ایران گردی

دریاچه سراب کوثر؛ جاذبه‌ای درخشان در قُروِه

تودی تریپا _ خدمات توریستی: سراب قروه که به سراب کوثر نیز معروف است دریاچه ای طبیعی در فاصله کیلومتری جنوب شهر قروه در استان کردستان است.

آب خنک این دریاچه از 12 چشمه تامین می شود که از سطح آب قابل مشاهده نیستند.

از گذشته های دور آب سراب کوروه آب آشامیدنی و کشاورزی مردم کوروه را تامین می کرده است.

همچنین جزیره ای در وسط دریاچه وجود دارد که شب ها به زیبایی روشن می شود و با یک پل آهنی می توان به آن رسید.

آشنایی با دریاچه سراب کوتسار

سراب قروه که به آن سراب کوتسار نیز می گویند دریاچه ای طبیعی و زیبا در استان کردستان است و در قسمت جنوبی شهرستان قروه قرار دارد.

آب خنک این دریاچه که از 12 دهانه چشمه تغذیه می شود در طول سال جاری است، چشمه های سراب جوشان از سطح آب قابل رویت نیست و گیاهان آبزی دریاچه نیز بر زیبایی آن می افزایند.

دریاچه سراب کوتسار;  جاذبه ای درخشان در کوروه

جزیره کوچکی در وسط دریاچه دیده می شود که به زیبایی نورانی شده و با یک پل آهنی به آن می رسید.

آب این سراب زلال است و به همین دلیل شهر کورویچ در کنار آن شکل گرفته است. بخشی از آب شرب و کشاورزی گرو نیز از این آب تامین می شود.

مردم روستا تا حدود سی سال پیش در خرداد ماه مراسم شکرگزاری و قربانی «سراب» برگزار می کردند.

دریاچه سراب کوثر که گاهی سراب قروه نامیده می شود در یک کیلومتری جنوب شهر قروه قرار دارد. دریاچه سراب کوتسار به «تک آغاج» نیز معروف است که واژه ای ترکی به معنای درخت است.

آب این دریاچه از چشمه های زیادی در بستر دریاچه تامین می شود. این دریاچه از گذشته های دور تامین کننده آب آشامیدنی و کشاورزی ساکنان شهر بوده است و امروزه یکی از دیدنی های مهم شهر به شمار می رود.

و علاقه مندان به قایقرانی و سایر ورزش های آبی به این دریاچه زیبا می آیند، جزیره کوچکی در وسط دریاچه پدید آمده است که به زیبایی نورانی شده و با یک پل آهنی به آن می رسید.

دریاچه سراب کوثر یکی از نزدیک ترین و در دسترس ترین جاذبه های گردشگری کوروه است که یکی از مناطق جذاب و گردشگرپذیر این شهرستان به شمار می رود.

آب خنک این دریاچه از 12 دهانه چشمه تامین می شود و آب آن در طول سال جاری است، هرچند چشمه های جوشان آن از سطح آب قابل مشاهده نیست، اما وجود گیاهان آبزی در کف دریاچه بر زیبایی آن می افزاید.

دریاچه سراب کوتسار;  جاذبه ای درخشان در کوروه

حاشیه این دریاچه زیبا نیز در سال های اخیر ساماندهی شده و با ایجاد فضای سبز در حاشیه دریاچه و درختانی که سرسبزی را مسحور می کنند، همه روزه سال پذیرای مسافران، گردشگران و طبیعت گردان بسیاری است.

شواهد موجود حاکی از آن است که زیرساخت های شهر کوروه در گذشته که در ابتدا روستایی به همین نام بوده بر کرانه های شمالی این چشمه بوده و در سال های اخیر اقدامات اساسی و زیربنایی برای افزایش آن انجام شده است. امکانات رفاهی و گردشگری

عبور از پل آهنی روی دریاچه و رفتن به جزیره ای که سرش بالای آب در وسط است، بی شک شما را به یاد داستان های جزیره نشینان می اندازد، با این تفاوت که این جزیره با نورپردازی منحصر به فرد و زیبای خود کاملا شبیه به هم است. به جزایر پرث و نه چندان دور از آن داستان هایی که ساکنانش مدام با ترس و وحشت دست و پنجه نرم می کنند و آرامشی که در آن به وجود می آید به اعماق وجودت منتقل می شود.

ویژگی های جالب دریاچه سراب کوتسار

آب این دریاچه از چشمه های زیادی که در کف دریاچه وجود دارد تامین می شود. این سراب از گذشته های دور تامین کننده آب آشامیدنی و کشاورزی اهالی شهر بوده و امروزه یکی از مهم ترین نقاط گردشگری کورویچ به شمار می رود.

عبور از پل آهنی روی دریاچه و رفتن به جزیره ای که از وسط آب برمی خیزد یادآور داستان های زیبا و تخیلی است. این جزیره شب های فوق العاده ای با نورپردازی های بی نظیر و زیبا دارد و آرامش آن در اعماق وجود شما نفوذ می کند.

دریاچه سراب کوتسار;  جاذبه ای درخشان در کوروه

علاقه مندان به قایقرانی و سایر ورزش های آبی به این دریاچه زیبا می آیند و تفریح ​​می کنند.

جالب است بدانید که با تلاش دوستداران محیط زیست و سازمان سراب سبز کاروه، سکوی شناور پرندگان برای رهاسازی، حفظ و نگهداری پرندگان آبزی در این سراب راه اندازی شده است.

حاشیه این دریاچه زیبا در سال های اخیر ساماندهی شده و با ایجاد فضای سبز در حاشیه دریاچه و درختانی که سرسبزی را مسحور می کنند، همه روزه سال پذیرای مسافران، گردشگران و طبیعت گردان بسیاری است.

فضای شادی نیز برای کودکان و خانواده ها فراهم است.

اگرچه شنا در این دریاچه به دلیل خطرات شنا در آب های آزاد ممنوع است، اما مهم ترین اقدامی که اخیراً توسط برخی از علاقه مندان به شنا در آب های آزاد برای اولین بار در این دریاچه انجام شد، برپایی یک رشته شنا در آب نوردی است که در آن بسیار زیبا بود. این دریاچه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا