ایران گردی

دره ستارگان قشم؛ جاذبه ای خیره کننده و خارق العاده

تودی تریپ: آنچه دره ستارگان یا ستارگان نامیده می شود، دره ای فرسوده در قلب جزیره قشم است که عمق آن حدود 15 متر است و بینندگان خود را شگفت زده می کند.

طبیعت جنوب ایران مجموعه عجیب زمین شناسی خود را در قسمت شمالی جزیره و نزدیک روستای برکه خلف نمایان می کند. کافی است روستای برکه خلف را ترک کنید و در مسیر خاکی کوتاهی قدم بزنید تا به ورودی این دره زیبا برسید.

با قدم گذاشتن در دره، مجسمه های غول پیکر به تدریج ظاهر می شوند و شما را احاطه می کنند. هر کدام از آنها شکل منحصر به فردی دارند و هر لحظه چهره خاصی پیدا می کنند.

فاصله دره ستاره – قشم

نشانی: جزیره قشم، روستای برکه حلف

برای رسیدن به دره ستاره از قشم به سمت جنوب و سپس به سمت غرب بروید تا پس از 5 کیلومتر تابلوی دره ستاره و روستای برکه خلف را در سمت راست ببینید.

سپس وارد جاده فرعی سمت راست شوید تا به روستای برکه خلف برسید. کمی بعد از این روستا یک جاده خاکی شما را به ابتدای دره و بلیط و پارکینگ می رساند.

اگر قصد بازدید از یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری قشم را دارید بدون شک دره ستارگان این مکانی است که در سفر به قشم باید از آن دیدن کنید. این دره از صخره هایی با ظاهری عجیب تشکیل شده است که قدمت آنها بیش از دو میلیون سال تخمین زده می شود.

دره ستاره قشم;  یک جاذبه خیره کننده و خارق العاده

دره ستارگان قشم یکی از بخش های مهم ژئوپارک قشم است که حتی سازمان های بین المللی در تلاش برای حفظ آن هستند.

با بازدید از این جاذبه شگفت انگیز فرصت بازدید از حرا، غار نمکی، تنگه چاهکوه، بام قشم، زیستگاه لاک پشت ها و موزه سنگ را خواهید داشت.

بازدید از این جاذبه شگفت انگیز این فرصت را به شما می دهد تا از یکی از نادرترین جاذبه های گردشگری جهان دیدن کنید. مخروط‌های تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند این دره چیزی نیست که در هر کجا پیدا شود.

دره ستارگان قشم در شب

دره ستاره ها با صخره های باشکوه و مرموزش آرامش و آرامش را برای گردشگرانی به ارمغان می آورد که می توانند ساعت ها در این شاهکار خلقت غرق شوند.

همچنین در شب های مهتابی همه جا سکوت است و درست مثل بیابانی که احساس می کنید، ستاره ها نزدیک هستند، آسمان و ستارگان درخشان بالای این دره نزدیک به زمین به نظر می رسند.

دره ستارگان واقعاً پر از ستاره است و شب ها که ابر و غباری وجود ندارد، آنقدر ستاره وجود دارد که احساس می کنید می توانید آنها را با دستان خود انتخاب کنید.

این تنها شباهت دره ستاره ها به کویر نیست و بیشتر مجسمه های آن از خاک ساخته شده اند و یادآور کویر کلوت لوت هستند. برخلاف تصور افرادی که شب ها به دره نمی روند، گردشگران می توانند شب های بسیار خوشی را در این دره تجربه کنند.

دره ستاره قشم;  یک جاذبه خیره کننده و خارق العاده

در حال مرور: در دره ستاره ها مسیر را با سنگریزه مشخص کرده اند تا گم نشوید. در گوشه و کنار دره ها و ستون ها، مسیرهای باریک و عریضی وجود دارد که با نظم خاص خود هر بیننده ای را متحیر می کند. اگر مسیر سنگی را ادامه دهید، در ورودی دره به دو صخره بزرگ می رسید که شبیه دروازه بزرگی است.

مجسمه های این دره به اشکال مختلف از فیل و تمساح گرفته تا عقاب و … ظاهر می شوند که ارزش دیدن دارند. علاوه بر این، ستون‌های بلند، تیغه‌ها و مخروط‌های نوک تیز در دره ستارگان خودنمایی می‌کنند و آثار فرسایش روی آن‌ها کاملاً مشهود است.

همچنین در برخی از این دیوارها درزهایی وجود دارد که ظاهری جذاب و ترسناک دارند و باعث می شوند دید خود را از دست بدهید.

بهترین زمان برای رفتن به دره ستاره

پاییز و زمستان بهترین فصل برای بازدید از دره ستاره ها هستند. زمانی که در جزیره آب و هوای مساعد وجود دارد. در ماه های آوریل و می، هوا مانند بهار معتدل می شود و می توانید در همین زمان برای سفر خود برنامه ریزی کنید.

از آنجایی که این زیبایی‌های طبیعی طی میلیون‌ها سال شکل گرفته‌اند، باید قدر آنچه را که در دسترس ماست بدانیم و در تمیز نگه داشتن این مکان مراقب باشیم. زیرا خاک دره سست است و در اثر بی احتیاطی به راحتی از بین می رود.

برای بازدید از دره ستاره ها بهتر است از اواخر مهر تا اواسط اردیبهشت به قشم بروید.

بهار: قشم در دو ماه اول این فصل آب و هوای نسبتا معتدلی دارد اما در خرداد ماه دما به شدت افزایش می یابد.

دره ستاره قشم;  یک جاذبه خیره کننده و خارق العاده

تابستان: گرمای قشم در فصل تابستان به اوج خود می رسد اما یکی از زیباترین تعطیلات ساکنان این جزیره به نام نوروز صیاد در اواخر تیرماه برگزار می شود که می تواند بهانه ای برای سفر به قشم باشد.

پاییز و زمستان: با آغاز آبان ماه بازار گردشگری قشم داغ می شود و این مشکل تا پایان زمستان ادامه دارد. در این فصول می توان پرندگان مهاجر و دلفین هایی را نیز دید که از قشم به عنوان پناهگاهی امن برای خود استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا