ایران گردی

حتما روستای درجه یک سنگان را بازدید کنید

تودی تریپ: روستای سنگان دارای مناظر بسیار زیبا و آب و هوای مطبوع در شمال غرب تهران است که یکی از جاذبه های اطراف تهران محسوب می شود و گردشگران زیادی را برای طبیعت گردی به خود جذب می کند.

در اطراف تهران روستاها و طبیعت زیبای زیادی برای گشت و گذار، استراحت و استراحت وجود دارد که بسیاری از گردشگران برای گشت و گذار به آنجا می روند.

آشنایی با روستای سنگان

روستای سنگان از 6 بخش به نام های ده بیان یا سنگان بیان، ده میان یا سنگان میانه، ده سر یا سنگان بالا، باغدره، دره تک و سنگان نو تشکیل شده است. قدیمی ترین بخش روستای سنگان سنگان بیان نام دارد و ورودی سنگان نیز از این روستا می باشد.

آثار تاریخی به جای مانده به ویژه مقبره سه امامزاده سنگان نشان از قدمت طولانی این روستا دارد. قدمت روستای سنگان بر اساس کتیبه های برخی از سنگ قبرها به بیش از 500 سال پیش می رسد.

آبشار سنگان در زمستان با یخ زدن جلوه بسیار بدیع و زیبایی پیدا می کند. به خصوص در ماه مارس، تکه های بزرگ یخ و برف تمام آبشار را می پوشاند. در این فصل قطرات آبی که از آبشار می ریزند به محض برخورد با زمین یخ می زنند و به مرور زمان تپه ای از قطرات یخ زده زیر آبشار تشکیل می شود که شبیه یک تونل است.

روستای سنگان از آنجایی که در میان کوه البرز قرار دارد، نسبت به شهر تهران و سایر نقاط اطراف، هوای خنک و مطبوعی دارد. بنابراین از اواخر بهار تا اوایل پاییز سفر به این روستا لذت دیگری را به همراه دارد.

البته زیبایی آبشار سنگان در ماه های فروردین و اردیبهشت به اوج خود می رسد. اگر علاقه مند به دیدن فانوس های یخی آبشار سنگان در فصل زمستان از نزدیک هستید، با احتیاط به این روستا سفر کنید.

مهاجرت از روستاها به شهرها رایج ترین نوع مهاجرتی است که به ویژه در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم. روستای سنگان نیز در همین دسته از روستاهایی است که افراد زیادی به شهرها مهاجرت کرده اند.

اما هنوز هم سنگان های زیادی در این روستا زندگی می کنند. از معروف ترین طوایف مردم سنگان می توان به بازرانبار، هانی، ابوالقاسمی، محمد حسینی، شاه بابایی، کرمی و خوشدر اشاره کرد که تاثیر بسزایی در پیشرفت این روستا داشتند.

یکی از طایفه هایی که در محله میان محله و باغ دره دارای املاک زیادی است، خاندان اویسی است.

فاصله روستای سنگان تا تهران

فاصله تهران تا سنگان با ماشین حدود یک ساعت است. پس از عبور از باغ ها، شیب مسیر به تدریج افزایش می یابد و بر روی چندین آبشار که با دیواری سنگی از هم جدا شده اند، امتداد می یابد.

این دیوار بلند باعث ایجاد آبشار معروف سنگان شده است که در بالای این دره خودنمایی می کند. آبشار زیبای سنگان با ارتفاعی حدود 30 متر دارای محوطه ای مسطح و مناسب برای تفریح ​​و استراحت است. در سمت چپ آبشار با فاصله کمی غارها دیده می شود.

رودخانه فصلی سنگان به طول 12 کیلومتر از دامنه های شرقی کوه کرکو در 35 کیلومتری شمال غرب تهران سرچشمه می گیرد و پس از آبیاری روستاهای سنگان بالا، سنگان بین و ده باغ به رودخانه کن یا سولگان رود می ریزد.

وسایل مورد نیاز برای بازدید از آبشار سنگان شامل کوله روزی سبک، کفش مناسب مانند چکمه یا چکمه، کلاه آفتابی، عینک آفتابی، ضد آفتاب، عینک و ظروف یکبار مصرف مواد غذایی (برای رعایت اصولی ترین اصول حفاظت از محیط زیست)، مواد مصرفی مناسب بهداشت فردی است. ، تشک انفرادی، قمقمه تکی برای بطری آب و چای، دوربین، سوت، غذای مناسب و کلاه ایمنی با باتری.

در زمستان وسیله نقلیه خود را در نزدیکی روستا پارک کنید و به سمت امامزاده حرکت نکنید. جاده شیب امامزاده به دلیل سردی بعد از ظهر خیلی زود یخ می زند و وقتی هوا تاریک می شود، کوهنوردی تقریبا غیر ممکن می شود.

روستای سنگان روستایی ییلاقی زیبا در نزدیکی تهران است که در شمال غربی پایتخت قرار دارد. فاصله تهران تا این روستا حدود 35 کیلومتر است و رسیدن به آن بدون ترافیک حدود 1 ساعت زمان می برد.

برای دسترسی به سنگان بهتر است از خودروی شخصی استفاده کنید. برای این کار باید از تهران به سمت غرب حرکت کنید و به دهکده المپیک برسید. این میدان را پشت سر بگذارید و وارد آزادراه همت شوید و حدود 2 مایلی به شرق بروید.

فلکه دوم شهران را رد کنید و به جاده کن بروید. این روستا در نزدیکی کن و سولوهان قرار دارد. در این مسیر در مسیر شما خیابان کوهسار است که باید از آن به سمت امامزاده داوود عبور کنید.

پس از طی حدود 10 کیلومتر در این مسیر، سه راهی در جاده شما قرار می گیرد، طبق تابلوی راهنما سنگان به سمت چپ بروید. اگر این مسیر را ادامه دهید ابتدا به روستای سنگان پایین و سپس به روستای سنگان بالا می رسید.

آدرس روستای سنگان: تهران، 20 کیلومتری شمال غرب تهران، منطقه خان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا