ایران گردی

حتما از ییلاق اوپرت بازدید کنید

تودی تریپا _ خدمات توریستی: برای تماشای اپرت و دیدن این جاذبه طبیعی و منحصر به فرد، باید به شهر مهدی در استان سمنان سفر کنید. مهدی شهر در نزدیکی سمنان و در 20 کیلومتری شمال شرقی آن قرار دارد.

پس از رسیدن به این شهرک، جاده مهدیشهر را به سمت ساری دنبال کنید، پس از طی مسافتی حدود 30 کیلومتر در سمت چپ جاده با تابلوی پیام، مسیر خود را به منطقه حفاظت شده پرور با طبیعت بکر و دست نخورده تغییر دهید و با عبور از روستاهای کولیم، کوار و ملاده به سرحده منتهی می شوند و خروجی سمت راست این روستا شما را به اپرات می رساند.

البته راه های مختلفی برای رسیدن به این منطقه وجود دارد، اما این مسیر راحت ترین است.

آشنایی با ویلا اوپرت

اوپرت مرز طبیعی دو استان سمنان و مازندران و محل تلاقی کوه‌ها و جنگل‌ها است.

این منطقه مرزی در 55 کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر واقع شده است که با دیوارهایی از فلات مرکزی ایران، مرز بین کویر در دامنه جنوبی و جنگل در دامنه شمالی، در شمالی ترین نقطه سمنان و در محصور شده است. جنوبی ترین نقطه مازندران.

اوپرت منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا با طبیعت سرسبز و بکر، چشمه ها، دشت ها و روستاهای چشمگیر است.

بسیاری از مردم برای مشاهده ارتفاعات آن و به ویژه پدیده اقیانوس ابر اوپرت و برخی نیز برای لذت بردن از طبیعت سرسبز کلبه های ییلاقی اوپرت به این منطقه سفر می کنند.

وقتی به اوپرت رسیدی از شگفتی آن متحیر می شوی و شاید با خودت بگویی اینجا ایران است؟ پاسخ باید این باشد که بله اینجا ایران است و اپرت مرزی پایدار و جادویی است که یکی از خاطره انگیزترین سفرهای زندگی شما خواهد بود.

اوپرت که به آن اوپرت نیز می گویند کوهی است بین دو استان سمنان و مازندران و در واقع مرز بین این مناطق است.

ابرهای باران زا از مناطق جنگلی و شمالی کشور به دلیل ارتفاع و ارتفاع از سطح دریا نمی توانند از آن عبور کرده و به مناطق کویری سمنان برسند. این امر باعث تجمع ابرها در بالای آن و ایجاد اقیانوسی از ابرها و یکی از مناظر شگفت انگیز و منحصر به فرد طبیعت می شود.

حتما از یلاگ اوپرت دیدن کنید

جالب است بدانید که این دریای ابرها در جاهای دیگر هم وجود دارند، اما چیزی که اقیانوس ابرهای اوپرت را بیش از بقیه تماشایی می کند، تداوم ابرها و تضاد و تفاوت بین مناظر جنگلی و کویری است.

این تمام چیزی نیست که در سفر به اوپرت خواهید دید، بلکه خانه ییلاقی اوپرت و طبیعت وصف ناپذیر آن نیز بی نظیر است که در کنار تماشای ابر، روزی پر و فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

پیشنهاد می کنیم پس از بازدید از مرز و سفر به ارتفاع اوپرت، از دیگر جاذبه های آن نیز دیدن کنید. در مورد این مکان بیشتر خواهید آموخت.

بهترین زمان برای تماشای ابرهای اپرت فصل بهار و تابستان است و برای تماشای این اقیانوس ابر قبل از مهر، چمدان های خود را ببندید و به این ییلاق خوش آب و هوا سفر کنید و به این منطقه سفر کنید.

در فصل پاییز، گشت و گذار در طبیعت رنگارنگ اوپرت نیز مزیت های خود را دارد، اما در نظر داشته باشید که در زمان باران و سرما، دسترسی به مسیر دشوار است و باید ابزار و وسایل لازم را با خود حمل کنید.

مکان های دیدنی در Yilag Operat

در اپرت مازندران کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید و لحظات شادی را تجربه کنید و سفر خود را فراموش نشدنی کنید. از تماشای تجمع ابرها در بالای کوه گرفته تا تماشای ستارگان در شب، به دور از نورهای اضافی موجود در شهر.

طبیعت گردی و گردشگری مرزی از جمله فعالیت هایی است که می توانید در این منطقه تجربه کنید.

حتما از یلاگ اوپرت دیدن کنید

از آنجایی که ارتفاع این کلبه بسیار زیاد است، بهترین فرصت برای دوستداران کوهنوردی است تا اوج هیجان را تجربه کنند. مشاهده انبوه ابرهای زیبا از کمترین فاصله ممکن پاداش آنها برای صعود به این کوه است.

البته در دامنه این کوه ها نیز می توانید اوقات خوشی را تجربه کرده و لذت ببرید. کسانی که کوهنوردی را کمی سخت می دانند در دشت های زیبا و با طراوت قدم بزنند و هوای تازه به ریه های خود بدهند.

با توجه به اینکه گوشی ها در این قسمت آنتن نمی دهند، این امکان را دارید که زمان بیشتری را با دوستان و خانواده خود بگذرانید و حتی کمپ بزنید و در هوای سرد آتشی ملایم و لحظات شادی را تجربه کنید. در شب می توانید ستاره ها را رصد کنید و از فاصله ای که به نظر بسیار نزدیک به نظر می رسد آنها را ببینید.

جاذبه های زیادی در این منطقه وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید.

می توانید در این ییلاقی از چشمه ها، آبشارها، تنگه هیکو، عمارت ابراهیم خان ملاده، روستاهای زیبا و دیدنی، سیاه چادرهای عشایری و تعداد بی شماری از جاذبه ها و مکان های جالب دیگر دیدن کنید و سفر خود را کامل کنید.

این کلبه ییلاقی مرتعی در سمنان است که عشایر زیادی در آن چادر می زنند و شور و زندگی خاصی را با خود به ارمغان می آورند. اگر در فصل و زمان مناسب به این سفر بروید حتما عشایر سنگسر را خواهید دید.

همچنین در مسیر، در دامنه کوه ها می توان گله های حیوانات آنها را مشاهده کرد و به حضور عشار در این منطقه پی برد. این زمانی است که می توانید به آنجا بروید و از آنها سوغاتی های خوشمزه ای مانند شیر تازه، گوشت تازه، خامه، پنیر و پنیر محلی تازه بخرید.

حتما از یلاگ اوپرت دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا