ایران گردی

خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

تودی تریپ: شهر زیبای رشت جلوه های مختلفی دارد. از قسمت های مدرن و مجلل گرفته تا خانه های تاریخی و از همه مهمتر خیابان های پر جنب و جوش آن که در شب بسیار زیبا می شوند. یکی از این خیابان ها، بلوار معروف گلسار در منطقه گلسار رشت است که یکی از مجلل ترین و بهترین خیابان های شهر به حساب می آید.

این بلوار دارای انواع بوتیک و مغازه برای خرید لباس های شیک و مارک دار است که خریدی عالی را به شما هدیه می دهد. با وجود اینکه انتخاب یک مقصد خاص برای عصرانه در رشت کمی سخت است، خیابان گلسار با انواع کافه ها و رستوران ها می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

اما تمام جذابیت های بلوار گلسار به این موارد ختم نمی شود، قدم زدن در این خیابان زیبا و پوشیده از درختان سر به فلک کشیده، چشم اندازی رویایی را برای شما به ارمغان می آورد و می تواند یکی از بهترین خاطرات شما از سفر به رشت باشد.

پیاده روی در رشت بیهمتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

موقعیت خیابان گلسار رشت

محله گلسار در شمال شهر رشت و در منطقه یک شهرداری آن واقع شده است. گستره جغرافیایی این منطقه از جنوب به بلوار و میدان انصاری، از غرب به رودخانه زرجوب، از شمال به مرز شمالی شهر در بخش پستک و از شرق به منطقه دیلمان منتهی می شود. خیابان های اصلی این منطقه بلوار گلسار، بلوار گیلان، بلوار سمیه، بلوار توحید و بلوار اصفهان است.

محله گلسار در مقایسه با اکثر محله های رشت که دارای ساختاری متراکم و بعضا نامنظم هستند، بسیار مدرن طراحی و ساخته شده است. این تفاوت ساختار با عبور از این مکان و ورود به محله های همجوار محله گلسار کاملاً احساس می شود. برای کاهش تقاطع ها و تقاطع ها در این محله، برخی از خیابان ها به صورت حلقه ای طراحی شده اند. بنابراین با شروع از یک نقطه مشخص و ادامه مسیر، می توانید بدون انحراف به همان نقطه بازگردید.

محبوبیت گلسار و هجوم جمعیت و سرمایه به این منطقه، در کنار فراهم شدن امکانات رفاهی و تفریحی مختلف، باعث افزایش شدید قیمت زمین و املاک در آن شده است. بنابراین هم اکنون گران ترین و مجلل ترین ساختمان ها و خانه های رشت در گلسار واقع شده اند.

پیاده روی در رشت بیهمتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

در تیرماه 1351 که «غلامرضا عون جزایری» استاندار گیلان بود، ساخت شهرک در محل فعلی گلسار آغاز شد. در آن زمان این منطقه شالیزاری به نام «بوسار» بود. شهر رشت پرجمعیت ترین شهر در میان شهرهای سه استان شمالی مجاور دریای خزر و بزرگترین شهر گیلک در جهان است.

این شهر از تراکم شهری بسیار بالایی برخوردار است و فشردگی بافت شهری هنوز در کوچه های باریک محله های قدیمی آن مشهود است. به همین دلیل طرح ساخت شهری جدید با ساختاری جدید برای اسکان شهروندان در رشت بسیار مورد استقبال قرار گرفت. به عنوان سرمایه گذار این پروژه بزرگ از «اسدالله رشیدیان» و طراح آن «دکتر علی آبادی» نام برده می شود که تیم او قبلاً شاهین شهر اصفهان را نیز طراحی کرده بودند.

شهر بوسر که دو ماه بعد در شهریور 1351 و پس از فراخوان عمومی به «گلسار» تغییر نام داد، در ابتدا برای 15000 نفر طراحی شد. بالغ بر 3200 ویلا و آپارتمان در این شهر ساخته و فروخته شده است.

مجتمع آپارتمانی کاکتوس اولین مجتمع مسکونی ساخته شده در این منطقه بوده و ساخت آن قبل از سال 1357 به پایان رسیده است و در آن زمان چنارهایی در دو طرف خیابان های گلسار کاشته می شد که اکنون درختانی بلند و سالم هستند.

پیاده روی در رشت بیهمتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

گشت خیابانی گلسار رشت

گلسار رشت فقط نام یک خیابان نیست. بلکه شهر و ناحیه ای بزرگ در ناحیه یک رشت است. بلوار سامیه، توحید، گیلان، دیلمان، خیابان نواب و خیابان معین نیز بخشی از منطقه گلسار رشت است. چهارراه گلسار معروف‌ترین نقطه این محله است که توسط میدان شهرداری، خیابان تختی و باغ ملت احاطه شده است.

قبلاً اینجا شالیزار بزرگی بود و کسی به آن توجه نمی کرد. اما در اواخر دهه 40 خانه های ویلایی به تدریج افتتاح شد. چند سال بعد شهرداری تصمیم به ساخت شهرک گلسار گرفت. اما پیش از این نام این مکان گلسار نبود بلکه بوسار نام داشت. حالا دیگر خبری از این شالیزار قدیمی نیست و همه منطقه گلسار رشت را با مغازه های گران قیمت، ویلاهای مجلل و کافه ها و رستوران های معروف می شناسند.

اولین جایی که بسیاری از گردشگران می خواهند به آن بروند، بوتیک ها و مغازه های شهر هستند. اگر جزو این دسته هستید، خیابان گلسار را حتما در لیست خود قرار دهید. معروف ترین مرکز خرید اینجا مرکز خرید گلسار است که 6 طبقه دارد.

پیاده روی در رشت بیهمتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

در اینجا می توانید انواع لباس برای خانواده بخرید و از فودکورت طبقه چهارم دیدن کنید. قیمت لباس اینجا بالاست. پس انتظار قیمت های خوب را نداشته باشید. به غیر از پوشاک، لوازم برقی و لوازم خانگی را نیز می توانید از مرکز خرید گلسار خریداری کنید.

برندهای معروف در خیابان گلسار رشت شعبه دارند، از برندهای خارجی مانند پیرکاردین و جین وست گرفته تا برندهای معروف ایرانی مانند تندارست، درسا چارم، ماکسیم، تی تی و هاکوپیان. فروشگاه جین وست ابتدای بلوار گیلان است و دارای تی شرت و لباس های شیک است. برند عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی سفیر نیز در این محله شعبه دارد. این فروشگاه را می توانید در بلوار اصفهان در خیابان گلسار پیدا کنید.

یکی دیگر از برندهای معروف این خیابان دلسی است. این برند 70 سال است که به تولید چمدان و کوله پشتی می پردازد. اگر قصد خرید چمدان خوب و باکیفیت برای سفرهای آینده خود را دارید، بازدید از شعبه دلسی در گلسار رشت را فراموش نکنید.

برای خرید پوشاک مردانه می توانید به فروشگاه های برند ایکات، گراد، ماکسیم، پیرکاردین و هاکوپیان نیز مراجعه کنید. اگر قصد خرید سوغاتی گلسار رشت برای همسر یا نامزد خود را دارید می توانید به فروشگاه چرم درسا مراجعه کنید.

پیاده روی در رشت بیهمتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

یک فروشگاه پوشاک ورزشی نیز در این محله وجود دارد. فروشگاه Baleno یکی از معروف ترین برندهای ورزشی است که در گلسار رشت شعبه دارد. از این فروشگاه می توانید کیف، کفش و کیف پول خریداری کنید. همچنین برندهای بنتون، آدیداس، زارا، نوین چرم، لگو، دانیلی و ایکیا نیز در بلوار گلسار رشت شعبه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا