ایران گردی

حصارکشی اطراف بوستان لاله تهران/ ماجرا چیست؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از مشرق، پارک لاله با 35 هکتار وسعت یکی از خاطره انگیزترین پارک های تهران است و کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که به پایتخت سفر کرده باشد و نام پارک لاله را نشنیده باشد یا از آن دیدن نکرده باشد.

پارک لاله دارای گونه های مختلف گیاهی از جمله چنار، اقاقیا، کاج، سرو نقره ای، سنجد، نخل، اقاقیا، افرا، ماهونیا، زرشک و صنوبر است و فضای سبز زیبای آن مکان مناسبی برای استراحت و دوری از هیاهو است. از شهر در قسمت جنوبی پارک آب نماهایی به سبک ژاپنی و نهرهای مارپیچ ساخته شده است که با جلوه زیبای خود این باغ را به یکی از معروف ترین پارک های تهران تبدیل کرده است.

تاریخچه فنس کشی در باغ لاله تهران چیست؟

در روزهای اخیر عکس هایی از سوی برخی کاربران شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد بخشی از پارک لاله به مساحت بیش از سه هزار متر مربع حصارکشی شده و ظاهرا تغییراتی در این زمین ایجاد خواهد شد. این تغییرات در ضلع غربی آتشگاه و به سمت خیابان پورسینا حصار کشی کرده است.

برای این ماجرا به سراغ برخی مسئولان شهرداری تهران از جمله سازمان پارک ها و شهرداری منطقه 6 رفتیم.

تاریخچه فنس کشی در باغ لاله تهران چیست؟

روابط عمومی شهرداری منطقه 6 در این زمینه گزارش داد: هرگونه دخل و تصرف در پارک ها بر عهده سازمان پارک است و شهرداری مناطق صرفاً در امر نگهداری از پارک ها دخالت دارند.

یکی دیگر از مدیران شهری نیز به مهر گفت: بالاخره حصار مشخص نیست و شاید طرح پیش بینی شده لغو و اجرایی نشود.

وی افزود: ساخت فرهنگسرا و سرویس های بهداشتی از جمله طرح های پیشنهادی است که فعلاً اجرای آن متوقف شده و نتیجه نهایی مشخص نیست.

تلاش خبرنگاران با مدیران سازمان پارک نتیجه ای نداشت.

موضوع باغ قیطریه و زمین های مرتبط با آن هنوز تمام نشده است، ماجرای باغ لاله شروع شده و حالا باید دید تکلیف حصار چه می شود و آیا پروژه پیش بینی شده محقق می شود یا به طور کامل متوقف می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا