

4- شنا و ماهیگیری ممنوع است

شاید بتوان روی شنا و ماهیگیری به عنوان یکی از تفریحات دریاچه سقالکسار حساب کرد. اما باید بگوییم که در این مکان نمی توانید به این فعالیت ها بپردازید. اگر به دنبال این فعالیت ها هستید، بهتر است مقصد دیگری را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا