ایران گردی

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود بازدید کنید

تودی تریپ: پارک جنگلی خرما با طبیعت بکر و چشم انداز کوه و رودخانه در نزدیکی روستای خرما در دهستان لنگرود قرار دارد.

این منطقه مملو از درختان توسکا، لارک و فرشته است. نام جنگل از دو کلمه الاغ و مه به معنی خورشید و مهتاب گرفته شده است.

البته برخی معتقدند نام این جنگل به نام حرما خواهر بابک خرم الدین بوده است.

این پارک به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری لنگرود شناخته می شود که شامل سرویس های بهداشتی و آب آشامیدنی می باشد.

آشنایی با پارک جنگلی هارما لنگرود

وجود پارک های جنگلی متعدد در گوشه و کنار ایران به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی هوا عمل می کند که آلودگی هوا را پاکسازی و از بین می برد.

یکی از این پارک ها پارک جنگلی حرما در لنگرود است که به جرأت می توان گفت نمونه بی نظیری از جنگل های سرسبز و زیبای شمالی است و همچنین گمان می رود متعلق به املش باشد و در حاشیه روستای حرما با مرتفع و مثمرثمر واقع شده است. داشتن درختان آب و هوای مساعد ایجاد می کند.

کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های روان و صدای آواز پرندگان از جمله جاذبه هایی است که در پارک جنگلی خرما وجود دارد و گردشگرانی را که از آن دیدن می کنند هیجان زده می کند.

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود دیدن کنید

وقتی در این جنگل سرسبز قدم می زنید با انواع مختلفی از گیاهان مانند توسکا، سوخاری و گلپر مواجه می شوید که تنوع خاصی دارند و خواص دارویی فراوانی دارند که به مردم محلی و حتی گردشگران عرضه می کنند.

وقتی وارد پارک جنگلی حرما لنگرود می شوید، فعالیت های زیادی مانند پرنده نگری، عکاسی، شنا، طبیعت گردی در انتظار شماست و مطمئن باشید از لحظه لحظه حضورتان در آنجا لذت خواهید برد.

حتی تصور کمپینگ در دل پارک جنگلی نخل و تماشای آسمان پرستاره در میان شاخ و برگ درختان و تماشای آسمان شب در آنجا می تواند آنقدر لذت بخش باشد که مردم را خوشحال کند و لحظات به یاد ماندنی را در ذهن ما ثبت کند.

مردم ساکن در اطراف پارک جنگلی خرما گیلان عمدتاً به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و زندگی خود را در آرامش کامل در کنار هم زندگی می کنند.

اگر تا به حال به این منطقه نرفته اید، بازدید را در اولویت قرار دهید و چند ساعتی از شلوغی شهر و شنیدن صدای رودخانه ها و آب روان و جیک پرندگان دور باشید.

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود دیدن کنید

پارک جنگلی خرما در منطقه آتاکور لنگرود استان گیلان قرار دارد و با ورود به خیابان لیل بکارما، این پارک جنگلی بزرگ و طبیعت بکر آن را خواهید دید.

سنگ سرا، سر سر و بهشت ​​لات از جمله مناطق نزدیک به این جاذبه فوق العاده هستند.

همچنین با سفر به چمخاله می توانید کمی دور بزنید و به لنگرود و لاهیجان بیایید تا از این پارک جنگلی بکر و زیبا دیدن کنید و اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید و از زیبایی های خداوند لذت ببرید.

برای رسیدن به آن باید از استان گیلان به سمت شهر املش بروید و در ۲۴ کیلومتری جنوب املش به گشت و گذار در این پارک جنگلی بپردازید.

آدرس پارک جنگلی خرما: ایران، استان گیلان، شهر لنگرود، روستای خرما، خیابان لیل به خرما، پارک جنگلی سیسکو خرما (خرما)

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود دیدن کنید

ویژگی های جالب پارک جنگلی خرما

وجود پارک های جنگلی متعدد در گوشه و کنار ایران مانند تصفیه خانه طبیعی است که هوا را از آلودگی حفظ می کند.

یکی از این پارک ها پارک جنگلی خرما لنگرود معروف به املش است که در حاشیه روستای خرما قرار دارد و با درختان بلند و میوه دار خود آب و هوای مساعدی را ایجاد می کند.

خرما انقباض دو کلمه خور و مه است که برخی معتقدند نام خواهر بابک خرمدین است، اما دلیلی بر این ادعا وجود ندارد و در حد افسانه باقی مانده است.

کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های روان و صدای آواز پرندگان از جمله مواردی است که در پارک جنگلی آملش وجود دارد و گردشگران را به وجد می آورد.

وقتی در این جنگل سرسبز قدم می زنید با انواع مختلفی از گیاهان مانند توسکا، سوخاری و گلپر مواجه می شوید که تنوع خاصی دارند و با خواص دارویی غنی خود سلامتی را به مردم محلی و حتی گردشگران هدیه می کنند.

با ورود به پارک جنگلی حرما در لنگرود می توان به فعالیت های زیادی مانند پرنده نگری، عکاسی، شنا، طبیعت گردی و … پرداخت. و از لحظه لحظه حضور خود در آنجا لذت ببرید.

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود دیدن کنید

تصور کنید چقدر سرگرم کننده است که در قلب پارک جنگلی Kharma کمپ بزنید و آسمان شب را در آنجا تماشا کنید و لحظات فراموش نشدنی را در گنجینه خاطرات خود ثبت کنید.

مردم اطراف پارک جنگلی خرما گیلان عمدتاً به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند و در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.

اگر تا به حال به این منطقه نرفته اید، بازدید را در اولویت قرار دهید و به دور از هیاهوی شهر، به صدای آب و جیک پرندگان گوش دهید.

تالاب کیایی، پل گلی لنگرود و غار هفت خم تله از جمله جاذبه های گردشگری لنگرود هستند که در مجاورت این جنگل قرار دارند و می توان از آنها بازدید کرد.

پس از بازدید از پارک جنگلی خرما املش به دیدن دیگر جاذبه های املش بروید و با دیدن عمارت عبدالعلی خان صوفی، غار سیاه استخر و آبشار سیاه تاش از سفر خود لذت ببرید.

حتما از پارک جنگلی خرما لنگرود دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا