ایران گردی

خاص‌ترین ساحل صخره‌ای هرمزگان / ساحل تماشایی مکسر

تودی تریپ: ساحل صخره ای مکسر یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی جنوب ایران است که در آن می توان چشم اندازهای بی نظیری از تقاطع کوه و دریا را دید. در طول سالیان متمادی، فرسایش کوه های جامد توسط آب دریا، مجسمه های زیبا و باشکوهی را به وجود آورده است که توجه گردشگران علاقه مند به جاذبه های طبیعی بکر را به خود جلب می کند.

آشنایی با ساحل دیدنی مکسر هرمزگان

افراد کمی هستند که سواحل را مکانی عالی برای سفر نمی دانند و هر از چند گاهی میل به تماشای طلوع و غروب خورشید از ساحل دارند.

خوشبختانه کشور ایران با وجود 5000 کیلومتر ساحل جنوبی و 890 کیلومتر ساحل شمالی دارای سواحل بسیاری است. این سواحل در نواحی شمالی با دریای کاز و در جنوب کشور با دریای عمان و خلیج فارس مجاورت دارند.

بدون شک سفر به هر کدام از این سواحل تجربه خوشایند خود را دارد اما استان هرمزگان که با 900 کیلومتر طول ساحلی خود بیشترین سهم را از مناطق ساحلی کشور دارد، در نوع خود بکرترین و خارق العاده ترین سواحل را دارد.

خاص ترین ساحل صخره ای هرمزگان / ساحل دیدنی مکسار

شاید به همین دلیل است که این استان جزو پنج استان برتر سفرهای دریایی محسوب می شود. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله یکی از سواحل چشم نواز و خیره کننده این استان را برای شما شرح دهیم. ساحل صخره ای مکسار بندر مقم که در ادامه با آن آشنا خواهید شد، یکی از سواحلی است که از تماشای امواج کوبنده و تماشای برخورد امواج با صخره های عظیم آن لذت بی اندازه به شما می دهد.

ساحل مکسر در استان هرمزگان و در کنار خلیج فارس و بین شهر پارسیان و بندر موکام واقع شده است. نام مکسر به معنای شکسته از نوع صخره های این ساحل انتخاب شده است. در ساحل مکسر سر خود را به هر سمتی بچرخانید، زیباترین مجسمه های طبیعی را خواهید دید. این منطقه بسیار بکر و بکر است و برای دوستداران طبیعت بسیار جذاب است.

جاذبه های ساحل مکسر

تجمع پلانکتون ها در ساحل ماکسر باعث می شود که آب دریا در این قسمت ها سبز رنگ شود. سنگ های ساحل نیز با خزه و سیلت پوشیده شده اند.

خاص ترین ساحل صخره ای هرمزگان / ساحل دیدنی مکسار

در میان سنگ های ساحل می توان انواع صدف، صدف، ماهی سفره و چتر دریایی را دید. جاده محلی بندر مقم به شهر پارسیان به جاده «بوستانو» معروف است و در این مسیر جاذبه های بکر و دیدنی زیادی وجود دارد. از دیدنی های قابل توجه در مسیر ساحل مکسر می توان به گردنه عاشقان، شهر کوشنار، روستاهای بندر بدو، زیارت و مگدان اشاره کرد.

فرم های عجیب و جذاب این صخره ها و زیبایی و سکوت و آرامش دریا دلیل آرامش روح و جسم انسان است. تجربه نشستن و تماشای طلوع و غروب خورشید وصف ناپذیر است و لذت عمیقی را به شما هدیه می دهد. با تجربه پابرهنه رفتن در ساحل روی شن های نرم و لمس آنها، قطعا حال شما را بهتر می کند. نترسید و به دریا نزدیک شوید و این تجربه ناب را با نوازش امواج روی پایتان ترکیب کنید که قطعا شما را سرشار از عشق می کند. تجربه یکی شدن با دریا آرامش بخش است. همانطور که دریا شما را صدا می کند، نفس عمیق بکشید. در آب شیرجه بزنید، به صدای آب گوش دهید و به ماهی زیبا نگاه کنید.

خاص ترین ساحل صخره ای هرمزگان / ساحل دیدنی مکسار

آرامش و سکوت ساحل شما را به یک تجربه مراقبه دلپذیر دعوت می کند. یوگای طلوع و غروب خورشید یکی دیگر از تجربه های نابی است که می توانید در این زمینه تجربه کنید. اگر تجهیزات غواصی یا غواصی دارید، دنیای زیر آب ساحل مکسر شما را شگفت زده خواهد کرد. انواع ماهی، ماهی سفره، صدف و صدف زیبا و حتی لاک پشت را خواهید دید.

دسترسی به ساحل ویژه مکسر

ساحل مکسر در منطقه ای قرار دارد که در چند کیلومتری آن جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارد. جاده زیبای مقام باستانو که راه دسترسی به ساحل مکسر است یکی از بی نظیرترین جاده های ساحلی ایران است. در این جاده که به سمت بندر مقم حرکت می کنید، می توانید در گردنه عاشقان در ارتفاعات صخره دریا را تماشا کنید. بندر سیادی دروازه جزیره لابان و جزیره شیدور (مارو) است. جزایر بی نظیر و بکر با سواحل زیبا و گونه های جانوری خاص. همچنین اگر به سمت پارسیان حرکت کنید سواحل و تنگه های بی نظیر و جاذبه های فراوانی در انتظار شماست.

خاص ترین ساحل صخره ای هرمزگان / ساحل دیدنی مکسار

از آنجایی که مقام ها در گذشته مقر حکومت قبیله بنی حماد بوده اند، بقایای آثار و قلعه های آنها در گوشه و کنار این منطقه به چشم می خورد. در روستا آثاری از ارگ قدیمی وجود دارد که در گذشته مقر حاکم بوده است.

برای بازدید از ساحل مکسار می توانید به یکی از شهرک های عسلویه یا بندرلنگه بروید و سپس به پارسیان یا بندر مقام برسید. ساحل مکسار در نزدیکی بندر مقام و در جاده باستانو قرار دارد.

آدرس ساحل مکسر: استان هرمزگان، بندر مقم، 10 کیلومتری جاده باستانو، ساحل صخره ای مکسر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا