ایران گردی

دره هفت غار؛ جاذبه‌ای تماشایی در نیشابور

تودی تریپ: بلواری در شمال شهر نیشابور که به جاده باغرود معروف است به دامنه کوه بینالود می رسد که یکی از زیباترین جاذبه های سنگ طبیعی شرق کشور است با فاصله حدود دوازده. کیلومتر

این اثر سنگی که سردر آن به دست یک مجسمه ساز و استاد طبیعت اصیل کشف شده است، به شیوه ای تخیلی، زیبا و منحصر به فرد تراشیده و حکاکی شده و در میان نیشابوریان به «هفت غار» معروف است.

هفتغر یکی از نزدیک ترین جاذبه های طبیعی به نیشابور است که در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. یکی از ویژگی های بارز این دره رنگ قرمز خاک است که باعث رنگ و جلوه های خاصی شده است.

برای رسیدن به چشمه باید از هفت غار یا هفت دره عبور کرد. در طول مسیر رودخانه های زیبا و آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد.

دره هفت گر;  جاذبه های دیدنی نیشابور

دره دیدنی هفت غار نیشابور

«هفتگر» نه تنها یک پدیده طبیعی زیبا و خارق العاده است، بلکه ریشه در تاریخ دارد و میزبان و اقامتگاه موقت شخصیت های معروفی چون ابراهیم ادهم (سلطان العارفین قرن دوم هجری) و شیخ حسن جوری بوده است. نیشابوری (رهبر قیام مردمی در قرن هشتم هجری).

کوه های سرخ دارای شکاف های عمیق و زیبایی است که می توانید در آن ها بنشینید و استراحت کنید و عکس های جالبی به یادگار بگیرید.

پس از عبور کامل از دره به منطقه ای باز و سرچشمه اصلی رودخانه غرمی در ارتفاع 1900 متری می رسید. در اینجا وجود چندین درخت گردو طراوت و زیبایی منطقه را دو چندان می کند.

در واقع برای رسیدن به این چشمه باید از ۷ تنگه عبور کنید و در پایان طبیعت با چشمه ای گوارا از شما برای این پیاده روی تشکر می کند. این چشمه اگرچه دارای آب سرد و گواراست، اما وجود املاح فراوان آن را نامناسب می کند. تا این چشمه می توانید مدت زیادی بنشینید و بعد از خستگی از سفر با آرامش چرت بزنید.

دره هفت گر;  جاذبه های دیدنی نیشابور

این دره به دلیل فرسایش و شیب تند آن، هر سال پس از بارندگی، شکل جدیدی به خود می گیرد و آبشارهای بزرگ و کوچکی در آن پدیدار می شود. برای رسیدن به چشمه باید از رودخانه و مسیرهای آبشاری که گاهی بسیار مرتفع هستند و نیاز به کمک است عبور کنیم.

اگر حس طبیعت گردی شما شکوفا شده است و می خواهید این مسیر را ادامه دهید و بیشتر در طبیعت بمانید، دوراهی را می بینید که در سمت چپ به روستای برفریس و در سمت راست به روستای رود می رسد. اگر نمی خواهید ادامه دهید و می خواهید هر چه سریعتر از دره خارج شوید، در سمت راست در شکاف اول، دوم و چهارم خروجی های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای خارج شدن از این منطقه استفاده کنید.

هوای خوب و چشم اندازهای خیره کننده، دره هفت گر را به یکی از مهم ترین تفرجگاه های نیشابور تبدیل کرده است. این منطقه در هر فصلی از سال زیبایی ها و جاذبه های خود را دارد اما مناظر آن در فصل بهار و پاییز زیباتر است.

دره هفت گر;  جاذبه های دیدنی نیشابور

در فصل بهار به دلیل بارندگی های شدید و آب شدن برف، رودخانه پرآب تر از حد معمول است و به شدت حباب می کند. بی شک نگاه به رودخانه و شنیدن صدای حباب آن انگیزه خوبی برای بازدید از این دره است. پیشنهاد می کنیم صبح زود از دره دیدن کنید زیرا هوای این منطقه در اوایل صبح به ویژه با طراوت و سرزنده است.

بازدید از دره هفت غار نیشابور

دره هفت غار نیشابور در تمام فصول زیباست و ارزش دیدن را دارد. اما از آنجایی که این منطقه یک منطقه تفریحی با آب و هوای معتدل است، بهترین فصل برای سفر به آنجا برای تجربه آب و هوای دلپذیر تابستان است.

در فصل بهار رودخانه ها و آبشارها پرآب ترین حالت خود را دارند و صدای خروشان آنها هر بیننده ای را مسحور خود می کند. دره هفت غار در فصل پاییز منظره زیبای پاییزی دارد که می توانید با لباس گرم از آن لذت ببرید.

دره هفت غار نیشابور در قسمت شمالی شهر نیشابور قرار دارد و برای رسیدن به آن باید وارد جاده باغرود شد و در دامنه کوه بینالود به روستای باغرود رسید و مسافتی در حدود 12 کیلومتر را طی کرد.

دره هفت گر;  جاذبه های دیدنی نیشابور

از این منطقه باید کمی پیاده روی کنید تا به ابتدای دره برسید. مسیر دیگری برای رسیدن به دره هفت غار از روستای غار شروع می شود اما این مسیر سخت و ناهموار است و ما آن را توصیه نمی کنیم.

گفتیم که دره هفت گر طبیعتی بکر دارد. از طرفی این دره به قدری زیباست که گردشگران میل به جلوتر رفتن دارند. اگر تجربه ای در زمینه طبیعت گردی در مناطق دور افتاده ندارید، بهتر است با یک راهنمای حرفه ای به این دره بروید. از طرفی تاکید می کنیم که کفش کوهنوردی به همراه داشته باشید. کوله پشتی، لباس مناسب، کلاه آفتابی، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، میله های کوهنوردی، گتر (محافظی که روی کفش و پاچه شلوار می رود)، تشک، غذا و تنقلات پر انرژی، آب و تجهیزات روشنایی آتش مورد نیاز است. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا