ایران گردی

خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارومیه

تودی تریپا _ خدمات توریستی: قدمت شهر باستانی ارومیه به حدود 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد. این تاریخ غنی نشان می دهد که هیچ کمبودی در اماکن تاریخی وجود ندارد. علاوه بر این، ارومیه شهری بسیار خوش آب و هوا و سرسبز است. از این رو جاذبه های ارومیه علاوه بر مکان های تاریخی بی شمار، جاذبه های طبیعی بسیاری را نیز در بر می گیرد.

چهار کلیسای خاص در ارومیه

کلیسای حضرت مریم: به گفته مورخان، کلیسای ننه مریم (مارس مریم) که لقب دومین کلیسای قدیمی جهان را دارد، در اصل یک معبد زرتشتیان و یک آتشکده بوده است. در آن زمان زرتشتیان وقتی ستاره ای را در شرق دیدند که در حال حرکت است و آن را نشانه تولد مسیح دانستند، به سوی اورشلیم نیز حرکت کردند. پس از بازگشت به ارومیه، این آتشکده را به کلیسا تبدیل کردند و به ترویج مسیحیت پرداختند. کلیسای حضرت مریم در طول این سال ها چندین بار بازسازی شده است. در داخل کلیسا چندین سنگ قبر وجود دارد که گفته می شود مقبره روحانیون مسیحی است.

آدرس کلیسای حضرت مریم: خیابان امام، خیابان خیام جنوبی، پشت کلیسای فرشته

خاص ترین جاذبه های گردشگری ارومیه

2. کلیسای Marserkis: کلیسای دیگری به نام کلیسای مرسرکیس در ۱۲ کیلومتری غرب ارومیه در دامنه کوه سیر قرار دارد. این کلیسا در زمان ساسانیان به دستور همسر پادشاه ساسانی که مسیحی بود ساخته شد. کلیسای مارسرکیس برای ارامنه و آشوری ها ارزش مذهبی زیادی دارد. بنابراین برخی از آنها هنوز برای بازدید از این کلیسا می روند. کلیسای مارسرکیس یکی از معدود بناهای تاریخی ارومیه است که پس از گذشت چندین قرن هنوز ظاهر اولیه خود را حفظ کرده است. برای دیدن آن باید به کوه سیر ارومیه بروید. در کنار بازدید از کلیسا، می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی کوه سیر که یکی از معروف‌ترین نقاط دیدنی ارومیه محسوب می‌شود، لذت ببرید.

آدرس کلیسای Marserkis: 12 کیلومتری غرب ارومیه در دامنه کوه سیر

3. کلیسای پیتر پل: قدمت این کلیسا به قرن هشتم می رسد و یکی از قدیمی ترین کلیساهای آشوری است. پیتر پل دارای یک سالن اصلی کوچک و چندین اتاق است که در طول سال ها به ساختمان اصلی اضافه شده است. برای ساختن کلیسا از سنگ، کاه و گل استفاده شده است.

نشانی کلیسای پیتر پل: کلیسای کندی در 8 کیلومتری شرق ارومیه

4. کلیسای مار دانیل: یکی دیگر از مکان های جالب ارومیه، کلیسای مار دانیال است. برای دیدن کلیسای ماردانیال باید در حدود 5 کیلومتری ارومیه به شمال بروید. این کلیسا در روستایی به نام نازلو و بر فراز تپه های باستانی در حاشیه رودخانه نازلو چای قرار دارد. قدمت کلیسای ماردانیال به دوره ساسانی می رسد. اگرچه ساختمان اصلی در طول جنگ جهانی اول تا حدی تخریب شد، اما تعمیرات لازم انجام شده است و اکنون بازدیدکنندگان می توانند منظره ای کامل و زیبا از این کلیسا را ​​در دامان طبیعت مشاهده کنند. به غیر از این کلیسای تاریخی، می توانید از طبیعت سرسبز، رودخانه و تپه های زیبا نیز لذت ببرید.

آدرس کلیسای مار دانیل: روستای نازلو در 5 کیلومتری ارومیه

خاص ترین جاذبه های گردشگری ارومیه

دیدنی های طبیعی ارومیه

دریاچه سبز مارمیسو

این دریاچه که از دیگر جاذبه های ارومیه است، خلوتگاه آخر هفته است و در بهار و تابستان بسیار دیدنی و بسیار شلوغ است. موقعیت این دریاچه در 45 کیلومتری غرب ارومیه و در کنار دره ای در مرز ایران و ترکیه قرار دارد. عمق آن از 50 تا 60 متر است و منظره زیبایی دارد. همچنین پر از ماهی قزل آلا است. سکوت و آرامش آن را به مکانی مناسب برای بازیابی انرژی از دست رفته در آخر هفته تبدیل کرده است.

دریاچه باشکوه دالامپر

دریاچه دالامپر جاذبه ای بی نظیر برای فرار از گرما و پناه بردن به آب و هوای خنک و دلپذیر ارومیه است. این دریاچه درست بر فراز کوهی به همین نام قرار دارد و مکانی مناسب برای گردشگری و به خصوص کوهنوردی به شمار می رود. دریاچه دالامپر درست در جنوب غربی ارومیه و همچنین در شمال غربی شهر اشنویه قرار دارد. به عبارت دیگر این کوه مرز مشترک سه کشور ایران، ترکیه و عراق است و در ۴۵ کیلومتری ارومیه و ۳۵ کیلومتری اشنو قرار دارد.

دهکده یا تفرجگاه باند

این تفرجگاه که تنها 5 کیلومتر با ارومیه فاصله دارد، یکی از نقاط گردشگری جذاب این شهر محسوب می شود. در کنار رودخانه شهرچای قرار دارد و بیش از 3 قرن قدمت دارد. تمام خانه های این روستا متعلق به بافت قدیمی و سنتی ارومیه است و با مصالحی مانند گل، سنگ، چوب، خشت و انواع آجر ساخته شده است. در حاشیه رودخانه زیبای شهرچای، خیابان‌های متعدد، باغ‌های زیبا، پیاده‌روی‌های زمستانی جذاب و چشم‌اندازهای بی‌نظیر کوه وجود دارد. همچنین از دیگر جاذبه های این روستا می توان به تفرجگاه واقع در اطراف سد شهرچای، دریاچه ای که درست پشت سد شهرچای ساخته شده و امکان انجام ورزش های آبی در آن وجود دارد و همچنین مسجد تاریخی روستای بنده اشاره کرد.

خاص ترین جاذبه های گردشگری ارومیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا