ایران گردی

خاص‌ترین ییلاق گیلان / ییلاق سلانسر؛ جاذبه‌ای تماشایی در رودبار

تودی تریپ: ییلاقات زیادی در این کشور وجود دارد که در روزهای گرم تابستان مقصد گردشگران است. سلانسر ییلاق در شمال کشور یکی از معروف ترین مکان های رودبار به شمار می رود و به خاطر طبیعت خاص خود شهرت دارد.

آشنایی با ویلا سلانسر

سلانسر از توابع شهرستان رستم آباد محسوب می شود و در حدود 30 کیلومتری مرکز رودبار قرار دارد. این مکان در اکثر روزهای تابستان پوشیده از مه است و هوا مطبوع است. این کلبه در تابستان و بهار میزبان مردم محلی است که برای لذت بردن از هوای مطبوع و طبیعت سرسبز به این منطقه می آیند.

به همین دلیل است که بسیاری از مسافران در این فصول سالانسر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. طبیعت گردی، کمپینگ، جمع آوری گیاهان دارویی و بازدید از بقایای قلعه ثبت ملی لشگرگاه از جمله فعالیت هایی است که در این کلبه در انتظار شماست.

بیشتر گردشگران برای رسیدن به سلانسر ییلاق به شهرستان رستم آباد می روند و از خیابان امیرالمومنین در ضلع غربی بلوار اصلی شهر وارد جاده می شوند که در نهایت به سلانسر ختم می شود.

خاص ترین ویلا گیلان / ویلا سلانسر;  جاذبه ای دیدنی در رودبار

مسافران با رسیدن به این ویلا با منظره ای شگفت انگیز پذیرایی می کنند و البته منظره کوه درفک این منظره را کامل می کند. حتی اگر هوا ابری و مه آلود باشد، اقیانوسی از ابر این ویلا را فرا گرفته و تصویری فراموش نشدنی را در ذهن گردشگران به جا می گذارد.

برای اقامت می توانید به کمپینگ یا اجاره خانه ها و ویلاهای محلی تکیه کنید. از نظر امکانات، نباید انتظار زیادی از این خانه ییلاقی داشت. بهتر است قبل از رسیدن به سایلنسر چیزهای ضروری مانند آب و غذا را خریداری کنید.

اگر از طبیعت گردی لذت می برید، اقامتگاه سلانسر رودبار مکانی عالی برای گردش های گروهی است. این منطقه بین 1200 تا 1450 متر از سطح دریا واقع شده است. نام سلنسر از آب یا مرداب گرفته شده است. همانطور که در گذشته توسط باتلاق ها احاطه شده بود.

این منطقه نه تنها از نظر گردشگری طبیعی، بلکه از نظر تاریخی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این منطقه بقایای قلعه لشکرگاه وجود دارد که قدمت آن به قرن پنجم و هفتم می رسد.

خاص ترین ویلا گیلان / ویلا سلانسر;  جاذبه دیدنی رودبار

می توانید در کنار چشمه های منطقه استراحت کنید و در میان دشت ها و علفزارهای زیبا و پر از سبزه و گل چادر بزنید.

برخی از مردم محلی در فصل بهار و تابستان از ییلاق سلنسر رودبار برای کمپ تابستانی خود استفاده می کنند. حتی می توانید از محصولات آنها برای سوغاتی استفاده کنید. زندگی در این منطقه در بهترین حالت خود جریان دارد. درختان بلند و تنومندی که می توانید در سایه آنها استراحت کنید. اطرافت پر از گل و سبزی است. به خصوص در اواخر فصل بهار در این منطقه می توان گل گاو زبانی را به عنوان یکی از داروهای شناخته شده در طب سنتی یافت.

اگر از کنار زیبایی های طبیعی این منطقه بگذرید و روز را به شب منتقل کنید، زیبایی های طبیعت متفاوت به نظر می رسد. اگر پدیده ابر اقیانوس ایجاد شود و شب مهتابی باشد یکی از زیباترین جلوه های طبیعی را خواهید دید، نور ماه روی ابرها منعکس می شود و آنقدر زیبا و جذاب است که اصلا فکرش را هم نمی کنید. پس هر چه زودتر یک پرواز لحظه آخری داشته باشید و به سمت مناظر زیبای این منطقه بروید.

خاص ترین ویلا گیلان / ویلا سلانسر;  جاذبه دیدنی رودبار

جاده سلانسر ییلاق

استان گیلان یکی از سرسبزترین و پرباران ترین استان های ایران است که با جاذبه های طبیعی فراوان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شهرستان رودبار در بخش جنوبی شهر رشت واقع شده و با 2574 کیلومتر مربع وسعت دومین شهر بزرگ استان گیلان است.

بخش مرکزی رودبار شامل شهرهای رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان و روستای کلشتر است. ییلاق سلانسر یکی از ویژگی های بخش مرکزی شهرستان رودبار است. این ویلا در ارتفاعات رستم آباد یکی از نزدیک ترین مناطق گردشگری به مرکز استان گیلان است و از طرفی در دسترس ترین ویلا برای گردشگران ورودی از جنوب به استان محسوب می شود.

مزرعه سلانسر در 30 کیلومتری شمال شهر رودبار و غرب شهر رستم آباد قرار دارد و یکی از زیباترین مزارع شمال کشور به شمار می رود. جاده زیبای منتهی به سلانسر منظره بی نظیری از کوه درفک، شهر رستم آباد و روستاهای اطراف دارد.

راه دسترسی به سلانسر ییلاق از شهر رستم آباد می گذرد. این ویلا در 16 کیلومتری غرب شهر رستم آباد (حدود 50 دقیقه با ماشین) واقع شده است.

خاص ترین ویلا گیلان / ویلا سلانسر;  جاذبه ای دیدنی در رودبار

برای رسیدن به این ویلای زیبا باید از بلوار مولوی وارد جاده سلانسر شوید. این مسیر شما را در مسیری زیبا، سرسبز و پر پیچ و خم به ویلا سلانسر می رساند. در طول مسیر، تابلوهای راهنما به وضوح راه را نشان می دهند.

پس از مدتی رانندگی (حدود 13 کیلومتر) در جاده سلانسر، جاده آسفالته به پایان می رسد و باید وارد جاده خاکی شوید. جاده خاکی با وجود دست اندازهای زیاد وضعیت قابل قبولی دارد و با هر وسیله نقلیه ای قابل عبور است. پس از کمی سفر، بافت جنگل نمایان می شود.

در امتداد جاده خاکی مزرعه سلانسر، بعد از جنگل، استپی و علفزار و درختان پراکنده دیده می شود. هر چه بالاتر بروید، هوا خنک تر می شود و ابرهای اطراف خود را احساس خواهید کرد. باید از میان ابرها عبور کرده و مسیر را ادامه دهید تا به ویلای سلانسر برسید. در این مسیر دیدن کوه درفک در چند کیلومتری سلانسر و دشت شگفت انگیز سپیدرود را فراموش نکنید.

خاص ترین ویلا گیلان / ویلا سلانسر;  جاذبه دیدنی رودبار

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودبار، شهرستان رستم آباد، منطقه ییلاقی سلانسر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا