ایران گردی

خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی دیواندره کردستان

تودی تریپا _ خدمات توریستی: دیواندره یکی از شهرهای استان کردستان در غرب ایران است که در شمال این استان قرار دارد. مرکز این شهر شهر دیواندره است.

این شهر به دلیل وجود دشت های بسیار وسیع است ابوت و سارال یکی از مراکز اصلی تولید و دامپروری گندم در استان کردستان است.

این شهر از نظر آب و هوا یکی از سردترین و برفی ترین مناطق کشور به شمار می رود.

وجود آثار باستانی از غار کرفتو حکایت از وجود تمدن و زندگی در این منطقه تا دو هزار سال قبل از میلاد دارد. در ادامه با جاذبه های گردشگری این شهر بیشتر آشنا می شویم.

جاذبه های گردشگری ویژه دیواندره

کوه چهل چشمه

ارتفاعات Cehal Cesme طبیعتی سرسبز است که از مراتع سرسبز تشکیل شده است و در این طبیعت انواع مختلفی از گیاهان وجود دارد که علاوه بر زیبایی بی نظیری که برای این طبیعت به ارمغان می آورند، از گیاهان دارویی به شمار می روند و از خواص دارویی بهره مند هستند که این تعداد از آنها این یکی از مهمترین مواردی است که توانسته محبوبیت و شهرت کوه چهل چشمه را افزایش دهد.

خاص ترین جاذبه های طبیعی دیواندره کردستان

در واقع چهل چشمه یا چل چمه نام یکی از کوه‌های استان کردستان است که به دلیل زیبایی فوق‌العاده و آب و هوای مطبوع، یکی از مناطق دیدنی دیواندره به‌شمار می‌رود.

این کوه با ارتفاع 2137 متر از سطح دریا مرتفع ترین کوه استان کردستان به شمار می رود. کوه چهل سسمه از فرسایش و فرسایش بهره برده است اما این مشکل هنوز به اثبات نرسیده است.

جاری شدن رودخانه های متعدد در طبیعت چیل چشمه مانند زرینه رود، سیروان، قزل اوزن و خورخوره بر زیبایی و طراوت این طبیعت می افزاید و به عنوان یکی از دیدنی های دیواندره که عاشقانه است، شناخته می شود. با طبیعت در بهار و تابستان می چرخد.

آدرس کوه چهل چسمه: استان کردستان، بخش دیواندره

روستای دروان دیواندره

در شهرستان دیواندره روستاهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روستاها دارای مناظر زیبا با آب و هوای مطبوع هستند که به دلیل داشتن مناظر و آب و هوای مطلوب به جاذبه های دیواندره معروف هستند.

خاص ترین جاذبه های طبیعی دیواندره کردستان

یکی از معروف ترین روستاهای این شهرستان روستای دروان است که در فاصله 25 کیلومتری این شهرستان قرار دارد و از روستاهای مسکونی این منطقه به شمار می رود.

روستای درون به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه اوزن دارای مناظر بسیار زیبا و با طراوت و همچنین منظره ای جذاب است که می توانید این روستا را به عنوان یک جاذبه گردشگری در بین جاذبه های گردشگری دیواندره انتخاب کرده و به آن بروید.

آدرس روستای دروان: استان کردستان در 25 کیلومتری شهر دیواندره

روستای سارال دیواندره

روستای سارال از دهستان دیواندره دشتی زیبا و وسیع است و در فصل بهار همچون تصویری چشم نواز در استان کردستان می درخشد.

دشت های پر گل، صدای آواز پرندگان، چشمه های جوشان و مردمی صمیمی و خونگرم، روستای سارال را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شهرستان دیواندره تبدیل کرده است.

وجود مراتع سرسبز و حاصلخیز در این منطقه تعداد زیادی از اهالی روستا را به دامداری سوق داده است.

خاص ترین جاذبه های طبیعی دیواندره کردستان

دیدنی ها و مکان های جالب دیواندر کردستان

غار باستانی کروفتو

غارنوردی یکی از تفریحاتی است که علاقه مندان زیادی دارد و خوشبختانه در بسیاری از نقاط ایران انواع مختلفی از غارها وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و توجه بسیاری از غارنوردان را به خود جلب کرده اند.

غار باستانی کرفتو یکی از انواع غارهای آهکی ایران است که از جاذبه های دیواندره به شمار می رود و علاوه بر جاذبه طبیعی گردشگری، به دلیل قدمت زیاد و تعلق به دوره سوم زمین شناسی، می تواند یکی از بناهای تاریخی محسوب می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده در این غار کتیبه هایی به دست آمده که مربوط به دوران پیش از تاریخ و قرن سوم است.

اگر به غار نوردی علاقه دارید و این ورزش و تفریح ​​را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، غار باستانی کرفتو می تواند گزینه مناسبی برای شما در بین دیدنی های دیواندره باشد.

نام معبد هراکلس نیز برای این غار به کار رفته است. غار کرفتو در تاریخ 20 بهمن 1318 هجری شمسی به شماره 330 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس غار باستانی کرفتو: استان کردستان در 67 کیلومتری شمال غربی دیواندره

خاص ترین جاذبه های طبیعی دیواندره کردستان

زرینا اوباتو منطقه شکار ممنوع

این مساحت 24 هزار هکتاری در 16 کیلومتری شمال دیواندره، زیستگاه مناسبی برای گونه های حفاظت شده و در معرض خطر انقراض میگوی سفید است.

غار باش قشلاق

غار باش قشلاق در 40 کیلومتری شمال شرقی دیواندره در دل طبیعت بکر روستایی زیبا به همین نام قرار دارد.

غار قلوجا

این غار در روستایی به همین نام در محور جغرافیایی دیواندره قرار دارد و یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری این منطقه به شمار می رود.

خاص ترین جاذبه های طبیعی دیواندره کردستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا