ایران گردی

خوش‌رنگ‌ترین معبد بودایی در تایلند

به گزارش تودی تریپ، آنطور که کجارو می نویسد، معبد آبی که به خانه ببرهای رقصنده نیز معروف است با معماری منحصر به فرد و فضای معنوی خود شما را به سفری معنوی و دیدنی دعوت می کند.

معبدی با معماری سنتی و رنگ های خیره کننده

معبد آبی با الهام از معماری سنتی تایلند، ترکیبی از رنگ های آبی و طلایی را به نمایش می گذارد. از بیرون، نقوش پیچیده طلایی بر زمینه آبی غالب است و از داخل، رنگ آبی نیلی با مجلل و مجلل آرامش بی نظیری را به ارمغان می آورد.

تاریخ پنهان در خرابه ها

ساخت معبد آبی در سال 2005 بر روی ویرانه های یک معبد متروکه آغاز شد. این معبد که قدمتی 80 تا 100 ساله دارد به نظر می رسد از خاکستر خود برخاسته و به گوهری درخشان تبدیل شده است.

راز نام “خانه ببرهای رقصنده”

معبد آبی نام خود را از روستای “رونگ سوئا تن” گرفته است. این روستا در گذشته زیستگاه ببرهایی بود که در رودخانه کوک پرسه می زدند. نام «خانه ببرهای رقصنده» یادآور این حیات وحش منقرض شده است و معنای عمیقی به تاریخ و هویت این مکان می دهد.

نگهبانان اژدها و بودای روشنفکر

در ورودی سالن اصلی معبد، دو مجسمه ناگا یا اژدهای افسانه ای، به عنوان نگهبانان صومعه، شما را به دنیایی اسطوره ای و معنوی می برند. در داخل سالن، بودای سفید غول پیکر در حالت بومیپارشا نشسته است. این ژست که به آن «دست زدن به زمین» نیز معروف است، نمادی از نور و رستگاری است.

معبد آبی، مقصدی برای صلح و معنویت

معبد آبی با فضای آرامش بخش و معنوی خود مکانی ایده آل برای تفکر است. بازدید از این معبد یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

زیباترین معبد بودایی در تایلند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا